• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Nope, inte sönderpolerad, klart bättre än den i stål här ovan. ROs i stål är dock löjligt övervärderade, guld har länge varil klart mer prisvärt. Min bror köpte en 36a på Kaplans för några år sedan för 100', mer eller mindre vad stål då kostade.

Men du kan ju alltid lägga till lite:
Tack för input och tips. Mums, riktigt trevligt alternativ, blir påtagligt hur avgörande skicket är på dessa. Får se om man har tid att klura lite innan någon hugger den.

Har aldrig varit något större fan av ROO men fick möjligheten att testa en 42mm variant hos en bekant. Ursäkta kass bild, men visst satt ganska bra på mina små armar ändå!?
Jag blev positivt överraskad!

1624483490504.png
Tycker det ser bra ut och tycker INTE att det ser ut som den täcker hela handleden, hur va känslan när den satt på?

Kanske inte bästa vinkeln på bilden men tycker inte det ser ut som den täcker hela handleden?
OK, då tycker vi väl olika då helt enkelt. Vill du verkligen veta kan du ju alltid fråga om vad handledens ovansida mäter och sen ta reda på lugg-till-lugg måttet.

Låter bekant. Ingen aning vad kruxet är, saknas det reservdelar eller vad handlar det om?
Om jag förstått rätt så vill inte AP ha att göra med sina gamla quartz-klockor… batteribyte går såklart bra, men om något händer med urverket verkar det rätt kört. Har fått det ”bekräftat” från personal på Nymans också

Om jag förstått rätt så vill inte AP ha att göra med sina gamla quartz-klockor… batteribyte går såklart bra, men om något händer med urverket verkar det rätt kört. Har fått det ”bekräftat” från personal på Nymans också
Jaså ajdå, där ser man. Lite underlig approach från AP känner jag spontant, men det finns väl någon anledning antar jag…

• Like
Reactions: PJZ
Har sett quartzare som fått automatiskt utbytesurverk

STORY TIME

Efter att ha återkopplat gällande en klocka till min säljare hos AP, fick jag en inbjudan till deras nyöppnade boutique- igår besökte jag den och kan ha vart det största antiklimax jag vart med om.

Inte EN enda klocka fanns att se, bara gummi och läderband. Säljarn kom "knappt ihåg" vem jag var trots att hon för 1 vecka sen skickat en inbjudan och vi diskuterade modeller som jag tidigare prövat hos dem. En riktig slösäck med noll engagemang. När jag tittade på gummiband till ROO, så fanns ej orange i deras "lager". För att hon ens skulle kunna ta reda på om orange fanns tillgänglig (överhuvudtaget) behövde jag maila en bild på fram- och baksida av min klocka. Fattade ingenting men detta är kanske nått de alltid gör(?) men för att bara ta reda på om orange finns? Orkar inte med strulet, blir horus eller rubberb istället.

När jag frågade status på min 15500 så kunde hon inte svara utan sa bara: "a lot of people want this watch and we cant serve them all". Det var ungefär vid denna tidpunkt jag kände- AP, behåll era klockor.

Traskade vidare till Vacheron Constantin efteråt och wow vilken skillnad! Lördagen vart räddad av bra sortiment, service och bemötande!

Senast ändrad:
STORY TIME

Efter att ha återkopplat gällande en klocka till min säljare hos AP, fick jag en inbjudan till deras nyöppnade boutique- igår besökte jag den och kan ha vart det största antiklimax jag vart med om.

Inte EN enda klocka fanns att se, bara gummi och läderband. Säljarn kom "knappt ihåg" vem jag var trots att hon för 1 vecka sen skickat en inbjudan och vi diskuterade modeller som jag tidigare prövat hos dem. En riktig slösäck med noll engagemang. När jag tittade på gummiband till ROO, så fanns ej orange i deras "lager". För att hon ens skulle kunna ta reda på om orange fanns tillgänglig (överhuvudtaget) behövde jag maila en bild på fram- och baksida av min klocka. Fattade ingenting men detta är kanske nått de alltid gör(?) men för att bara ta reda på om orange finns? Orkar inte med strulet, blir horus eller rubberb istället.

När jag frågade status på min 15500 så kunde hon inte svara utan sa bara: "a lot of people want this watch and we cant serve them all". Det var ungefär vid denna tidpunkt kände jag- AP, behåll era klockor.

