• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Sales tax endast ifall vara skickas inom USA.
Med enstaka undantag som Delaware

Som jag minns det från när man skulle optimera förlovningsdiamanten så dras ingen sales tax Från vare sig delstaten de säljer från eller delstaten man befinner sig i om man

1. Är turist/icke bofast.
2. Befinner sig i delstat A, Köper online från näringsidkare delstat B.
3. Förutsatt att nämnd näringsidkare inte har fysisk närvaro i delstat A

Som jag minns det från när man skulle optimera förlovningsdiamanten så dras ingen sales tax Från vare sig delstaten de säljer från eller delstaten man befinner sig i om man

1. Är turist/icke bofast.
2. Befinner sig i delstat A, Köper online från näringsidkare delstat B.
3. Förutsatt att nämnd näringsidkare inte har fysisk närvaro i delstat A

Ändrat sen årskiftet 2019.
Är forfarande relativt luddigt och fler kollegor som ännu inte tar ut sales tax av slutkund.
Men som turist ska du betala sales tax i den delstat du handlar i såvida varan inte exporteras.

Ändrat sen årskiftet 2019.
Är forfarande relativt luddigt och fler kollegor som ännu inte tar ut sales tax av slutkund.
Men som turist ska du betala sales tax i den delstat du handlar i såvida varan inte exporteras.

Men det ar annu krangligare.
Har hittills enbart hittat en eller tva stallen i Texas som ger Tax-Refund for turister da det inte fungerar som GlobalBlue. Men du kanske menade att varan aldrig tas i fysisk besittning utan skickas direkt fran inkopstallet utanfor USA?
Lagen ar glasklar. Koper du i stat A utan salestax skall du betala salestax i din hemstat. Detta gor du nar du deklarerar...(och i vekligheten gor ingen det,precis lika lite som att en privatperson betalar in salestax pa begagnade varor han salt...men lagen sager att man skall gora sa)
Det ar val darfor som de flesta storre siter typ Ebay Amazon nu tar ut salestax.

sorry, utgick från att köpa från USA till EU el likn.

Tack!

Koper du i USA och tar in i EU skall du ju betala ditt hemlands moms (VAT). Vet inget land i EU som har sa lag VAT som 15%. Plus ev tull.
Mig veterligen ar Luxemburg lagst med 17% Sverige har 25% som exempel.Dessutom tas ju Svensk moms ut aven pa frakt och kostnader du haft i urspringslandet tex inrikes frakt

Koper du i USA och tar in i EU skall du ju betala ditt hemlands moms (VAT). Vet inget land i EU som har sa lag VAT som 15%. Plus ev tull.
Mig veterligen ar Luxemburg lagst med 17% Sverige har 25% som exempel.Dessutom tas ju Svensk moms ut aven pa frakt och kostnader du haft i urspringslandet tex inrikes frakt

”el likn” i det här fallet var Schweiz. Har en vän som överväger att köpa från USA till Sch. (Där han bor och arbetar).

Men det ar annu krangligare.
Har hittills enbart hittat en eller tva stallen i Texas som ger Tax-Refund for turister da det inte fungerar som GlobalBlue. Men du kanske menade att varan aldrig tas i fysisk besittning utan skickas direkt fran inkopstallet utanfor USA?
Lagen ar glasklar. Koper du i stat A utan salestax skall du betala salestax i din hemstat. Detta gor du nar du deklarerar...(och i vekligheten gor ingen det,precis lika lite som att en privatperson betalar in salestax pa begagnade varor han salt...men lagen sager att man skall gora sa)
Det ar val darfor som de flesta storre siter typ Ebay Amazon nu tar ut salestax.

Ja jag menade export direkt till annat land.
Vill minnas att det var ~300k per delstat innan du behöver lägga på sale tax vilket inte tar lång tid att komma upp i.

• Like
Reactions: PJZ
Snygg är den och sitter rätt bra på handleden men tyvärr blir den lite kort och tjock på handleden. Väljer hellre en äldre 33 eller 36mm pga detta (och för att jag inte tycker den är värd typ 250k)
Jag är fortfarande grymt imponerad hur pass bra en 33mm RO sitter. Enligt mig satt den även bättre än 36mm varianterna, bla 14790.

15711OI Rosé/Titan
8F2723B7-C6CA-4CC8-835E-C699560367BA.jpeg

Tillbaka
Topp