Sanslöst vacker men kronan ser utskruvad ut?Nya keramiska perpetual ro!
![]()
För den som vill läsa mer och se hur AP gör sina keramiska boetter:
http://www.salonqp.com/updates/new_...s-royal-oak-perpetual-calendar-black-ceramic/
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sanslöst vacker men kronan ser utskruvad ut?Nya keramiska perpetual ro!
![]()
Den jäveln utan komplikationer, dra mig baklänges!Nya keramiska perpetual ro!
![]()

Det är inte omöjligt, creative directorn sa så härDen jäveln utan komplikationer, dra mig baklänges!![]()
Fantastisk! Tyvärr är prislappen lite utanför min prisklassSanslöst vacker men kronan ser utskruvad ut?
För den som vill läsa mer och se hur AP gör sina keramiska boetter:
http://www.salonqp.com/updates/new_...s-royal-oak-perpetual-calendar-black-ceramic/
Banken har pengarFantastisk! Tyvärr är prislappen lite utanför min prisklass
![]()
Behöver se fler bilder innan jag avfärdar det, men ja spontant ser det lite knepigt ut. Fast egentligen är det skitsamma, hur som helst är det en dyr stryktålig AP. I want!@Gold gjorde mig dock uppmärksam över nitarna på länken vilket jag inte riktigt gillar.
Nya keramiska perpetual ro!
![]()
Nu får ni upplysa en gammal man om vilka nitar ni menar? Tycker länken ser kanon ut!@Gold gjorde mig dock uppmärksam över nitarna på länken vilket jag inte riktigt gillar.
"nitar" var kanske spekulativt, men det är rundade hål på sidan av länken i någon form. RO-länk i stål eller guld är igensvetsade, slipad och sedan borstade på sidorna.Nu får ni upplysa en gammal man om vilka nitar ni menar? Tycker länken ser kanon ut!
Förutom att varken verket eller boetten/länken tåler riktigt hårda tag.Drygt 200.000 mer än stål varianten ($60.900 mot $85.000) men djäklar vilken fullträff!
Den ultimata beatern
Give me give me![]()
Förutom att varken verket eller boetten/länken tåler riktigt hårda tag.
Förutom att varken verket eller boetten/länken tåler riktigt hårda tag.
De "mikroskopiska eggen" är 8 ggr hårdare än stål så det skulle krävas mer kraft för att skada dem än motsvarande stål. Men det är absolut möjligt, det finns rapporter på de som orsakat "repa" och bytt bezel.Iom att många ytor verkar vara hårt borstade - skulle inte det skapa mikroskopiska eggar och upphöjningar som tvärtom mycket lätt kan "knäckas av" vid impact, och därmed ge intrycket av em scratch?
Runt 850.000kr inkl moms i Sverige dårå. Hm, nja. Skulle hellre skaffa deras QP i stål plus en ROO för samma peng.

Dock sprödare än stål.De "mikroskopiska eggen" är 8 ggr hårdare än stål så det skulle krävas mer kraft för att skada dem än motsvarande stål. Men det är absolut möjligt, det finns rapporter på de som orsakat "repa" och bytt bezel.
Jag hade valt nya keramiska framför det mesta, inget i stål trumfar den. Fantastisk klocka![]()
Absolut, helt rätt.Dock sprödare än stål.
Min än så länge inte krossade keramiska AP
![]()

Min än så länge inte krossade keramiska AP
Jag önskar jag hade uppskattat den när de gick att få för ett vettigt pris! Jag har betalat nuvarande marknadspris för min...aja det är "bara pengar"...Åh vad jag ångrar att jag inte köpte en när de gick att få tag på till ett vettigt pris(?)![]()
Jag önskar jag hade uppskattat den när de gick att få för ett vettigt pris! Jag har betalat nuvarande marknadspris för min...aja det är "bara pengar"...
Med hans risiga bilder med superstark blixt går det faen i mig inte att se om det är guld eller stål. SkickligtMumsig RO hos DrWatch
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Håller väl kanske för lite lagom stök på herrklubben?Förutom att varken verket eller boetten/länken tåler riktigt hårda tag.