• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Eller hur! Det lustiga är att vi plockade ut dom hos Nymans nästa samtidigt.
Tycker båda är fantastiska klockor. RO är lite sportigare och mer distinkt i sin look då den inte ändrats lika mycket som Overseas sen den kom. VCO är lite mera stealth och elegant med sin runda form och jag tror man kommer undan lindrigare med en smalare handled på så sätt. Fortfarande väldigt sportig och väldigt kul att kunna byta till gummi-/läderbandet som följer med.

Jag skulle nog inte kunna välja en av dom som jag föredrar mer just nu, men är helt klart starstruck efter att ha testat den svarta RO. Hade jag inte haft en svart VCO hade jag försökt jaga den svarta, nu får jag se om det blir den vita eller gråa… eller den svarta 😁
Kul att höra din feedback. Jag var helt inställd på AP RO men efter ett fullständigt haveri till bemötande hos min lokala AP handlare börjar jag mer och mer snegla mot VC. Jag fick låna en polares 15500 under en helg och kände att jag "inte var man nog" att bära pjäsen.. mes som man är. Vet inte vad det var men, så kände jag.

Fullständigt inne på ditt spår gällande VC. VC känns mer "lowkey" och "klocknördar" vet vad det är medans stora massan vet vad en AP RO är. Gillar också konceptet med quick release vid länkbyte på då jag är fullständigt torsk på gummi.

Håll oss uppdaterade hur det går i alla fall. Låter som du kommer ha en bra duo till slutet av året. Givetvis är jag mycket avis! Haha 🤤

Åtttakantigt men lite mer exotiskt.
E1887E04-BC6B-4F7A-BE71-F27C5A502ACE.jpeg

Verkar som jag måste ta och göra en värdering på min AP 15450. Kollade på Chrono24 och där ligger den billigaste på 370k. Har de ökat så himla mycket på slutet. Köpte min ny för en bit norr om 200k för knappt två år sedan. Skulle ju vara surt om något hände och den har fel försäkringsbelopp.
857E917D-2AF1-429D-AD57-0CF871305B89.jpeg

• Like
Reactions: PJZ
Verkar som jag måste ta och göra en värdering på min AP 15450. Kollade på Chrono24 och där ligger den billigaste på 370k. Har de ökat så himla mycket på slutet. Köpte min ny för en bit norr om 200k för knappt två år sedan. Skulle ju vara surt om något hände och den har fel försäkringsbelopp.
857E917D-2AF1-429D-AD57-0CF871305B89.jpeg

Har själv en fundering kring värdet och ställde frågan vad en 15450 med blå tavla i fint skick kunde vara värd i värderingstråden, men utan reaktion.
Priserna på Chrono24 får man ju alltid ta med en ganska stor nypa salt, så det är svårt att bedöma ungefärligt värde med tanke på att det vara drygt 1,5 år sedan någon såldes här på forumet med.

Har själv en fundering kring värdet och ställde frågan vad en 15450 med blå tavla i fint skick kunde vara värd i värderingstråden, men utan reaktion.
Priserna på Chrono24 får man ju alltid ta med en ganska stor nypa salt, så det är svårt att bedöma ungefärligt värde med tanke på att det vara drygt 1,5 år sedan någon såldes här på forumet med.
Ja, visst är det så med priserna på Chrono. Sista på forumet gick ju på 219k om jag kommer ihåg rätt. Gav typ samma för min. Men en bit norr om 300k borde det vara i allafall.

• Like
Reactions: Nic
Ser att @Lingonsoppa hade en köpes-annons för en 15450 ute i april i år som han verkar ha fått napp på. Kanske han är villig att dela med sig av vad han fick ge för den?

• Like
När jag får tillgång till en dator från denna sidan av millenieskiftet kommer en bild. Hur jag lägger in från mobilen fattar jag fortfarande inte trots försok till förklarningar på Forumbugsavdelningen. För mig funkar det helt enkelt inte.

Så du får ge dig till tåls....:happyhappy:

Trevlig Torsdag på Er!

• Like
Det är väl den allmänna trådsanningen. 15202>15300>14790>15400>15500. Personligen har jag vant mig vid den litet bulkigare 15500 och skulle inte ha något emot att ha en.

Med det sagt - en 4500V med blå tavla är en rejält smaskig klocka!
Själv föredrar jag nog den nya 15500 över 15400, mycket pga att urverket har fått en uppgradering med bättre proportioner för klockan. Sen att man tagit bort "Automatic" kan ju diskuteras men det gör ju iaf mer plats till den fint mönstrade tavlan.

• Like
När jag får tillgång till en dator från denna sidan av millenieskiftet kommer en bild. Hur jag lägger in från mobilen fattar jag fortfarande inte trots försok till förklarningar på Forumbugsavdelningen. För mig funkar det helt enkelt inte.

Så du får ge dig till tåls....:happyhappy:

Trevlig Torsdag på Er!
Helt rätt prioriterat att lägga några hundra tusen på en ny klocka än uppgradera den gamla burken ;). Vi får vänta med spänning!

Tillbaka
Topp