• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bankrånare för mig är typ en ROO i guld men ok då förstår jag :)

lite bankrånarstil är inte så tokigt :)
Den är ju såklart inte en bankrånar-AP, men på min handled jämfört med annat så gav den en liten vibb. Bror har en i tantal. Tror även jag mätte den till 37 mm, men beror nog lite på hur man mäter.

Tavlan på den du visade är däremot hemsk. När man lägger på färg på dessa tappar man skärpan i guillochen.
 

The lord

Audemars
IMG_20210904_155547.jpg
 

bale

Omega
Hörde nyss att AP kommer att sluta sälja via AD efter årsskiftet. Någon annan som hört något om det?
Hmm, har inte hört det uttryckligen men… Jag står i kö hos Nymans och gjort länge - kollade läget med dom för någon vecka sedan för att höra kring kön.

Något är skumt.. Nu sa de plötsligt att de inte längre kan lova en leverans öht. Jag har stått i kö sedan 2018 och enligt det första tidsestimatet vid den tidpunkten bör jag redan fått ta emot en.
 

ChumpTime

Panerai
Hmm, har inte hört det uttryckligen men… Jag står i kö hos Nymans och gjort länge - kollade läget med dom för någon vecka sedan för att höra kring kön.

Något är skumt.. Nu sa de plötsligt att de inte längre kan lova en leverans öht. Jag har stått i kö sedan 2018 och enligt det första tidsestimatet vid den tidpunkten bör jag redan fått ta emot en.

Vilken modell?
 

PJZ

Cartier
Hmm, har inte hört det uttryckligen men… Jag står i kö hos Nymans och gjort länge - kollade läget med dom för någon vecka sedan för att höra kring kön.

Något är skumt.. Nu sa de plötsligt att de inte längre kan lova en leverans öht. Jag har stått i kö sedan 2018 och enligt det första tidsestimatet vid den tidpunkten bör jag redan fått ta emot en.
Retligt. Gav de ingen anledning till varför de inte kan lova en leverans?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hmm, har inte hört det uttryckligen men… Jag står i kö hos Nymans och gjort länge - kollade läget med dom för någon vecka sedan för att höra kring kön.

Något är skumt.. Nu sa de plötsligt att de inte längre kan lova en leverans öht. Jag har stått i kö sedan 2018 och enligt det första tidsestimatet vid den tidpunkten bör jag redan fått ta emot en.
Har du köpt något annat där under tiden du köat? :)
 
Vit 15450 har ju gått från högst ljummen till att bli top tier gråmarknads-villebråd under de senaste åren, särskilt sedan sommaren 2020. Om du inte har någon köphistorik under dessa tre åren kanske du blivit omkörd av andra kunder i ”kön”?


C3CCDE1D-9A71-4E56-AB28-CDBE72AE9603.png
Det var inte länge sedan man tyckte 130k för en 15450 kändes lite väl pricey, eftersom det inte var långt innan det man fick en 15300 för 130k. Det går fort ibland!
 

RobHK

Cartier
Fick klämma lite på den här häromdagen hos Nymans som var reserverad åt kund, nån medlem här som är den lycklige? :)

Hur som så tycker jag faktiskt den grå var riktigt trevlig irl! Tjejen tyckte den såg ut som ett kylskåp dock…


D88B4DB1-44EF-4102-A654-808F77A00EC5.jpeg

Den enda RO jag provat på armen i en boutique. Föll inte mig i smaken, ingen kontrast mot metallen runt omkring. Detta var Nov 2017 och då kunde jag köpa den direkt över disk.
 

bale

Omega
Vit 15450 har ju gått från högst ljummen till att bli top tier gråmarknads-villebråd under de senaste åren, särskilt sedan sommaren 2020. Om du inte har någon köphistorik under dessa tre åren kanske du blivit omkörd av andra kunder i ”kön”?


C3CCDE1D-9A71-4E56-AB28-CDBE72AE9603.png

säger inte att du har fel. vet inte hur det fifflas i köerna. endast handlat pre-owneds hos Nymans tidigare, ingen vidare skrytig historik direkt.
 
  • Like
Reactions: PJZ

Totte70

Breitling
Fick klämma lite på den här häromdagen hos Nymans som var reserverad åt kund, nån medlem här som är den lycklige? :)

Hur som så tycker jag faktiskt den grå var riktigt trevlig irl! Tjejen tyckte den såg ut som ett kylskåp dock…


D88B4DB1-44EF-4102-A654-808F77A00EC5.jpeg

Fick klämma lite på den här häromdagen hos Nymans som var reserverad åt kund, nån medlem här som är den lycklige? :)

Hur som så tycker jag faktiskt den grå var riktigt trevlig irl! Tjejen tyckte den såg ut som ett kylskåp dock…


D88B4DB1-44EF-4102-A654-808F77A00EC5.jpeg
Jag köpte klockan på Nymans. Som du säger, mycket finare IRL 👍.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hiss eller diss? Jag gillar den skarpt! Dröjde inte länge innan den såldes till någon lycklig när den dök upp hos A Collected Man:

Audemars_Piguet_Star_Wheel_YG_La_Rochelle_A_Collected_Man_London_2_2160x.jpeg
Tavlan är grym men boetten är inte bra. Kollade en del på en när det låg en på lokala panten. Någon hade dock ställt tiden för snabbt så det förstörde synkningen av skivorna. Var inte billigt vill jag minnas då pantbanken fick bekosta kalaset. Kan tänka mig att de är rätt mycket dyrare idag.
 
Topp