Trulli
Basic
Fin. Har du några bilder utan plast?Fullservice samt polering hos Nymans. Tog nästan 3 månader från att jag lämnade in den. 2 månader från att jag fått kostnadsförslag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin. Har du några bilder utan plast?Fullservice samt polering hos Nymans. Tog nästan 3 månader från att jag lämnade in den. 2 månader från att jag fått kostnadsförslag.
Jag är också nyfiken på servicetid. Om jag inte missminner mig så kom min klocka tillbaks från AP i förseglad påse.
Verkar finnas en tråd om det på detta forum: https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=864257Det kan inte undgått någon som läser denna tråd att jag är på jakt efter en 35-37mm Royal Oak. En fråga; om man ställer modellerna 4100 och 14790 mot varandra, vad är för- resp nackdelarna?
Vid service och polering av Nymans fick jag tillbaks min insvept i "gladplast" så som på din bild. Där av min fråga. Jag var inte nöjd med polering utförd av Nymans, de fick även backjobb, men jag vart aldrig helt nöjd. Nästa gång bad jag Nymans skicka klockan till AP och då kom den tillbaka i förseglad påse.Ja, alltså dom satte inte på ett frimärke på klockan och skickade den så som på bilden.
Förlåt, kunde inte låta bli
15300... den är för braTillbaka från service! Äntligen
Sjukt krispig den där!God fortsättning alla AP nördar!
Älskar den silvriga tavlan, särskilt i kallt ljus.Sjukt krispig den där!
Vilken modell är det?Älskar den silvriga tavlan, särskilt i kallt ljus.
15500Vilken modell är det?
Snyggt! Vad har du för omkrets på handleden?God fortsättning alla AP nördar!
Tack! Typ 18-18,5cmSnyggt! Vad har du för omkrets på handleden?
Nymans har vad jag sett aldrig lyckats med sin polering.Vid service och polering av Nymans fick jag tillbaks min insvept i "gladplast" så som på din bild. Där av min fråga. Jag var inte nöjd med polering utförd av Nymans, de fick även backjobb, men jag vart aldrig helt nöjd. Nästa gång bad jag Nymans skicka klockan till AP och då kom den tillbaka i förseglad påse.
När den kom tillbaks från AP såg den helt ny ut, superskarp.
På ref 4100 och 14432 blir packningarna lätt synliga. Ref 4100 är en tre bitars medans 14790 boett är två bitars. Länkarna skiljer sig också på referenserna och en hel del annat. 4100 är bland annat lite mindre än 14790. Utöver dessa referenser hade jag kollat på ref 14486, 36 mm med Fredric piguet verk och en tydligt bredare bezel och ref 14700 (37mm) med en tunn bezelDet kan inte undgått någon som läser denna tråd att jag är på jakt efter en 35-37mm Royal Oak. En fråga; om man ställer modellerna 4100 och 14790 mot varandra, vad är för- resp nackdelarna?
Mk2 tavla med de feta visarna. Eftersom visare och index ser ut att ha åldrats lika så tror jag det är så klockan föddes. För mk2 är både smala och feta korrekt, men feta används också som servicevisare. Gissar att det är en D-serie?
Mk2 tavla med de feta visarna. Eftersom visare och index ser ut att ha åldrats lika så tror jag det är så klockan föddes. För mk2 är både smala och feta korrekt, men feta används också som servicevisare. Gissar att det är en D-serie?
Kolla även färkoden är 01 (sist i referensnumret). 14790ST.OO.0789ST.01
Jag gillar den.
Ser bra ut! Vart omkring får man betala för en stål 14790 i dagsläget?
Jag och säljaren förhandlar kring 23 - 24.000 EUR. Utan box och papper, men med ett utdrag från APs akriv.
Ja den är ju riktigt riktigt bra.15300... den är för bra
Tycker den är helt hemsk, gäller alla i det släppet.Börjar se riktigt bra ut!
Den förra tavlan hade jag svårt för men denna tyckte jag var riktigt bra. Och boetten har jag gillat hela tiden. Men 41 mm är för stort för en trehandare med såhär mycket tavla imoTycker den är helt hemsk, gäller alla i det släppet.
Inte provat code vad jag minns så kan inte uttala mig storleksmässigt men jag är nog en av få som gillar modellen överlag.Börjar se riktigt bra ut!