• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Jag snackade med dom för ett par veckor sedan och då lät det inte som att de kunde sälja ett direkt till mig. Var "tvungen" att lämna in klockan på en service för att de skulle kunna beställa ett extra band.
Märkligt.
I teorin borde man väl kunna beställa ett par band från någon övrig tillverkare, till ett lägre pris typ Molequin/Delugs och ta hjälp på annat håll för att skära ut hål som motsvarar OEM-strap?
 
Trevligt Dallasbesök

1000001705.jpg
 
Postar väl dagens besök i rätt tråd.

Ja vad ska man säga....tre helt olika klockor som väckte enormt "Vill Ha" begär.
Offshore Concept kunde möjligtvis vara tillsalu till en "God Butikskund" om någon av er faller i d
1000002352.jpg
1000002350.jpg
1000002348.jpg
1000002351.jpg
en kategorin samt är sugen....
Den i gulguld var väl sådär va? Jäkligt prålig om inte annat. Vad är det för pris på en sådan pjäs?
 
1000010665.jpg

Dagens. Nej @thewallin 15300 är inte dum alls. Helt suverän skulle jag påstå. Funderar ibland på om jag ens skulle vara sugen på att hoppa på en original extra tunn om möjligheten dök upp för rimliga pengar? Tror egentligen bara det skulle vara ifall det var en 5402 i hyggligt skick eller senaste generationen med (förhoppningsvis) lite mindre nyckfullt verk.
 
Den i gulguld var väl sådär va? Jäkligt prålig om inte annat. Vad är det för pris på en sådan pjäs?
Den passar bra i LasVegas&Miami.
Att Stockhom Borås och Bromölla är fel platser att bära den håller jag helt med dig om

Hyfsat stöldsäker kanske den också är.
Den kunde likagärna komma ur en tuggummiautomat för ett otränat öga😉

Priset är relativt ointressant.
Den som är seriös kund på en sådan betalar vad det kostar om den erbjuds,men jag har för mig 240K var en summa som nämndes,men kan ha blandat ihop det med Concept Offshore.
 
Den passar bra i LasVegas&Miami.
Att Stockhom Borås och Bromölla är fel platser att bära den håller jag helt med dig om

Hyfsat stöldsäker kanske den också är.
Den kunde likagärna komma ur en tuggummiautomat för ett otränat öga😉

Priset är relativt ointressant.
Den som är seriös kund på en sådan betalar vad det kostar om den erbjuds,men jag har för mig 240K var en summa som nämndes,men kan ha blandat ihop det med Concept Offshore.
240k låter jäkligt saftigt, det var nog för Offshoren tror jag oxå.
 
Hittade den här videon på YouTube som säkert några av er i tråden redan kände till:
Blev inspirerad så jag plockade fram min 15500
IMG_1078.png

Hittade sen den här videon av samma kille:
som även den var sevärd. Intressant att 15202 blir "längre" på ovansidan av handleden tack vare att luggarna har annorlunda vinkel, se 8:18 in på videon
 
Så går man i tankarna igen att skaffa en ROO. Hade en Vulcano ngnstans 2010-2011 som jag efter ett par år bytte in, men har så sakteliga börjat bli sugen igen på oktagonen. Varför ROO? För att de i andrahandsmarknaden ligger ngt lägre än RO (eller en bra bit lägre) och att de går att få i rätt fina material som titanium eller kolfiber dessutom. Men det är en stor klocka. Särskilt på höjden. Och de sensaste versionerna av ROO har ju blivit något grundare. AP förstod att de behövde ta ned den ngt på höjden. Vad säger forumet? Är ROO för mkt 2010 eller ngt man med stolthet kan bära 2024? För kapitalet (mellan 200k och 280k för de modellerna jag tittat på) finns det ju mkt annat fint där ute.
 
Senast ändrad:
Så går man i tankarna igen att skaffa en ROO. Hade en Vulcano ngnstans 2010-2011 som jag efter ett par år bytte in, men har så sakteliga börjat bli sugen igen på oktagonen. Varför ROO? För att de i andrahandsmarknaden ligger ngt lägre än RO (eller en bra bit lägre) och att de går att få i rätt fina material som titanium eller kolfiber dessutom. Men det är en stor klocka. Särskilt på höjden. Och de sensaste versionerna av ROO har ju blivit något grundare. AP förstod att de behövde ta ned den ngt på höjden. Vad säger forumet? Är ROO för mkt 2010 eller ngt man med stolthet kan bära 2024?
Är väl lite som Big Bang, inget som passar gemene man så bra när man inte har lediga kläder.
 
Är väl lite som Big Bang, inget som passar gemene man så bra när man inte har lediga kläder.
Men ändå säljer väl AP i stort sett alla sina ROO’s på listpris eller slumpas de bort? Verkar finnas användare därute ändå. Tänker att en i en sober färgsättning kan bäras till kavaj ändå. Men är kluven själv. Vulcanon var stor men framförallt allt för färggrann i slutet på dagen, när det begav sig då.
 
Men ändå säljer väl AP i stort sett alla sina ROO’s på listpris eller slumpas de bort? Verkar finnas användare därute ändå. Tänker att en i en sober färgsättning kan bäras till kavaj ändå. Men är kluven själv. Vulcanon var stor men framförallt allt för färggrann i slutet på dagen, när det begav sig då.
Tycker inte de passar vanliga kavajer. Vissa är riktigt fina, men passar mest till bankrånare eller ledig klädsel. Har lite svårt att bära min Big Bang seriöst… Vi har dock alla olika stilar, så är ju lite svårt att säga det ena eller det andra.
 
Senast ändrad:
Så går man i tankarna igen att skaffa en ROO. Hade en Vulcano ngnstans 2010-2011 som jag efter ett par år bytte in, men har så sakteliga börjat bli sugen igen på oktagonen. Varför ROO? För att de i andrahandsmarknaden ligger ngt lägre än RO (eller en bra bit lägre) och att de går att få i rätt fina material som titanium eller kolfiber dessutom. Men det är en stor klocka. Särskilt på höjden. Och de sensaste versionerna av ROO har ju blivit något grundare. AP förstod att de behövde ta ned den ngt på höjden. Vad säger forumet? Är ROO för mkt 2010 eller ngt man med stolthet kan bära 2024? För kapitalet (mellan 200k och 280k för de modellerna jag tittat på) finns det ju mkt annat fint där ute.
Mina ROOs används flitigt och jag älskar dem. Jag är uppenbarligen partisk men tycker inte offshore åldrats dåligt.
 
Mina ROOs används flitigt och jag älskar dem. Jag är uppenbarligen partisk men tycker inte offshore åldrats dåligt.
Verkligen inte. När man betraktar dem liggandes på ett bord tycker jag att de är bland de mest attraktiva klockor som finns. Hantverk, lyster, form, materialkombinationer är enastående. Alltså ett designstatement. Och väldigt maskulina. Men det är just denna sista biten… to much?
 
Tillbaka
Topp