• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

FlipSwede

Rolex
Helt rätt prioriterat att lägga några hundra tusen på en ny klocka än uppgradera den gamla burken ;). Vi får vänta med spänning!
Jag håller med...Det gäller att prioritera rätt här i livet

Dessutom är det omöjligt överyga någon som är 80+ att det ska gå att göra mer än

Skriva Mail
Titta på väderleksrapporten
Läsa SVT (som tar sådar 15minuter att ladda ner)

på en dator.
Dumheter. Den fungerar ju utmärkt och vem har bråttom? Man kan ju koka kaffe medan datorn laddar ner en hemsida.
Och som gäst får jag vackert acceptera detta och tugga på en penna medan jag väntar och väntar och väntar....
 

joca

Patek
2-Faktor
IMG_5416.JPG
 

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
Pratade nyss med en granne som hade på sig en vit Royal oak, och det är ju galet hur mycket bättre den gjorde sig i verkligheten än någon bild jag sett! Testade den dock inte men det kanske kommer😊 End of message
Kul att höra! Jag köar på den vita men har haft svårt att landa i vilken jag gillar bäst av vit, svart och grå. Alla klockor jag har nu har svart urtavla så vit eller grå hade varit ett bättre komplement så det är nice att höra att den vita gör sig bra IRL :).
 
Kul att höra! Jag köar på den vita men har haft svårt att landa i vilken jag gillar bäst av vit, svart och grå. Alla klockor jag har nu har svart urtavla så vit eller grå hade varit ett bättre komplement så det är nice att höra att den vita gör sig bra IRL :).
Är det 41mm du köar på? Hur länge har du väntat?
Jag köar på vita 37 mm.
 

FlipSwede

Rolex
Verkar som att mer och mer av APs sortiment är Boutique Exclusive. Speciellt om det är blå tavla som efterfrågas.
15500 går inte köpa hos Nymans längre (med blå tavla ska väl tilläggas )
 

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
Var intresserad för ett par år sedan men fick nobben att ställa mig i kö. Har köpt några klockor efter det så kanske ska prova igen. Står nu på kö till en submariner men inte helt såld på den.
Då skulle jag säga att du säger upp din köplats på suben och samtidigt ber om en plats på royal oak istället. Bättre att du köar på en klocka du verkligen vill ha än en bara för att den är svår att få tag på om du nu inte är helt såld på suben. Kanske även ADn då ser att du är seriös i ditt klockintresse som hoppar av kön för suben istället för att försöka vara kvar på den listan och samtidigt be om en plats på en royal oak.
 
  • Like
Reactions: PJZ

DukeNukem

Omega
Då skulle jag säga att du säger upp din köplats på suben och samtidigt ber om en plats på royal oak istället. Bättre att du köar på en klocka du verkligen vill ha än en bara för att den är svår att få tag på om du nu inte är helt såld på suben. Kanske även ADn då ser att du är seriös i ditt klockintresse som hoppar av kön för suben istället för att försöka vara kvar på den listan och samtidigt be om en plats på en royal oak.
Det är den slutsatsen jag kommit fram till efter en tids funderande.
 
Topp