Vågar knappt säga…..Vad får man betala för en lös länk?
Blev bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vågar knappt säga…..Vad får man betala för en lös länk?
Blev bra!
Köpte i våras, är 15189 som jag adderade länk till, blev mycket bra tycker jag själv
Ja precis, till en 14790. 15189 är en 14790 med gravyr på baksidanFrån en 14790? Om jag förstått rätt så levererades 15189 som en engångsgrej till Pictet och alla var med läder?
Kul att höra din feedback. Jag var helt inställd på AP RO men efter ett fullständigt haveri till bemötande hos min lokala AP handlare börjar jag mer och mer snegla mot VC. Jag fick låna en polares 15500 under en helg och kände att jag "inte var man nog" att bära pjäsen.. mes som man är. Vet inte vad det var men, så kände jag.Eller hur! Det lustiga är att vi plockade ut dom hos Nymans nästa samtidigt.
Tycker båda är fantastiska klockor. RO är lite sportigare och mer distinkt i sin look då den inte ändrats lika mycket som Overseas sen den kom. VCO är lite mera stealth och elegant med sin runda form och jag tror man kommer undan lindrigare med en smalare handled på så sätt. Fortfarande väldigt sportig och väldigt kul att kunna byta till gummi-/läderbandet som följer med.
Jag skulle nog inte kunna välja en av dom som jag föredrar mer just nu, men är helt klart starstruck efter att ha testat den svarta RO. Hade jag inte haft en svart VCO hade jag försökt jaga den svarta, nu får jag se om det blir den vita eller gråa… eller den svarta
Verkar som jag måste ta och göra en värdering på min AP 15450. Kollade på Chrono24 och där ligger den billigaste på 370k. Har de ökat så himla mycket på slutet. Köpte min ny för en bit norr om 200k för knappt två år sedan. Skulle ju vara surt om något hände och den har fel försäkringsbelopp.
Ja, visst är det så med priserna på Chrono. Sista på forumet gick ju på 219k om jag kommer ihåg rätt. Gav typ samma för min. Men en bit norr om 300k borde det vara i allafall.Har själv en fundering kring värdet och ställde frågan vad en 15450 med blå tavla i fint skick kunde vara värd i värderingstråden, men utan reaktion.
Priserna på Chrono24 får man ju alltid ta med en ganska stor nypa salt, så det är svårt att bedöma ungefärligt värde med tanke på att det vara drygt 1,5 år sedan någon såldes här på forumet med.
Fråga LW vad de vill ge för den. Plussa på 50k, doneJa, visst är det så med priserna på Chrono. Sista på forumet gick ju på 219k om jag kommer ihåg rätt. Gav typ samma för min. Men en bit norr om 300k borde det vara i allafall.
Förlåt men VCn slaktar ROn i den jämförelsen. Bättre proportioner på mindre modellerna av RO!Stort tack till @ChumpTime som lät mig testa hans svarta APRO medan han fick testa min svarta VCO! Den svarta satt klockrent Ska försöka testa den vita igen och jämföra lite. Tack igen ChumpTime
Är det dock inte väldigt "många" här på forumet som har sålt vidare sina VC för att de inte får länken att sitta bra? Minns åtminstone två fall att det har nämntsFörlåt men VCn slaktar ROn i den jämförelsen. Bättre proportioner på mindre modellerna av RO!
Jag har iaf inga problem med hur den sitter plus att den har en quick-adjust funktion som gör att man kan justera storleken något on the go, vilket är synd att RO inte har.Är det dock inte väldigt "många" här på forumet som har sålt vidare sina VC för att de inte får länken att sitta bra? Minns åtminstone två fall att det har nämnts
Det var på Overseas / Chrono modellerna. De kanske inte har länkjustering. Sorry. Inte så insattJag har iaf inga problem med hur den sitter plus att den har en quick-adjust funktion som gör att man kan justera storleken något on the go, vilket är synd att RO inte har.
Alla länkar på min Overseas är utbytbara och här är bild på quick-adjust funktionen ifall du vill seDet var på Overseas / Chrono modellerna. De kanske inte har länkjustering. Sorry. Inte så insatt
Du tänker nog på förra generationen Overseas utan mikrojustering. Nya gens länk är awesome.Det var på Overseas / Chrono modellerna. De kanske inte har länkjustering. Sorry. Inte så insatt
Precis, nu minns jag! Folk fick aldrig riktigt till det med passningen, men med länkjustering borde det inte vara något större problemDu tänker nog på förra generationen Overseas utan mikrojustering. Nya gens länk är awesome.
Den där mikrojusteringen verkar helt fantastiskAlla länkar på min Overseas är utbytbara och här är bild på quick-adjust funktionen ifall du vill se
VC har lätt en av de smartaste mikrojusteringarna på marknaden i sina länkarAlla länkar på min Overseas är utbytbara och här är bild på quick-adjust funktionen ifall du vill se
Men nu inlägg med ÅÄÖ! Hehe spännande vad du köpt, PM kanske?Så är jag också med i AP-klubben. Vore detta inte en 20år gammal trögdator som tuggar långsammare än demensavdelningen på långvården fick ni en bild.
Bytt världsdel....då får man bonusbokstäver på sitt tangentbord. Nackdel. Jag tror detta inte ens är en Pentiumdator. Möjligen en 486a för det går så innih-e segtMen nu inlägg med ÅÄÖ! Hehe spännande vad du köpt, PM kanske?
Vad vart det? =)Så är jag också med i AP-klubben. Vore detta inte en 20år gammal trögdator som tuggar långsammare än demensavdelningen på långvården fick ni en bild.
När jag får tillgång till en dator från denna sidan av millenieskiftet kommer en bild. Hur jag lägger in från mobilen fattar jag fortfarande inte trots försok till förklarningar på Forumbugsavdelningen. För mig funkar det helt enkelt inte.Vad vart det? =)
Förlåt men VCn slaktar ROn i den jämförelsen. Bättre proportioner på mindre modellerna av RO!
Själv föredrar jag nog den nya 15500 över 15400, mycket pga att urverket har fått en uppgradering med bättre proportioner för klockan. Sen att man tagit bort "Automatic" kan ju diskuteras men det gör ju iaf mer plats till den fint mönstrade tavlan.Det är väl den allmänna trådsanningen. 15202>15300>14790>15400>15500. Personligen har jag vant mig vid den litet bulkigare 15500 och skulle inte ha något emot att ha en.
Med det sagt - en 4500V med blå tavla är en rejält smaskig klocka!
Helt rätt prioriterat att lägga några hundra tusen på en ny klocka än uppgradera den gamla burken . Vi får vänta med spänning!När jag får tillgång till en dator från denna sidan av millenieskiftet kommer en bild. Hur jag lägger in från mobilen fattar jag fortfarande inte trots försok till förklarningar på Forumbugsavdelningen. För mig funkar det helt enkelt inte.
Så du får ge dig till tåls....
Trevlig Torsdag på Er!