• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

IMG_20200718_163338.jpg

Hoppas verkligen de gör det. Om det sker gissar man att det är 2021 och framåt eller kan det ligga icke släppta nyheter som denna i Corona-pipen tror vi?

Jag tror iallafall att en ROO med kaliber 4401 kommer att komma innan en ROC gör det då urverket är lite tjockare än vad det bör vara för ROC. Med tanke på de tre 44mm-släppen För ROO nyligen är det nog en högoddsare att det skulle komma fler ROO inom de närmsta månaderna.

Senast ändrad:
Jag tror iallafall att en ROO med kaliber 4302 kommer att komma innan en ROC gör det då urverket är lite tjockare än vad det bör vara för ROC. Med tanke på de tre 44mm-släppen För ROO nyligen är det nog en högoddsare att det skulle komma fler ROO inom de närmsta månaderna.
Jag tänkte på att de inte släppt någon 42mm nyhet, men det kanske är ovanligt att de släpper till flera?

Har inte sett så mycket info kring den nya 38 mm chrono, ngn som testat denna? Har ägt en ROC 39mm tidigare och börjat titta på 38mm, bärs den klumpigt? Blir den ”top heavy”?

//
R

• Like
Reactions: PJZ
Ok, tack för input.
Ska se till att testa, kan man räkna med att Nymans har ngt inne eller är det bara AP själva som säljer denna?
Jag vill verkligen pröva klockfan men den är (som tidigare nämnts) bara tillgänglig via Boutique och min känsla säger att den aldrig kommer finnas tillgänlig precis som RO 41MM

Placeringen på datumfönstret måste väl krossa ett och annat hjärta? o_O
Att datumfönstret inte är centrerat krossar i alla fall mitt hjärta...

Intressant. Utan att ha lagt nån tid alls, hur ser prisbilden ut i USA jämnfört med resten av världen? Billigare, dyrare?
2B5D8D12-FAB8-45A4-9D24-5CF028E61AC6.png

Verkar dock som att priset inte reflekterar senaste prishöjningen. Oklart om det skett en sådan i USA? Generellt tycker jag att USA är ganska dyrt för klockor då det ofta tillkommer en sales tax på upp till 10% utan möjlighet till refund.

2B5D8D12-FAB8-45A4-9D24-5CF028E61AC6.png

Verkar dock som att priset inte reflekterar senaste prishöjningen. Oklart om det skett en sådan i USA? Generellt tycker jag att USA är ganska dyrt för klockor då det ofta tillkommer en sales tax på upp till 10% utan möjlighet till refund.

Priset i USA är jag medveten om, däremot vet jag inte hur det reflekterar mot resten av världen.

Det stämmer, sales tax tillkommer alltid tyvärr.

Priset i USA är jag medveten om, däremot vet jag inte hur det reflekterar mot resten av världen.

Det stämmer, sales tax tillkommer alltid tyvärr.
USD stortdyker just nu mot EUR. Sa for ogonblicket ar det billigare har an i Sverige. Det raknat pa priset pa APs hemsida. Men da Sverige fick ca 15% prishojning 1/7 kanske det kommer hit ocksa

• Like
Reactions: PJZ
Tillbaka
Topp