• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

JEN

Breitling
Någon som har erfarenhet av Audemars Piguet Royal Oak Extra-Thin Ref 15202ST Black Dial (daterad December 2006)? Vet om de är svåra att få tag i etc.?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Såld men inte bortglömd..

image.jpeg


image.jpeg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är främst en detalj med min 15400 som jag inte riktigt gillar, så en fråga till er som haft en RO några år. Slutar länken rycka armhår med tiden?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
image.jpg

Jumbon är nog den klocka jag testat med högst finish och detaljnivå. Slår t om 5711 på fingrarna där. Hade den bara haft skruvad krona (och 100m vattenskydd) hade den nog nästan aldrig lämnat handleden.

50m duger bra och helt ärligt vill du inte ha skruvad krona på dessa.
15300 med skruvad krona var en riktig jävel ibland att skruva upp om den hade satt sig. Nästan så man ville ta fram runddragaren (skiftnyckel)
 

Whedda

Rolex
50m duger bra och helt ärligt vill du inte ha skruvad krona på dessa.
15300 med skruvad krona var en riktig jävel ibland att skruva upp om den hade satt sig. Nästan så man ville ta fram runddragaren (skiftnyckel)

Förstår vad du menar men baserat på priset det kostar om något går fel så skulle jag själv dra mig från att bada med en 50m utan skruvad krona. Där är 5711 snäppet vassare även om jag kan bli tokig på att den inte har hacking second.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Precis. Tycker dock de är svårt att se på tavlorna då de finns så galet mycket "limited" med olika konfigs.
sant, jag är kanske lite väl aggressiv och det går inte helt att avgöra på den bilden. Vitt datumhjul fick mig för att tro att det skulle kunna varit en 25860, men då stämmer inte subdialsen.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Förstår vad du menar men baserat på priset det kostar om något går fel så skulle jag själv dra mig från att bada med en 50m utan skruvad krona. Där är 5711 snäppet vassare även om jag kan bli tokig på att den inte har hacking second.

Förstår helt klart vad du menar.
Klart man vill bada med sina klockor!
Jag vågar dock inte bada med min Safari... :bag:
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ikke selg den!!! Det er en klokke man blir mer og mer glad i. Jeg vil aldri selge min. Men jeg vil kjøpe ulike remmer til den. Har også AP lenke til den og den er flott både med rem og lenke.


Haha ja, jag skan ta bort den från säljes och behålla den ett tag till.
Jag har läder till min med, men har faktiskt aldrig använt det, det är som nytt. Kanske borde prova det på klockan sen.
Har du problem med att länken skär in i handleden? "Knapparna" som öppnar länken för att vara exakt. Dom är riktigt vassa på min länk...

Ni som kör ROO. Glider den in under manchetten eller fastnar skjortan?

Den är stor. Mycket stor.
Den glider under efter lite press, så nej. Den glider inte riktigt under. Men den går att få under :)
Jag tar bild imorgon bitti åt dig!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Den bilden räckte för att konstatera att den inte smidigt glider in under ;).

Tack för hjälpen.
Den stora frågan är enligt mig inte om den glider in under skjortan (Väldigt beroende på skjorta f.ö), utan om man vill att den ska göra det. :)

Den här frågan uppstår ju ganska ofta, och allt som oftast så undrar jag hur man går klädd om det är ett problem. Jag tänker mig att problemet endast uppstår om man går i kostym - och då blir det en icke-fråga för mig enbart pga att jag aldrig skulle bära en ROO till kostym.
 

Chattras

Cartier
Den stora frågan är enligt mig inte om den glider in under skjortan (Väldigt beroende på skjorta f.ö), utan om man vill att den ska göra det. :)

Den här frågan uppstår ju ganska ofta, och allt som oftast så undrar jag hur man går klädd om det är ett problem. Jag tänker mig att problemet endast uppstår om man går i kostym - och då blir det en icke-fråga för mig enbart pga att jag aldrig skulle bära en ROO till kostym.
Problemet för mig är inte huruvida klockan passar till kostym eller inte. Det kan nog de flesta skriva under på att en ROO inte gör.

Mitt problem uppstår i att klockor som inte på ett enkelt sätt glider under manchetten på skjortan skaver emot istället och frasar sönder skjortan. Jag hade en Super Avenger ett tag och den förstörde nog skjortor för mer pengar än vad jag betalade för klockan. Bryr man sig inte om att skjortorna är lite trasiga så är det ju självklart inget problem. Alternativt att man inte använder skjortor.
 
Topp