• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Det är en skugga av något i skruvskallen som får det att se ut som att skruven är rundad.
Skuggor kan spela en ett spratt men här syns det lite bättre att den inte är centrerad. Om det är ett allvarligt fel kan jag inte uttala mig om:

5370133e.jpg

Ouch.. varför tvekade du? Ville ha stål?
Precis... Och lite nojig för stretch och så(vilket kan vara fallet med just TT-länkarna)... Det var väl kanske 1,5-2 år sedan då inte kassan heller var lika stor...
Men ska sägas att det priset inte var något unikt, det var liksom marknadspris då! TT är ju traditionally lite iskallt jmf med stål, speciellt på ap ro...

Vet någon när datumet skall slå över på 3120 urverket? Prick 24 eller har det möjligtvis en fördröjning? min slog nämligen inte över fören ca 24.05 och man blir ju så klart fundersam!

Tänkte kolla med er som vet lite mer, hur håller sig kvaliten jämfört med rolex. Ap ger ju bara 2års garanti mendans rolex ger 5 år ?

Sen är det så få ute till salu,är det för ni gillar dem så mycket eller att de inte säljs i samma kvantiteter ?

Är som sagt sugen på en :)

Tänkte kolla med er som vet lite mer, hur håller sig kvaliten jämfört med rolex. Ap ger ju bara 2års garanti mendans rolex ger 5 år ?

Sen är det så få ute till salu,är det för ni gillar dem så mycket eller att de inte säljs i samma kvantiteter ?

Hehe krångel och dyra servicekostnader är ju charmen med AP:cigar:

Det går inte att jämföra tillverkningsvolymer på AP och Rolex. Många av APs modeller kan man räkna antal tillverkade i hundratal.
Kvalité är ett brett begrepp... Jämför AP med äga sportbil, helt andra typer av problem jämfört med en massproducerad bil. Jag skulle vilja påstå att vissa element på AP är bättre än på Rolex, medans vissa sämre. En sämre detalj är att AP inte har COSC-toleranser på sina urverk.

IMG_4329.JPG
Vilken AP är du intresserad av?
Skulle inte bli ledsen om den här satt runt min handled :)[/QUOTE]

26300 är en mycket trevlig chrono, hästlängder roligare än många andra. :)
Gäller väl som i alla andra klockaffärer att hitta en vettig säljare med ett ex i gott skick både med avseende på det mekansika och boett och länk. Skärpan och skicket på det senare är svårt att göra något åt när det väl är för sent medan service av urverk behövs göras förr eller senare ändå men självklart är nyligen servat att föredra.

Tillbaka
Topp