• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
image.jpeg


Till salu. Nyligen servad. Skicka PM vid intresse.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jodå @Rozzy har väl en dressare? Har däremot inte sett någon millenary eller JA
Ja, jag får väl dra mitt strå till stacken. Jag har en Jumbo, ref 5402 D-serie från 1975-76 samt en 18K dressare från 1995. Så bara gammalt mög.
image.jpeg
image.jpeg

Glasringen är inte så blankpolerade/sliten som det ser ut på bilderna utan vertikalt borstad som sig bör.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg


Ref BA.14787.0.002. Kaliber 2080 . Bara 5,0mm tjock. speciell utgåva för 150 års firandet av franska Banquet Cantonale Vaudoise. I denna klocka har jag hittat mitt perfekta smokingur. Men den är kul att även bära mer casual. Kul med kontraster!
 

Rotkiv

Omega
2-Faktor
Har låst in siktet på en 14790, grå/svart tavla med långa index. Någon som har tips om vart man får tag på en? Verkar mest vara skumma Italienska dealers (som ej svarar på förfrågningar) som säljer via chrono24
 

Snicksnack

Breitling
@Rotkiv Jag köpte min 14790 från en italiensk handlare via Chrono24, trusted checkout. De var inte snabba på att svara på mailen till en början, men jag ringde upp dem och de var väldigt hjälpsamma på telefon och svarade rätt bra på mail därefter. Mitt tips är däför att lyfta luren :)
 
Topp