Tack!
Personligen tycker jag inte att en så stor avvikelse är acceptabelt när man betalar så mycket för en klocka
Man betalar ju inte för precisionen. Ju mer pengar en klocka kostar desto bättre behöver den inte gå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!
Personligen tycker jag inte att en så stor avvikelse är acceptabelt när man betalar så mycket för en klocka
Nej, det är ju tyvärr så. Vill man ha exakt tid duger en 200:- quartz.Man betalar ju inte för precisionen. Ju mer pengar en klocka kostar desto bättre behöver den inte gå
Nej, det är ju tyvärr så. Vill man ha exakt tid duger en 200:- quartz.
Men om Rolex kan massproducera klockor med -2/+2 kan jag tycka att AP också borde fixa det.
För en novis borde de företag som lägger ner mer tid och tar bättre betalt prestera en bättre produkt men så är det ju inte alltid.Väldigt svårt att jämföra Rolex med AP vad gäller tillverkning
Det är som att säga att Ferrari borde bli bättre på att göra bilar som inte laddar ur batterierna när de står i garaget. Om det är en av dina största kvalitétsmätpunkter så köp en Passat istället.För en novis borde de företag som lägger ner mer tid och tar bättre betalt prestera en bättre produkt men så är det ju inte alltid.
Om du syftar på äldre Royal Oaks så ska de äldre ha lika plana polerade ytor som nya. För varje polering som görs så blir de något rundade, och efter ett par stycken poleringar så...Har en del länkar till AP mer rundade länkar än dom äldre? Alltså att dom små bitarna på länkarna. För på en del tycker jag dom ser rundade ut och på en del är dom mer "planslipade" eller är det kanske bara en illusion?
Om du syftar på äldre Royal Oaks så ska de äldre ha lika plana polerade ytor som nya. För varje polering som görs så blir de något rundade, och efter ett par stycken poleringar så...
Så du tycker inte att förmågan att hålla tiden har något med kvalité att göra på mekaniska ur?Det är som att säga att Ferrari borde bli bättre på att göra bilar som inte laddar ur batterierna när de står i garaget. Om det är en av dina största kvalitétsmätpunkter så köp en Passat istället.
Det är en av många aspekter. Jag har en AP (köpt ny mindre än ett år sen) som går nånstans runt 7-9 sekunder för snabbt per dygn, den stoppade mig inte från att köpa en till ett halvår senare.Så du tycker inte att förmågan att hålla tiden har något med kvalité att göra på mekaniska ur?
Missförstå mig rätt: +10 sekunder skulle inte hindra mig heller från att köpa en AP. Tycker bara att de med sina resurser borde kunna prestera bättreDet är en av många aspekter. Jag har en AP (köpt ny mindre än ett år sen) som går nånstans runt 7-9 sekunder för snabbt per dygn, den stoppade mig inte från att köpa en till ett halvår senare.
Moral of the story: Har man råd med en AP så har man råd med en viss gångavvikelse?Missförstå mig rätt: +10 sekunder skulle inte hindra mig heller från att köpa en AP. Tycker bara att de med sina resurser borde kunna prestera bättre
Eller: Märke, utseende och material är viktigare än att den håller tidenMoral of the story: Har man råd med en AP så har man råd med en viss gångavvikelse?
Surt, men är inte sprinten som saknas svetsad och därför lite knepig att byta om den nu skulle knäckas eller vad som hänt?Bra AP.. 800€ för att byta hela claspen.
Vet inte riktigt vad som hänt, ser ju inplastad ut. Kan iofs vara urmakarens plast? Ser dock ny ut..Surt, men är inte sprinten som saknas svetsad och därför lite knepig att byta om den nu skulle knäckas eller vad som hänt?
Jag har inte märkt någon större avvikelse på min 15300, visserligen har jag inte ägt den så länge och servades i somras. Skulle min gå 10 sek fel per dag skulle jag gå till urmakaren.Vet inte riktigt vad som hänt, ser ju inplastad ut. Kan iofs vara urmakarens plast? Ser dock ny ut..
Personligen tycker jag att +10s/dag är helt orimligt för klockor i den prisklassen, förväntar mig betydligt bättre tidshållning. Skevt vilket fall som helst, 15300 har lockat länge..
Årsmodell?Tack Nymans Ur för snabb service! Bara en kvar nu
AP 15400, handled på ca 18 cm.Ngn som har en 41mm RO i kombination med en ca 18cm handled som kan bjuda på ett wristshot?
Det är än E serie från 2003Årsmodell?
Känner vi varandra, eller varför känner du att det skulle vara en bra idé att skriva mitt namn?
Driver för övrigt med dig. Jag har haft både 14790 och 15300 med vit tavla.
Lättkränkt?
Det var mer principen.. mitt namn i sig är nog ingen hemlighet.Ditt namn står i det inlägg du citerar fyi
Fantastisk!
Drömmen!