• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Används alldeles för sällan men ikväll åkte den på 🤗
IMG_1761.jpeg
 
Provade den här på Uppsala Auktionskammares auktion för lite drygt två veckor sen (föredömligt fotat av @Staafen)
2023_0610_15350700-01.jpeg

33 mm känns helt Ok, men quartz tickar inte så bra för min del, föredrar helt klart den här
IMG_1777.png

Även om 41mm är lite i största laget, 39mm 15300 hade nog varit rätt optimalt (eller en 15202...)
 
Provade den här på Uppsala Auktionskammares auktion för lite drygt två veckor sen (föredömligt fotat av @Staafen)
2023_0610_15350700-01.jpeg

33 mm känns helt Ok, men quartz tickar inte så bra för min del, föredrar helt klart den här
IMG_1777.png

Även om 41mm är lite i största laget, 39mm 15300 hade nog varit rätt optimalt (eller en 15202...)
Även om 33an är ovanligt liten ser det så mycket intressantare ut än 41an på handleden.
 
Någon som har erfarenhet av att köpa AP på Nymans i Sthlm?
Är kund där med några klockor i bagaget, som borde göra mig "värdig" :), men då jag förstår ganska väl hur deras Rolex-"kölista" fungerar, är jag inte helt säker på deras motsvarighet till APs "kölista". Någon som har första- eller andrahandserfarenhet?
 
Någon som har erfarenhet av att köpa AP på Nymans i Sthlm?
Är kund där med några klockor i bagaget, som borde göra mig "värdig" :), men då jag förstår ganska väl hur deras Rolex-"kölista" fungerar, är jag inte helt säker på deras motsvarighet till APs "kölista". Någon som har första- eller andrahandserfarenhet?
Vad är det du vill ha?
Utbudet är ju minst sagt begränsat.

ROO/Diver som visas I AP hörnan brukar vara tillgängliga för vemsomhelst
 
Vad är det du vill ha?
Utbudet är ju minst sagt begränsat.

ROO/Diver som visas I AP hörnan brukar vara tillgängliga för vemsomhelst
Jaaa duu, surprise surprise, men självklart en RO i stål. :)

Ja, jag vet att det är vad alla vill ha, men RO har faktiskt varit en dröm sedan 15 år, men klocksamlandet har legat lite på is och har nu väkts till liv.

ROO diver är också något jag suktat efter, men börjar komma upp i en ålder där jag vill vara lite mer "age appropriate" så divern kan vara lite för "skrytig" för mig, då jag sökt mig från lite större och bulkigare klockor till lite mer dressade.
 
Jaaa duu, surprise surprise, men självklart en RO i stål. :)

Ja, jag vet att det är vad alla vill ha, men RO har faktiskt varit en dröm sedan 15 år, men klocksamlandet har legat lite på is och har nu väkts till liv.

ROO diver är också något jag suktat efter, men börjar komma upp i en ålder där jag vill vara lite mer "age appropriate" så divern kan vara lite för "skrytig" för mig, då jag sökt mig från lite större och bulkigare klockor till lite mer dressade.
Det kan du glömma är vad svaret blev när jag frågade i Maj.
Och då har jag köpt två nya AP av dem.

Så där har du mitt svar på din fråga,men precis som jag svarade dig I Rolextråden så kan ju just du vara otroligt bildskön och få expiditen på fall....

Sedan...Varför så nervös?
Gillar du en Diver så köp om du har råd. Vad andra tycker om en sådan skitsak som vilken klocka du har på handleden kan ju knappast en vuxen person bry sig om.
 
Det kan du glömma är vad svaret blev när jag frågade i Maj.
Och då har jag köpt två nya AP av dem.

Så där har du mitt svar på din fråga,men precis som jag svarade dig I Rolextråden så kan ju just du vara otroligt bildskön och få expiditen på fall....

Sedan...Varför så nervös?
Gillar du en Diver så köp om du har råd. Vad andra tycker om en sådan skitsak som vilken klocka du har på handleden kan ju knappast en vuxen person bry sig om.
Du drar alltid ner mig på jorden med dina reality checks :D
Ouch, du köpte alltså 2 nya APn och var ändå inte "värdig" att köpa en RO... :confused: Wow!

Jag trodde att jag kunde brösta upp mig lite hos ADn efter att ha fått tilldelade 2 blå Rolex SD vid två tillfällen, men med RO kanske vi pratar en helt annan nivå?
Om man ändå pratar teori, från de som lyckats få en, vad gäller?
Måste man ha 10 APs i köphistoriken, eller måste man heta Wallenberg i efternamn, eller ha tonvis med klout för att ens få skriva upp sig på listan?

...för särskilt bildskön är jag INTE!
 
Du drar alltid ner mig på jorden med dina reality checks :D
Ouch, du köpte alltså 2 nya APn och var ändå inte "värdig" att köpa en RO... :confused: Wow!

Jag trodde att jag kunde brösta upp mig lite hos ADn efter att ha fått tilldelade 2 blå Rolex SD vid två tillfällen, men med RO kanske vi pratar en helt annan nivå?
Om man ändå pratar teori, från de som lyckats få en, vad gäller?
Måste man ha 10 APs i köphistoriken, eller måste man heta Wallenberg i efternamn, eller ha tonvis med klout för att ens få skriva upp sig på listan?

...för särskilt bildskön är jag INTE!
Man påstod att tilldelningen av just 15510, vilket är den modell jag utgår ifrån att du avser,är så liten att dessa går till VVIPs.
Och där är inte jag trots att jag var intresserad av 1320OR inte ST.

Någon lista fanns inte att visa intresse på. Förmodligen helt meningslös om tilldelningen är max 10 klockor/år på 5 referenser.

Nu uppskattar jag raka svar mer än tramsande om listor,intresse,kanske,om du har tur och liknande blajs.
Vet jag vad som gäller direkt så agerar jag ju utifrån de förutsättningar jag får

Är du seriös besök AP Boutique I London München Prag eller den nya I Amsterdam.
Vem vet. Där kanske du har större chans även om jag inte tror det då de också har fler kunder.

De Boutiques jag besökt här har varit mycket trevliga (Förutom BeverlyHills,Oförskämda Bondlurkar),tagit intresse,bjudit på slafs&blask men sedan är det bara tyst...

Jag är väl för ful jag med för att anses värdig,och får därför köpa begagnat eller vara utan vad gäller RO just nu
 
Du drar alltid ner mig på jorden med dina reality checks :D
Ouch, du köpte alltså 2 nya APn och var ändå inte "värdig" att köpa en RO... :confused: Wow!

Jag trodde att jag kunde brösta upp mig lite hos ADn efter att ha fått tilldelade 2 blå Rolex SD vid två tillfällen, men med RO kanske vi pratar en helt annan nivå?
Om man ändå pratar teori, från de som lyckats få en, vad gäller?
Måste man ha 10 APs i köphistoriken, eller måste man heta Wallenberg i efternamn, eller ha tonvis med klout för att ens få skriva upp sig på listan?

...för särskilt bildskön är jag INTE!
Vad många inte tänker på är att stålrollar inte direkt är vad AD:n tjänar sina pengar på. Det är lättsålda produkter. Hade du löpande lagt motsvarande pengar på smycken och ädelstenar hade du troligen varit mer värdig eftersom de hade cashat in mer på dig.
 
Tillbaka
Topp