Vi bara förtränger det nya haverisläppet eller? Bra så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi bara förtränger det nya haverisläppet eller? Bra så
Tjockisen var kool, men sedan gillar jag monotona klockor med fin finish.Vi bara förtränger det nya haverisläppet eller? Bra så
Du ser något inte jag ser hur mycket jag än försöker. Jag ser en Michael Kors kopia.Tjockisen var kool, men sedan gillar jag monotona klockor med fin finish.
Då är du halvblind, allt är ju som vanligt förutom en kaxigt slät tavla. Hade hellre köpt med skuren guilloche men lite kul är de allt.Du ser något inte jag ser hur mycket jag än försöker. Jag ser en Michael Kors kopia.
Ja det är iofs en ögonöppnare. Att tavlan är allt för mig på den här modellen. Betydligt billigare för mig att köpa Michael Kors om den ger mig samma känslaDå är du halvblind, allt är ju som vanligt förutom en kaxigt slät tavla. Hade hellre köpt med skuren guilloche men lite kul är de allt.
Det kommer den ju omöjligen göra. Och om tavlan gör allt för dig är det knappast en RO du behöver köpa.Ja det är iofs en ögonöppnare. Att tavlan är allt för mig på den här modellen. Betydligt billigare för mig att köpa Michael Kors om den ger mig samma känsla
Nä någon ROO behöver jag inte i mitt liv. Men nu vänder vi blad och ser framåt. Mot modeller åtminstone jag föredrar.Det kommer den ju omöjligen göra. Och om tavlan gör allt för dig är det knappast en RO du behöver köpa.
Lite stor, men annars tokläcker. Frågan är ju hur nära 100% man behöver komma. Älskade när Jumboprofilen fanns på batterivarianten på 33 mm för knappa 20’ eller snarare dryga 10’. Var nära på köp av tvåton tantal/roséguld men tavlan var borstad utan guilloche… Blev tantal/stål men hoppade av när Cartier Santos Carree kom in i samlingen. Vill gärna återansluta med en ny 33a.Nä någon ROO behöver jag inte i mitt liv. Men nu vänder vi blad och ser framåt. Mot modeller åtminstone jag föredrar.
Av ren nyfiken, vad ligger dessa på i dag? En 33a Quartz hade varit skoj att äga.Lite stor, men annars tokläcker. Frågan är ju hur nära 100% man behöver komma. Älskade när Jumboprofilen fanns på batterivarianten på 33 mm för knappa 20’ eller snarare dryga 10’. Var nära på köp av tvåton tantal/roséguld men tavlan var borstad utan guilloche… Blev tantal/stål men hoppade av när Cartier Santos Carree kom in i samlingen. Vill gärna återansluta med en ny 33a.
Är inte rätt person att svara, men är ju närmare 100’ beroende på modell.Av ren nyfiken, vad ligger dessa på i dag? En 33a Quartz hade varit skoj att äga.
Oj så pass. Tror en 33a hade suttit riktigt fint men inte värt dem pengarna.Är inte rätt person att svara, men är ju närmare 100’ beroende på modell.
De bärs typ som en 34 mm Rolex på oyster. Dvs, de pssar de flesta handleder. Länken är lika bred som på 36 mm RO.Oj så pass. Tror en 33a hade suttit riktigt fint men inte värt dem pengarna.
Jag tror det där är helt rätt väg att gå om man vill ha en klassisk RO idag. Jag har varit nära att hoppa på kvarts men hört att det är väldigt bökigt om verket rasar de det inte servas av AP själva? Nån som har koll på hur det funkar? Man borde väl kunna byta ut men det är nog inte kosherDe bärs typ som en 34 mm Rolex på oyster. Dvs, de pssar de flesta handleder. Länken är lika bred som på 36 mm RO.
Har gett över 100 och skulle säga att den är billig jämfört med 36mm TT. Jag bytte ner!Oj så pass. Tror en 33a hade suttit riktigt fint men inte värt dem pengarna.
Instämmer! Prisvärd om man jämför med mycket annat på marknaden…Har gett över 100 och skulle säga att den är billig jämfört med 36mm TT. Jag bytte ner!