Traskade vidare till Vacheron Constantin efteråt och wow vilken skillnad! Lördagen vart räddad av bra sortiment, service och bemötande!
Lite sa var det i Bal Harbour forsta gangen.Da var inte ens saljaren dar trots att jag meddelat mitt besok i god tid....4 klockor fanns det att se. Samtliga Code 11.59

Mycket kandes som en kontroll vem jag var,varfor jag var i just deras butik,varfor jag ville kopa etc....Men vid besok tva var det helt annorlunda. Service i toppklass och det som inte fanns vid besok ett plockades fram fran bakom kulissena. Ingenting kunde jag fa lov att kopa....men flyger snart ner igen och halsar pa.

Sa var ihardig ar mitt rad om du ar serios. Ga enbart till en AP agd butik. Och hitta en saljare du klickar med

• Like
Reactions: PJZ
Lite sa var det i Bal Harbour forsta gangen.Da var inte ens saljaren dar trots att jag meddelat mitt besok i god tid....4 klockor fanns det att se. Samtliga Code 11.59

Mycket kandes som en kontroll vem jag var,varfor jag var i just deras butik,varfor jag ville kopa etc....Men vid besok tva var det helt annorlunda. Service i toppklass och det som inte fanns vid besok ett plockades fram fran bakom kulissena. Ingenting kunde jag fa lov att kopa....men flyger snart ner igen och halsar pa.

Sa var ihardig ar mitt rad om du ar serios. Ga enbart till en AP agd butik. Och hitta en saljare du klickar med
Sjukaste är att jag för 1.5 år sen, var inne "bakom" kulisserna och fick erbjudande på en 15450 (37MM RO) men jag valde att tacka nej då storleken kändes för liten för mig. Kunde inte stänga claspen och skulle behöver 1-2 extra länkar... vi var överens om att vi skulle gå upp en storlek. Detta verkar dock vara ett minneblott..

Men tror du har rätt, ihärdighet och försöka hitta en säljare jag "klickar" bättre med. Hon jag prata med just nu verkade inte ha nån koll på klockor eller urverk överhuvudtaget.

STORY TIME

När jag frågade status på min 15500 så kunde hon inte svara utan sa bara: "a lot of people want this watch and we cant serve them all". Det var ungefär vid denna tidpunkt jag kände- AP, behåll era klockor.

Vilken Boutique är detta?

Tack, i retroperspektiv har det visat sig ett bra köp men på den tiden var det verkligen inte samma klimat. I retro om jag vetat prisutvecklingen hade jag nog inte bastat, badat i bubbelpool, simmat i havet, eller haft klockan med mig på resor till flera kontinenter.…
Den ser ut att vara i väldigt fint skick ändå!

Lite slapp länk och tycker glasringen ser lite bred ut? Kanske rätt nedslipad? Vad begärs för klockan?
Glasringen tror jag är nedslipad. Skruvarna sticker upp ovan glasring. Och den är bred. Precis sådär såg min gamla ut efter den såldes till en dealer som slipade ner den och sålde vidare.

Nope, inte sönderpolerad, klart bättre än den i stål här ovan. ROs i stål är dock löjligt övervärderade, guld har länge varil klart mer prisvärt. Min bror köpte en 36a på Kaplans för några år sedan för 100', mer eller mindre vad stål då kostade.

Men du kan ju alltid lägga till lite:
Ser iofs polerad ut när man kollar på skruvhålen men inte så illa, håller med om att den ser bättre ut än stålisen med nedslipad glasring. Så sjukt att en guld med grus är så pass ”billig”. Blir själv lite sugen men har också läst att kvarts-AP ska vara ett helvette om ngt händer

(pratar om den första)

Senast ändrad:
Ser iofs polerad ut när man kollar på skruvhålen men inte så illa, håller med om att den ser bättre ut än stålisen med nedslipad glasring. Så sjukt att en guld med grus är så pass ”billig”. Blir själv lite sugen men har också läst att kvarts-AP ska vara ett helvette om ngt händer

(pratar om den första)
Såklart polerad men inte sönderpolerad.

Vad tippar ni väntetiden är idag på en RO 41 i stål med vit urtavla? Och vad tycker ni om bytet från 15400ST till 15500ST, hiss eller diss?

3 år typ om du ens kommer upp på listan.
Jag gillar 15500. Urverket är bättre och sitter bättre i boetten. Men jag föredrar tjockleken och taveldesign på 15400. Bäst är (såklart) 15202 men det är ju bara att glömma.

Tillbaka
Topp