Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoppas verkligen de gör det. Om det sker gissar man att det är 2021 och framåt eller kan det ligga icke släppta nyheter som denna i Corona-pipen tror vi?Att bygga vidare på 26480TI-designen och integrera kronografverket från Code 11:59 hade väl varit en bra start...
Hoppas verkligen de gör det. Om det sker gissar man att det är 2021 och framåt eller kan det ligga icke släppta nyheter som denna i Corona-pipen tror vi?
Jag tänkte på att de inte släppt någon 42mm nyhet, men det kanske är ovanligt att de släpper till flera?Jag tror iallafall att en ROO med kaliber 4302 kommer att komma innan en ROC gör det då urverket är lite tjockare än vad det bör vara för ROC. Med tanke på de tre 44mm-släppen För ROO nyligen är det nog en högoddsare att det skulle komma fler ROO inom de närmsta månaderna.
Jag tänkte på att de inte släppt någon 42mm nyhet, men det kanske är ovanligt att de släpper till flera?
Låter ju rimligt!vet ej, men i år har de släppt re-master 01 samt ett gäng ytterligare Code 1159-kronografer (de lär sig visst aldrig), så rent spontant känns det som att de inte har planerat att stoppa in nya kronografverket i några fler modeller inom närtid.
Bara testat den lite snabbt och tycker den är lite knubbig i proportionernaHar inte sett så mycket info kring den nya 38 mm chrono, ngn som testat denna? Har ägt en ROC 39mm tidigare och börjat titta på 38mm, bärs den klumpigt? Blir den ”top heavy”?
//
R
Inte så dum. Sitter fint!Bara testat den lite snabbt och tycker den är lite knubbig i proportionerna
Bara testat den lite snabbt och tycker den är lite knubbig i proportionerna
Nja tycker den funkar men jag har rätt smala handleder (16,5cm)exakt samma uppfattning som jag fått från annat håll, har tyvärr inte haft chansen att testa själv. Riktigt snygg i övrigt, men tänker mig att ha det som vardagsklocka. Är närvaron för stor på handleden?
Ok, tack för input.Nja tycker den funkar men jag har rätt smala handleder (16,5cm)
Är en boutique only tyvärr.Ok, tack för input.
Ska se till att testa, kan man räkna med att Nymans har ngt inne eller är det bara AP själva som säljer denna?
Förstår, vilken är närmst i EU?Är en boutique only tyvärr.
Jag är själv sugen att testa denna.
Pratade med AP Tyskland, ligger på 28600 EUR. Ngn som har koll på andrahandsmarknaden?Förstår, vilken är närmst i EU?
Kollat på t.ex. C24?Pratade med AP Tyskland, ligger på 28600 EUR. Ngn som har koll på andrahandsmarknaden?
Yes litegrann, ligger runt samma om man inte åker till Hongkong eller USA..Kollat på t.ex. C24?
Jag tycker ju denna är nära på en fullpoängare på dig Aleks! Kan bli liten på mig dock.Bara testat den lite snabbt och tycker den är lite knubbig i proportionerna
Snygg är den och sitter rätt bra på handleden men tyvärr blir den lite kort och tjock på handleden. Väljer hellre en äldre 33 eller 36mm pga detta (och för att jag inte tycker den är värd typ 250k)Jag tycker ju denna är nära på en fullpoängare på dig Aleks! Kan bli liten på mig dock.
Jag vill verkligen pröva klockfan men den är (som tidigare nämnts) bara tillgänglig via Boutique och min känsla säger att den aldrig kommer finnas tillgänlig precis som RO 41MMOk, tack för input.
Ska se till att testa, kan man räkna med att Nymans har ngt inne eller är det bara AP själva som säljer denna?
Att datumfönstret inte är centrerat krossar i alla fall mitt hjärta...Placeringen på datumfönstret måste väl krossa ett och annat hjärta?
Intressant. Utan att ha lagt nån tid alls, hur ser prisbilden ut i USA jämnfört med resten av världen? Billigare, dyrare?Yes litegrann, ligger runt samma om man inte åker till Hongkong eller USA..
Bara testat den lite snabbt och tycker den är lite knubbig i proportionerna
Riktig snygg var den iaf!
Vad listar den?
Pratade med AP Tyskland, ligger på 28600 EUR.
Intressant. Utan att ha lagt nån tid alls, hur ser prisbilden ut i USA jämnfört med resten av världen? Billigare, dyrare?
Verkar dock som att priset inte reflekterar senaste prishöjningen. Oklart om det skett en sådan i USA? Generellt tycker jag att USA är ganska dyrt för klockor då det ofta tillkommer en sales tax på upp till 10% utan möjlighet till refund.
Priset i USA är jag medveten om, däremot vet jag inte hur det reflekterar mot resten av världen.
Det stämmer, sales tax tillkommer alltid tyvärr.
USD stortdyker just nu mot EUR. Sa for ogonblicket ar det billigare har an i Sverige. Det raknat pa priset pa APs hemsida. Men da Sverige fick ca 15% prishojning 1/7 kanske det kommer hit ocksaPriset i USA är jag medveten om, däremot vet jag inte hur det reflekterar mot resten av världen.
Det stämmer, sales tax tillkommer alltid tyvärr.