Har faktiskt inte testat någon av dessa. Är det jämförbart med en santos 2960?De bärs typ som en 34 mm Rolex på oyster. Dvs, de pssar de flesta handleder. Länken är lika bred som på 36 mm RO.
Allt är relativt men tycker den sitter mycket fint på dig. Hade dock velat ha en stål i så fall.Har gett över 100 och skulle säga att den är billig jämfört med 36mm TT. Jag bytte ner!
Den vita tavlan har alltid varit min favorit, eller säger man silvrig? Jag antar att klockan är äkta och Monettavlan fake? Fin ändå.Denna fått väldigt lite handledstid senaste året, kommer bli mer när andra ska in på service nästa vecka.
Officiellt heter den silver men ofta ser den vit ut. Jag har även en svart tavla och datumhjul till den men aldrig blivit av att skifta.Den vita tavlan har alltid varit min favorit, eller säger man silvrig? Jag antar att klockan är äkta och Monettavlan fake? Fin ändå.
Jag var i Artipelag och tittade på Monetutställningen så det var nog därför jag såg den extra tydligt. Nu går det något liknande på Sjöhistoriska. Jag visste inte att originalet hängde på Met så det var intressant info. Är det inte så att det finns lite olika nyanser på den silvriga? Jag har för mig att jag sett de som är mer vita än silvriga? De har också varit mer matta men jag kanske har misstagit mig.Officiellt heter den silver men ofta ser den vit ut. Jag har även en svart tavla och datumhjul till den men aldrig blivit av att skifta.
Hehe, klockan är äkta. Det är bakgrundsbild på en frame tv, originaltavlan hänger hos The Met som jag misstänker att du vet
På just 15400 som min är har det bara funnits denna nyans och verkar inte haft så mycket variation mellan batcharna. ”Föregångaren” 15300 hade en vit och mattare tavla, den såldes som uttalad vit och inte silver.Jag var i Artipelag och tittade på Monetutställningen så det var nog därför jag såg den extra tydligt. Nu går det något liknande på Sjöhistoriska. Jag visste inte att originalet hängde på Met så det var intressant info. Är det inte så att det finns lite olika nyanser på den silvriga? Jag har för mig att jag sett de som är mer vita än silvriga? De har också varit mer matta men jag kanske har misstagit mig.
Aha, det förklarar saken. Tack! Grattis till klockan! Riktigt fin!På just 15400 som min är har det bara funnits denna nyans och verkar inte haft så mycket variation mellan batcharna. ”Föregångaren” 15300 hade en vit och mattare tavla, den såldes som uttalad vit och inte silver.
Vet inte vilken den tidigare är som det refereras till, men anledningen till att de inte är vitare är för att det inte är någon blöt färg påmålad. Det är ist ett bad där man elektrolytiskt? färgar in metallen. Man behåller då ytstrukturen vilket en blöt färg inte gör. Har funnits äldre varianter med blöt färg, hade en själv, gillar inte det.Jag var i Artipelag och tittade på Monetutställningen så det var nog därför jag såg den extra tydligt. Nu går det något liknande på Sjöhistoriska. Jag visste inte att originalet hängde på Met så det var intressant info. Är det inte så att det finns lite olika nyanser på den silvriga? Jag har för mig att jag sett de som är mer vita än silvriga? De har också varit mer matta men jag kanske har misstagit mig.
Det här en är jag tänker på. Visst är den vitare?Vet inte vilken den tidigare är som det refereras till, men anledningen till att de inte är vitare är för att det inte är någon blöt färg påmålad. Det är ist ett bad där man elektrolytiskt? färgar in metallen. Man behåller då ytstrukturen vilket en blöt färg inte gör. Har funnits äldre varianter med blöt färg, hade en själv, gillar inte det.
Ok kanske förhastade mig lite. Endast 18k med lila eller beige tavla att tillgå.Nuså. 38mm känns klockrent för den modellen. Ser fram emot att testa den. Boetten är ju jättebra hur man än vrider och vänder
Måste väl i första hand betraktas som dammodell då?Ok kanske förhastade mig lite. Endast 18k med lila eller beige tavla att tillgå.
Ja det får man anta. Men det är å andra sidan VC 1921 36mm också med blankrött alligator men den sitter som ett smäck på mina 18.5cmMåste väl i första hand betraktas som dammodell då?