Verkligen - har du kvar båda dina?
Nej, bara den svarta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen - har du kvar båda dina?
Tänkte det var lite overkillNej, bara den svarta.
Nu är min Safari såld.
Och jag är inte ens ledsen att den försvann.
AP och jag, det var inget som klickade. Jag älskar verkligen deras klockor fortfarande, RO 15300 är fortfarande världens snyggaste klocka.
Men det är inget för mig. Tyvärr.
Det första som hände nya ägaren, kronan lossnade. Helt.
Nymans ordnade detta, en skruv lös i urverket och som jag förstod det, en brygga som håller fast kronaxeln. Det hade hänt mig förr eller senare ändå.
Hur som helst. Nu skall jag njuta av livet som OWG med min Rolex Root Beer, eftersom när varken en Day-Date, AP RO 15300st eller en AP ROO Safari är mer tillfredsställande att bära än Root Beer, varför ens fortsätta försöka?
Min sista bild jag tog på den
Du får lösa en 15202.
AP = Tickande bomber.Nu är min Safari såld.
Och jag är inte ens ledsen att den försvann.
AP och jag, det var inget som klickade. Jag älskar verkligen deras klockor fortfarande, RO 15300 är fortfarande världens snyggaste klocka.
Men det är inget för mig. Tyvärr.
Det första som hände nya ägaren, kronan lossnade. Helt.
Nymans ordnade detta, en skruv lös i urverket och som jag förstod det, en brygga som håller fast kronaxeln. Det hade hänt mig förr eller senare ändå.
Hur som helst. Nu skall jag njuta av livet som OWG med min Rolex Root Beer, eftersom när varken en Day-Date, AP RO 15300st eller en AP ROO Safari är mer tillfredsställande att bära än Root Beer, varför ens fortsätta försöka?
Min sista bild jag tog på den
AP = Tickande bomber.
Minns när jag var helt besatt i att äga en 15300 eller en 15202, men med tanke på hur känsliga klockorna är, och den saftiga servicekostnaden, så är det projektet lagt på is... För evigt!
Jag tycker det där är aningen överdrivet. Men räkna med att den är känsligare och dyrare att serva jämfört med en Rolex.
Jag kan bara utgå från det jag har sett och hört. Vi verkar dock vara överens om att AP är känsligare och att de är dyrare att serva.Jag tycker det där är aningen överdrivet. Men räkna med att den är känsligare och dyrare att serva jämfört med en Rolex.
Jag kan bara utgå från det jag har sett och hört. Vi verkar dock vara överens om att AP är känsligare och att de är dyrare att serva.
Finishen är det bästa, och det sämsta på AP.
Finishen, främst på det borstade är så helt otroligt jävla fin så det knappt är klokt. Helt sinnessjukt. Jag vet inte hur många gånger jag satt med min 15300 i solen och bara vred runt den för att se solen reflektera mot länken i olika vinklar.
Tyvärr så för det med sig att den blir otroligt känslig för repor, som syns väldigt väl emot den enormt bearbetade ytan. Man kan nästan repa med nageln, tyvärr.
Mm, vem vet, kanske slutar med en 15202Det är baksidan med AP men det finns också många positiva saker.
Mm, vem vet, kanske slutar med en 15202
En AP är lite som en Ferrari. Du väljer dina tillfällen när den ska brukas. Således ett dåligt val om det ska vara din enda klocka respektive bil.
Mm, vem vet, kanske slutar med en 15202
Vad för mäktiga pjäser finns i lådan om RO blir lite övergivenVissa klockor blir ibland lite eftersatta i min låda.
Men när den här väl sitter på armen...alltså damn, vilken jäkla bra klocka RO är.
Misstänkte det, funderingar kring att bli OWG har funnits och då med AP men det är nog som sagt en dålig idé.En AP är lite som en Ferrari. Du väljer dina tillfällen när den ska brukas. Således ett dåligt val om det ska vara din enda klocka respektive bil.
Dvs alltid...skämt åsido det är väl bara hair lines ni pratar om? Eller blir det även lättare repor? Hairlines går ju att leva med men man vill ju inte ha ett smörpaket på armen.En AP är lite som en Ferrari. Du väljer dina tillfällen när den ska brukas. Således ett dåligt val om det ska vara din enda klocka respektive bil.
En AP är lite som en Ferrari. Du väljer dina tillfällen när den ska brukas. Således ett dåligt val om det ska vara din enda klocka respektive bil.
Misstänkte det, funderingar kring att bli OWG har funnits och då med AP men det är nog som sagt en dålig idé.
Dvs alltid...skämt åsido det är väl bara hair lines ni pratar om? Eller blir det även lättare repor? Hairlines går ju att leva med men man vill ju inte ha ett smörpaket på armen.
Ok tack för svar då är jag med och inget som skrämmer mig! Själv behöver jag bara stirra på min Reverso för att få hairlinesHairlines mest.
Drar du ett 60 papper mot den så blir det repor oavsett klock märke
Men det är ganska lätt att få liiiite större Hairlines, speciellt om det är över borstningen
Håller med, aningen överdrivet...servicekostanden relaterat till inköpspris är helt okAP = Tickande bomber.
Minns när jag var helt besatt i att äga en 15300 eller en 15202, men med tanke på hur känsliga klockorna är, och den saftiga servicekostnaden, så är det projektet lagt på is... För evigt!
stort +1 på det!Ett annat stort problem med AP är att folk skriver saker som 'AP = Tickande bomber.' baserat på vad de läst på forum.
Det finns troligen Rollar som också servats för astronomiska belopp också.
Klart RO är en känsligare klocka än en Sub pga. tunnare verk etc. men jag skulle inte ha något problem med att vara OWG med en RO om man inte tvunget MÅSTE ha klockan på sig när man hugger ved och cyklar downhill.
Finns väl inte så många snickar klockor i borstat stål som tål stryk i dagarna i ända? Men jag har sjukt lust att testa en och hade inte tackat nej till din på köp och säljÄr du kontorsnisse håller nog en AP för de flesta. Är du snickare ja då får du helt enkelt skylla dig själv i dubbel bemärkelse.
Finns väl inte så många snickar klockor i borstat stål som tål stryk i dagarna i ända? Men jag har sjukt lust att testa en och hade inte tackat nej till din på köp och sälj