36mm klocka 19.5cm handledFantastiskt fin! Vad är det för storlek?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
36mm klocka 19.5cm handledFantastiskt fin! Vad är det för storlek?
Så jäkla bra! Avundsjuk!36mm klocka 19.5cm handled
Endast testat men gillar den den gråa klart mer än vita, även om 41 RO inte sitter bra på migAP vänner! Har alltid varit riktigt sugen på en Royal Oak 41 men har svårt att bestämma mig vilken färg jag gillar mest. Blå om jag fick välja men den verkar vara omöjlig att få tag på som vanlig dödlig till listpris. Jag testade en vit/silver hos Nymans som jag fick skriva upp mig på (bild nedan). Men senare har jag fått upp ögonen för den gråa. Vad har ni för erfarenheter av dom två? Vit eller grå? Är det samma väntan på båda tro? Tack!
Spontant så känns det som att den sitter bra på väldigt få av ossEndast testat men gillar den den gråa klart mer än vita, även om 41 RO inte sitter bra på mig
Haha helt klart, försökte vara diplomatiskSpontant så känns det som att den sitter bra på väldigt få av oss
Om du får möjligheten att köpa nån av dem för list, kör oavsett urtavla haha (y) Tror väntetiden är snarlik... de hetaste är som du säger blå, därefter svart, sen vit och grå. Eftersom du fick skriva upp dig, fråga dem hur kölistorna ser ut?AP vänner! Har alltid varit riktigt sugen på en Royal Oak 41 men har svårt att bestämma mig vilken färg jag gillar mest. Blå om jag fick välja men den verkar vara omöjlig att få tag på som vanlig dödlig till listpris. Jag testade en vit/silver hos Nymans som jag fick skriva upp mig på (bild nedan). Men senare har jag fått upp ögonen för den gråa. Vad har ni för erfarenheter av dom två? Vit eller grå? Är det samma väntan på båda tro? Tack!
Jag har inga stora handleder (drygt 17cm) men jag tycker inte den är sååå stor. Jag har testat en svart 15500 och visst, det är ingen liten klocka men den är proportionerlig och gör sig bra tycker jag.Spontant så känns det som att den sitter bra på väldigt få av oss
Har testat, och upplever den som stor. Alltså, det funkar, men tycker bättre om proportionerna på de "mindre" modellerna. Typ 15300 / 15202Jag har inga stora handleder (drygt 17cm) men jag tycker inte den är sååå stor. Jag har testat en svart 15500 och visst, det är ingen liten klocka men den är proportionerlig och gör sig bra tycker jag.
39MM är ju originalet och absolut bäst... trist att de håller dem till jumbo modellerna.Har testat, och upplever den som stor. Alltså, det funkar, men tycker bättre om proportionerna på de "mindre" modellerna. Typ 15300 / 15202
Om du får möjligheten att köpa nån av dem för list, kör oavsett urtavla haha (y) Tror väntetiden är snarlik... de hetaste är som du säger blå, därefter svart, sen vit och grå. Eftersom du fick skriva upp dig, fråga dem hur kölistorna ser ut?
Där är den! Den kunde man nog ge sig fan på…
När testade du den? Har dom en 15500 inne alltså?! Skulle vilja testa en...AP vänner! Har alltid varit riktigt sugen på en Royal Oak 41 men har svårt att bestämma mig vilken färg jag gillar mest. Blå om jag fick välja men den verkar vara omöjlig att få tag på som vanlig dödlig till listpris. Jag testade en vit/silver hos Nymans som jag fick skriva upp mig på (bild nedan). Men senare har jag fått upp ögonen för den gråa. Vad har ni för erfarenheter av dom två? Vit eller grå? Är det samma väntan på båda tro? Tack!
Det var en månad sen ungefär.När testade du den? Har dom en 15500 inne alltså?! Skulle vilja testa en...
Tack för att du förtydligade att den var reserverad åt kund(?) förstod inte det innanOm @Kjellhoften fick prova en vit som var ”reserverad åt en kund” så hade han troligen fått köpa den på plats eller hoppat upp på ”ska få köpa nästa som kommer in” om han köpt något/tillräckligt mycket annat då eller tidigare... hur kölistorna ser ut är ganska irrelevant när de väl säger att de sätter en på listan. Någon tydlig leveranstid kommer de aldrig ge. Just för att nån annan som kommer in och säg, köper en förlovningsring för 500kkr och råkar fråga om en 15500 i samma veva kommer att peta ner alla andra i köordningen. Men när de väl lovat så kommer de att leverera, förr eller senare.
