• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Då är väl 14790 ett bättre val?
Ja men också ett annat pris. Mitt råd gällde bara om man absolut vill ha en RO men är begränsad av budget.

Edit. Personligen hade jag hellre valt en nyare 38mm GP Laureato före en billigare RO. Och är budgeten ännu mindre så hade jag valt en IWC 3239, då får man mycket Genta feeling för småpengar jämfört med RO. Hade själv en och ångrat att jag sålde den
 
Senast ändrad:
Byta urverket kostade ungefär 15 000kr.
Min erfarenhet är bättre än Rolex, inte behövt lämna in någon av mina APs pga problem. Över förväntan hur tåliga de varit, mest min 15400 som agerat semesterklocka många gånger. Aldrig behövt oroa mig för att följa med in i en bastu, simma i havet eller studsa runt på handleden under stötiga elscooterfärder.
Det var inte alls så farligt som jag trodde att det skulle vara!😊 Jag blir lite nojig när man läser att de är väldigt känsla mot stötar osv. Det handlar ju ändå om rätt mycket pengar och som småbarnsförälder vill jag inte behöva tänka på vilken klocka jag har på mig utan den måste tåla att lite lek och vatten. Sedan förstår jag att en grande complication kan vara känslig för stötar men en vanlig trehandare vill man ju ändå att den tål vardags aktiviteter. Jag ska sätta mig och läsa på lite mer om AP och se vilken modell som hade varit en bra instegsmodell i AP världen😊
 
IMG_0532.png

ser att världens bäste rugbyspelare kör ap
 
Får man fråga vad det gick på att byta hela urverket? Är det ett normalt förfarande hos AP att göra på det sättet? Jag har blivit sugen på att testa AP men jag har läst och hört av flera klockyoutubers att deras urverk är väldigt ”känsliga” jämfört med t.ex. Rolex och Omega. Då menar de alltså från stötar typ att man råkar smälla i klockan i en dörrkarm eller liknande. Är det något du märkt av? Du verkar ju ha ett gäng rätt schyssta AP klockor!😁 Känns ju sådär bra att köpa en sportklocka för några hundratusen och så klarar inte klockan normalt användande.
Kostade 23000 som en vanlig service. Dvs det är goodwill då ett nytt urverk i en klocka som nu ligger närmare halvmiljonen bör ligga på ett par hundra.
 
Jag som bor under en sten eller är det en nyhet att AP numera plockar upp din klocka för service så man slipper åka till butik?
IMG_1584.jpeg
IMG_1585.jpeg
 
Varit möjligt sedan 2016/2017 Du får både packmaterial samt fraktsedel direkt från dom.
"Plocka upp" är ju verkligen att ta i... Misstänker att man går till Servicepoint själv med paketet? Eller löser de hämtning med ex. UPS direkt hemifrån dig då? Och vem ansvarar för klockan under frakten? Jobbar själv med exakt den här typen av logistik och det är ju till och från en mardröm när en privatperson ska paketera godset för att klara internationell frakt.
 
"Plocka upp" är ju verkligen att ta i... Misstänker att man går till Servicepoint själv med paketet? Eller löser de hämtning med ex. UPS direkt hemifrån dig då? Och vem ansvarar för klockan under frakten? Jobbar själv med exakt den här typen av logistik och det är ju till och från en mardröm när en privatperson ska paketera godset för att klara internationell frakt.

Försäkrad frakt med FedEx.
Packmaterialet är gjort för klockor så ingen risk för dålig emballagering.
 
Fint, och de löser allt med tulldeklaration osv? Eller den kanske servas inom EU?

Går till det service centret som har minst att göra i EU.
I dom fall det är fråga om klockor som endast servas i Le Brassus vill jag minnas att dom skickas först till service center och sedan vidare med deras tullhantering.
 
Någon som knep nått från Nymans då innan året tog slut? Vet att dom hade flera stycken som dom skulle trycka ut sista veckorna. Fick själv erbjudande att välja bland några men hade siktet inställt på annat så plånkan sa nej.
 
Någon som knep nått från Nymans då innan året tog slut? Vet att dom hade flera stycken som dom skulle trycka ut sista veckorna. Fick själv erbjudande att välja bland några men hade siktet inställt på annat så plånkan sa nej.
Hade de något roligare än de 6 som satt I montern sedan I somras?

Två dykare och fyra Offshore.

Jag köpte en offshore dagarna innan sista prishöjningen 1/10. Efteråt blev ju svenska priser med moms bara löjliga.
Så förstår om det var tungt bli kvitt 2a sorteringen som visades
 
Tillbaka
Topp