• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

watch time

Omega
2-Faktor
Också 33mm (ref. 15000st)

20230307_204949 (2).jpg
 

RLH

Omega
Intressant!

Kan inte läsa så mkt utan konto. Vill du dra mer info? Ev kostnader/krav för att garanti och utbyte ska gälla?
The CEO, who will leave the top job later this year after more than a decade, said any Audemars Piguet customer who bought a watch in 2022 or this year will be eligible to register with the program. They’ll have to prove that they bought and still own the watch, providing a photo of the watch and the serial number. Watches that have been resold won’t be eligible.

If a registered customer’s watch is stolen and there is a valid police report, they will be offered a choice of a refund or a replacement of the watch. If the watch is no longer being produced the company will offer a similar model in the current collection.

The service will run until the end of 2024 for anyone who bought a watch in 2022, including the 50th anniversary Royal Oak model. Watches bought in 2023 will be eligible for the service for two years from the date of purchase.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Intressant drag ändå. De verkar inte vara allt för oroliga över möjliga bedrägerier.

Tänkte direkt på bedrägerier... "norpa min AP så plockar jag ut en ny"
Klart det kommer medföra kostnader men de har nog räknat på det, är inte annorlunda än kalkylerna försäkringsbolag gör.

Strategiskt är det intressant, det är ju mycket diskussioner överallt om risker kring att bära dyra klockor. Detta adresserar ju delvis problemet och kanske gör att kunder får en bättre ägarupplevelse genom att de inte behöver oroa sig för för stöldrisker.
Men ja... Inte så svårt att teckna en separat försäkring om man önskar.
 
  • Like
Reactions: PJZ

FlipSwede

Audemars

Intressant!

Kan inte läsa så mkt utan konto. Vill du dra mer info? Ev kostnader/krav för att garanti och utbyte ska gälla?

Var inga problem att göra på APs hemsida under "Dina Klockor " eller vad nu fliken heter på svenska där dina klockor är registrerade.

Värt att nämna om det inte redan framgått är att DU ska vara den som köpte klockan ny av en AP ÅF,dvs den som aktiverade garantin.
 

FlipSwede

Audemars
Var inga problem att göra på APs hemsida under "Dina Klockor " eller vad nu fliken heter på svenska där dina klockor är registrerade.

Värt att nämna om det inte redan framgått är att DU ska vara den som köpte klockan ny av en AP ÅF,dvs den som aktiverade garantin.
Då kan jag uppdatera.

På under 24 timmar var mitt ärende behandlat,godkänt och "försäkringen" aktiverad.
Nu gäller det bara bli av med klockan så en gröntavlad ROC I YG kan bli en lämplig ersättningsklocka......
 

FlipSwede

Audemars
Alla blå är boutique tyvärr. Och sen 2022 är det väldigt få ADs som ens får in ROs men vet att Nymans får in fortfarande. Dock extremt få och inga blå
På Nymans hemsida är det ju enbart damklockor 34mm vad gäller RO.
ROO har de väl 8st,varav 6är Diver eller Dam.
Blir fan så dyra M2 om de inte får in annat som inte visas för internetpöbeln...
 
  • Like
Reactions: PJZ

Kibo

Cartier
Någon som vet ungefär hur lång väntetiden är för en Royal Oak 37 mm från en boutique? Är det ens möjligt att skriva upp sitt namn på en väntelista hos dem?
 

Yeniz

Breitling
Hej allihop, riktigt fina klockor ni rockar!

Jag har haft ögonen på en Offshore 42mm, Safari eller Navy. Detta är 26170ST reffar med "rubber pushers"...

Jag tänkte på en sak!
Någon som har erfarenhet av dessa rubber pushers? Ser att det finns många lösa och handla. Är dom lätta och byta själv?
Någon nämnde att dom gärna glider av utav sig själv också, vilket skulle vara tråkigt.

Jag vore tacksam för svar.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej allihop, riktigt fina klockor ni rockar!

Jag har haft ögonen på en Offshore 42mm, Safari eller Navy. Detta är 26170ST reffar med "rubber pushers"...

Jag tänkte på en sak!
Någon som har erfarenhet av dessa rubber pushers? Ser att det finns många lösa och handla. Är dom lätta och byta själv?
Någon nämnde att dom gärna glider av utav sig själv också, vilket skulle vara tråkigt.

Jag vore tacksam för svar.
De går inte att köpa gummit löst för varken kronan eller tryckknapparna. Inte varit något problem på de jag ägt, man byter dem vid service när de börjar bli för risiga.
 
Topp