Det Nymans sa till mig är att grå är mer populär än svart. Och svart i sin tur mer populär än vit. Avseende antal intressenter de fått.
Med tanke på hur diskussionen gått, antar jag att det inte går att säga om det är förvånansvärt snabbt eller superlångsamt. Men jag håller med dig, det lät som en kort väntetid!@PJZ @ChumpTime Jag har köpt tre klockor av Nymans tidigare och när jag frågade om väntetiden på den vita med ett antagande på några år sa han att den nog skulle komma innan året var slut, vilket var förvånansvärt snabbt tycker jag?
Jag har två svarta och en blå urtavla bland mina finare klockor så både grå och vit hade funkat bra. Men är det som ChumpTime skriver så kanske den gråa inte ens är ett alternativ om den är så populär.
En ljus tavla upplevs ju större än en mörk tavla så den vita tavlan på en redan stor RO41 kanske blir i överkant för mina handleder. Får hoppas att jag kommer kunna testa en grå för att jämföra.
Sen som du skriver PJZ så hade det varit dumt att inte slå till på en RO om jag får köpa den till listpris. Jag ogillar dock dom som köper klockor för att göra en affär och flippa den, så jag hade inte velat lägga dom pengarna på en klocka om den inte skulle kännas rätt. Oavsett tycker jag fortfarande den vita är väldigt fin, särkilt på sommarn när man är lite brun. Får hoppas på att kunna jämföra nån dag och se vart det landar
Någon som kan ge mig en bra indikation?Hej experter,
Vad betingar en 26320 ST med vit tavla, från 2013 och fullset för värde om man skulle vilja sälja den?
Ingen, jag menar bara att jag inte skulle ”passa på” att köpa en klocka för att den är svår att få tag på. Finns chansen på en grå även om det innebär att jag får vänta längre så hade jag gärna jämfört dom två innan jag bestämde mig.Med tanke på hur diskussionen gått, antar jag att det inte går att säga om det är förvånansvärt snabbt eller superlångsamt. Men jag håller med dig, det lät som en kort väntetid!
Om det är ett alternativ eller inte hade jag bara frågat din säljare/kontakt. Som du själv säger, du har köpt av dem tidigare och om de kan få fram den vita innan årets slut- Varför inte vädra din fundering och säga att den gråa växt i dina ögon och att du inte har några problem att vänta lite längre om det skulle finnas en möjlighet att plocka ut den?
Vem har gett en antydan på att vi diskuterar att köpa ut klockor för att flippa?
AP vänner! Har alltid varit riktigt sugen på en Royal Oak 41 men har svårt att bestämma mig vilken färg jag gillar mest. Blå om jag fick välja men den verkar vara omöjlig att få tag på som vanlig dödlig till listpris. Jag testade en vit/silver hos Nymans som jag fick skriva upp mig på (bild nedan). Men senare har jag fått upp ögonen för den gråa. Vad har ni för erfarenheter av dom två? Vit eller grå? Är det samma väntan på båda tro? Tack!
Någon som kan ge en ärlig fingervisning vad denna betingar i marknadsvärde?Någon som kan ge mig en bra indikation?
Ouf... den side by side bilden är inte att leka med.Stort tack till @ChumpTime som lät mig testa hans svarta APRO medan han fick testa min svarta VCO! Den svarta satt klockrent Ska försöka testa den vita igen och jämföra lite. Tack igen ChumpTime
Eller hur! Det lustiga är att vi plockade ut dom hos Nymans nästa samtidigt.Ouf... den side by side bilden är inte att leka med.
Efter att ha upplevt båda, hur står sig AP vs VC osv? Jag har gått mer och mer ifrån att köpa en RO till att snegla på VC. Vore kul att höra lite tankar från nån som har "erfarenhet" från båda
Nytillskott?
Köpte i våras, är 15189 som jag adderade länk till, blev mycket bra tycker jag självNytillskott?
Vad får man betala för en lös länk?Köpte i våras, är 15189 som jag adderade länk till, blev mycket bra tycker jag själv