• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Tycks om skick på denna?
B5E16314-7295-456D-91A1-CCCD42434633.jpeg
47B8D973-737D-4922-94AE-931CDCD75DB9.jpeg

Tycks om skick på denna?
B5E16314-7295-456D-91A1-CCCD42434633.jpeg
47B8D973-737D-4922-94AE-931CDCD75DB9.jpeg

Det uppenbara är ju precis som Berns skriver att visarna inte matchar index så de kan ju mycket väl vara utbytta. Jag reagerade även på fonten på datumhjulet men de kanske körde med den på en del 56175ST annars kan det ju vara klokt att googla på referensen och jämföra med andra klockor av samma referens.

Ser att säljare beskriver skicket som "inga till knappt synliga användningsspår". Tycker att både case och länk ser rätt skarpt ut men det som jag personligen hade stört mig på är detta:

301967C6-D75A-43BE-9A47-C612B040642C.JPG

1A4D5FF1-9FB4-451F-9538-0BAE572BBD31.JPG

Ser ut som att man polerat lite för mycket på caset där det möter länken och första länkbiten ser inte alls så skarp ut om man tittar på fasningen (kan såklart vara ljuset på bilderna).

Något som alltid är bra att titta på är hur det ser ut med gods runt skruvhålen. Skulle en klockan vara kraftigt polerad kan det vara så illa att fasningen går enda ner till skruvhålet.

Här ser jag dock inga konstigheter men säljaren har inte heller några bilder som visar hur klockan ser ut på motsatt sida.

BE4024CD-2281-421C-A903-D03C294AEF77.JPG

Det uppenbara är ju precis som Berns skriver att visarna inte matchar index så de kan ju mycket väl vara utbytta. Jag reagerade även på fonten på datumhjulet men de kanske körde med den på en del 56175ST annars kan det ju vara klokt att googla på referensen och jämföra med andra klockor av samma referens.

Ser att säljare beskriver skicket som "inga till knappt synliga användningsspår". Tycker att både case och länk ser rätt skarpt ut men det som jag personligen hade stört mig på är detta:

Ser ut som att man polerat lite för mycket på caset där det möter länken och första länkbiten ser inte alls så skarp ut om man tittar på fasningen (kan såklart vara ljuset på bilderna).

Något som alltid är bra att titta på är hur det ser ut med gods runt skruvhålen. Skulle en klockan vara kraftigt polerad kan det vara så illa att fasningen går enda ner till skruvhålet.

Här ser jag dock inga konstigheter men säljaren har inte heller några bilder som visar hur klockan ser ut på motsatt sida.

Grym feedback. Stort tack!

Det är alltid bra att ha en bild på en opolerad 33mm royal oak att jämföra med. Då brukar man kunna se rätt snabbt vad som inte stämmer. Hittar inte någon bra sådan bild just nu, men någon här sitter säkert på en.

Man ser ändå det mesta av hålen på motsatta sidan av kronan på dessa två bilder:
19451362-jfupwlde64nljtk7i39uc52g-Zoom.jpg

19451362-nxziltlhyrv94tfq4mks3koq-Zoom.jpg

Instämmer annars med de ovan. Överlag bra skick bortsett från att någon tyvärr polerat lite för mycket på ena sidan på caset. Visare och datumhjul (och hela urverket...) är bytt vid servicen.

Verkligen galet. De andra reffarna (34-36) ligger ju på 200k & 39+ börjar väl på 250-300k...
Då är ju detta prisvärt i jämförelse, blev lite sugen direkt...

Man ser ändå det mesta av hålen på motsatta sidan av kronan på dessa två bilder:
19451362-jfupwlde64nljtk7i39uc52g-Zoom.jpg

19451362-nxziltlhyrv94tfq4mks3koq-Zoom.jpg

Instämmer annars med de ovan. Överlag bra skick bortsett från att någon tyvärr polerat lite för mycket på ena sidan på caset. Visare och datumhjul (och hela urverket...) är bytt vid servicen.

Jo men kanske ”lite” svårt att avgöra på de bilderna va? 😄 Ingen direkt skärpa om man zoomar in och zoomar man in ser det ut att kunna vara fasning enda ner till skruvskallen.

För att slippa få hem en sönderpolerad klocka för 100k hade åtminstone jag bett säljaren ta tydligare bilder på detta. 😃

Det är alltid bra att ha en bild på en opolerad 33mm royal oak att jämföra med. Då brukar man kunna se rätt snabbt vad som inte stämmer. Hittar inte någon bra sådan bild just nu, men någon här sitter säkert på en.
Tycker denna ser rätt bra ut tex
Kan dock vara lasrad, ej tillräckligt påläst på dessa

En vecka sedan jag var förbi Nymans Ur i Stockholm och hämtade mitt gummiband till min AP som jag köpte därifrån för ca 1 månad sedan.
Bandet ser svart ut i bilden, men är i verkligheten i marinblå nyans. Funkar perfekt nu i sommar :cool:👍

IMG_6022.jpeg
Du måste ju bjucka på bättre bild på bandet :p

Då är ju detta prisvärt i jämförelse, blev lite sugen direkt...
Den har legat ute osåld i snart ett år tror jag. Har varit sugen och är väl egentligen fortfarande det, men undrar vad alla ser som inte jag gör… Är den så pass sönderpolerad?

Den har legat ute osåld i snart ett år tror jag. Har varit sugen och är väl egentligen fortfarande det, men undrar vad alla ser som inte jag gör… Är den så pass sönderpolerad?
Nope, inte sönderpolerad, klart bättre än den i stål här ovan. ROs i stål är dock löjligt övervärderade, guld har länge varil klart mer prisvärt. Min bror köpte en 36a på Kaplans för några år sedan för 100', mer eller mindre vad stål då kostade.

Men du kan ju alltid lägga till lite:

Tillbaka
Topp