• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Har en del länkar till AP mer rundade länkar än dom äldre? Alltså att dom små bitarna på länkarna. För på en del tycker jag dom ser rundade ut och på en del är dom mer "planslipade" eller är det kanske bara en illusion? :angel:

Har en del länkar till AP mer rundade länkar än dom äldre? Alltså att dom små bitarna på länkarna. För på en del tycker jag dom ser rundade ut och på en del är dom mer "planslipade" eller är det kanske bara en illusion? :angel:
Om du syftar på äldre Royal Oaks så ska de äldre ha lika plana polerade ytor som nya. För varje polering som görs så blir de något rundade, och efter ett par stycken poleringar så...

Om du syftar på äldre Royal Oaks så ska de äldre ha lika plana polerade ytor som nya. För varje polering som görs så blir de något rundade, och efter ett par stycken poleringar så...

Nja syftar inte på någon spec har bara sett det på en del bilder på senare tid, men beror väl säkert på att dom är polerade ett antal gånger då :)

Dubbelpostar
FullSizeRender 2.jpg

Surt, men är inte sprinten som saknas svetsad och därför lite knepig att byta om den nu skulle knäckas eller vad som hänt?
Vet inte riktigt vad som hänt, ser ju inplastad ut. Kan iofs vara urmakarens plast? Ser dock ny ut..

Personligen tycker jag att +10s/dag är helt orimligt för klockor i den prisklassen, förväntar mig betydligt bättre tidshållning. Skevt vilket fall som helst, 15300 har lockat länge..

Vet inte riktigt vad som hänt, ser ju inplastad ut. Kan iofs vara urmakarens plast? Ser dock ny ut..

Personligen tycker jag att +10s/dag är helt orimligt för klockor i den prisklassen, förväntar mig betydligt bättre tidshållning. Skevt vilket fall som helst, 15300 har lockat länge..
Jag har inte märkt någon större avvikelse på min 15300, visserligen har jag inte ägt den så länge och servades i somras. Skulle min gå 10 sek fel per dag skulle jag gå till urmakaren.

Läste på Expressen att AP har valt att avsluta sponorskapet med Schumacher. Nu kommer priserna öka på Schumimodellerna. Så köp!!

Edit: AP har tagit ur dom ur katalogen.

Tillbaka
Topp