Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar verkligen de första tavlorna. Långa index och A:et lika stort som resten av texten.Tycks om skick på denna?
Är inte min men funderar på att köpa den! 33mmJag gillar verkligen de första tavlorna. Långa index och A:et lika stort som resten av texten.
Bilden är från 14790 men de är ju också 36mm
Hur är det med visarna på din? De ser lite ljusare ut på bilden än index.
Tycks om skick på denna?
Grym feedback. Stort tack!Det uppenbara är ju precis som Berns skriver att visarna inte matchar index så de kan ju mycket väl vara utbytta. Jag reagerade även på fonten på datumhjulet men de kanske körde med den på en del 56175ST annars kan det ju vara klokt att googla på referensen och jämföra med andra klockor av samma referens.
Ser att säljare beskriver skicket som "inga till knappt synliga användningsspår". Tycker att både case och länk ser rätt skarpt ut men det som jag personligen hade stört mig på är detta:
Ser ut som att man polerat lite för mycket på caset där det möter länken och första länkbiten ser inte alls så skarp ut om man tittar på fasningen (kan såklart vara ljuset på bilderna).
Något som alltid är bra att titta på är hur det ser ut med gods runt skruvhålen. Skulle en klockan vara kraftigt polerad kan det vara så illa att fasningen går enda ner till skruvhålet.
Här ser jag dock inga konstigheter men säljaren har inte heller några bilder som visar hur klockan ser ut på motsatt sida.
Man ser ändå det mesta av hålen på motsatta sidan av kronan på dessa två bilder:Det uppenbara är ju precis som Berns skriver att visarna inte matchar index så de kan ju mycket väl vara utbytta. Jag reagerade även på fonten på datumhjulet men de kanske körde med den på en del 56175ST annars kan det ju vara klokt att googla på referensen och jämföra med andra klockor av samma referens.
Ser att säljare beskriver skicket som "inga till knappt synliga användningsspår". Tycker att både case och länk ser rätt skarpt ut men det som jag personligen hade stört mig på är detta:
Ser ut som att man polerat lite för mycket på caset där det möter länken och första länkbiten ser inte alls så skarp ut om man tittar på fasningen (kan såklart vara ljuset på bilderna).
Något som alltid är bra att titta på är hur det ser ut med gods runt skruvhålen. Skulle en klockan vara kraftigt polerad kan det vara så illa att fasningen går enda ner till skruvhålet.
Här ser jag dock inga konstigheter men säljaren har inte heller några bilder som visar hur klockan ser ut på motsatt sida.
Lite slapp länk och tycker glasringen ser lite bred ut? Kanske rätt nedslipad? Vad begärs för klockan?Tycks om skick på denna?
100kLite slapp länk och tycker glasringen ser lite bred ut? Kanske rätt nedslipad? Vad begärs för klockan?
Galet, men kanske där de ligger idag för ok bruksskick. Fantastisk prisutveckling verkligen. Dock är det en tröttsam diskussion kände jag direkt när jag skrev det, är ju bara att gilla läget om man vill ha en.
Verkligen galet. De andra reffarna (34-36) ligger ju på 200k & 39+ börjar väl på 250-300k...Galet, men kanske där de ligger idag för ok bruksskick. Fantastisk prisutveckling verkligen. Dock är det en tröttsam diskussion kände jag direkt när jag skrev det, är ju bara att gilla läget om man vill ha en.
Då är ju detta prisvärt i jämförelse, blev lite sugen direkt...Verkligen galet. De andra reffarna (34-36) ligger ju på 200k & 39+ börjar väl på 250-300k...
Man ser ändå det mesta av hålen på motsatta sidan av kronan på dessa två bilder:
Instämmer annars med de ovan. Överlag bra skick bortsett från att någon tyvärr polerat lite för mycket på ena sidan på caset. Visare och datumhjul (och hela urverket...) är bytt vid servicen.
Tycker denna ser rätt bra ut texDet är alltid bra att ha en bild på en opolerad 33mm royal oak att jämföra med. Då brukar man kunna se rätt snabbt vad som inte stämmer. Hittar inte någon bra sådan bild just nu, men någon här sitter säkert på en.
Rektangulära? För att det är en klart sämre design.
Designen var inte lika avante garde, enbart quartz...Varför är de kvadratiska RO ej populära?
Du måste ju bjucka på bättre bild på bandetEn vecka sedan jag var förbi Nymans Ur i Stockholm och hämtade mitt gummiband till min AP som jag köpte därifrån för ca 1 månad sedan.
Bandet ser svart ut i bilden, men är i verkligheten i marinblå nyans. Funkar perfekt nu i sommar
Skruvhålen på boetten ser bra ut, menar du på länken? Om du menar länken gissar jag att det bara är ljuset och vinkeln.Hålen vid skruvarna? Är de för korta för modellen eller vad beror det på?
Okej. Here comesDu måste ju bjucka på bättre bild på bandet
Har aldrig varit något större fan av ROO men fick möjligheten att testa en 42mm variant hos en bekant. Ursäkta kass bild, men visst satt ganska bra på mina små armar ändå!?
Jag blev positivt överraskad!
Hur ska folk annars veta att man har en AP?Gillar man att klockan täcker hela handleden så, absolut.
Den har legat ute osåld i snart ett år tror jag. Har varit sugen och är väl egentligen fortfarande det, men undrar vad alla ser som inte jag gör… Är den så pass sönderpolerad?Då är ju detta prisvärt i jämförelse, blev lite sugen direkt...
Audemars Piguet Royal Oak Diamond Dial 18K Yellow Gold Quartz 33mm w/ Box såld på Chrono24
Royal Oak Gulguld; Kvarts; Skick Bra; År 1990; Klocka med originallåda; Lokalisering: Portugal, Lisboa Annons: såld Audemars Piguet Royal Oak Diamond Dial 18K Yellow Gold Quartz...,www.chrono24.se
Är inte gamla Quartz-APs från 80/90-talet lite jobbiga när det kommer till service?Den har legat ute osåld i snart ett år tror jag. Har varit sugen och är väl egentligen fortfarande det, men undrar vad alla ser som inte jag gör… Är den så pass sönderpolerad?
Låter bekant. Ingen aning vad kruxet är, saknas det reservdelar eller vad handlar det om?Är inte gamla Quartz-APs från 80/90-talet lite jobbiga när det kommer till service?
Nope, inte sönderpolerad, klart bättre än den i stål här ovan. ROs i stål är dock löjligt övervärderade, guld har länge varil klart mer prisvärt. Min bror köpte en 36a på Kaplans för några år sedan för 100', mer eller mindre vad stål då kostade.Den har legat ute osåld i snart ett år tror jag. Har varit sugen och är väl egentligen fortfarande det, men undrar vad alla ser som inte jag gör… Är den så pass sönderpolerad?