Klockan blev med största sannolikhet servad, men vilka hårda bevis finns det egentligen om du inte fick några papper? Vare sig fysiska eller digitalaDu missförstår, jag fick ju en service (hoppas jag)
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klockan blev med största sannolikhet servad, men vilka hårda bevis finns det egentligen om du inte fick några papper? Vare sig fysiska eller digitalaDu missförstår, jag fick ju en service (hoppas jag)
Detta är väl något du skulle talat med Nymans om?Precis, om allt nu är digitalt borde det vara enkelt för AP att ge ett bevis på servicen. Ingen bryr sig egentligen om billiga service pouches, men någon form av dokumentation uppskattas och förväntas alltid.
Detta? Du tror att du fått en service och betalat för något du antar ha fått men inte kan styrka på vad som har gjorts.jag fick ju en service (hoppas jag)
Bara ett kortbetalningskvitto, utan någon dokumentation som kopplar servicen till själva klockan, eller något underlag från AP som bevisar att de faktiskt utförde servicen.Klockan blev med största sannolikhet servad, men vilka hårda bevis finns det egentligen om du inte fick några papper? Vare sig fysiska eller digitala
Ingen egen koll på AP men de kanske har det online, dvs logga in på någon portal och sen skriva in serienummer? Vissa märken kör ju så på iaf nyare klockor, typ e-plånboksstukBara ett kortbetalningskvitto, utan någon dokumentation som kopplar servicen till själva klockan, eller något underlag från AP som bevisar att de faktiskt utförde servicen.
Bara ett kortbetalningskvitto, utan någon dokumentation som kopplar servicen till själva klockan, eller något underlag från AP som bevisar att de faktiskt utförde servicen.
Jag förstår din poäng. Jag försökte faktiskt få något bevis på servicen, men blev bara avfärdad. Det jag är ute efter här är mest att förstå om min upplevelse var unik, och om någon annan här kan dela med sig av hur det gick när de servade en AP hos Nymans.Detta är väl något du skulle talat med Nymans om?
Jag fattar inte vad du är ute efter. Säger någon till mig "Det är digitalt nu Gubbe" så ber jag dem printa ut papperskopia/skicka till mig på email så jag kan printa själv om det nu är omöjligt för dem.
Går ingetdera för "Det bara är digitalt" får de vackert visa mig hur jag kommer åt informationen.
Kan/vill de inte kan/vill jag inte betala.
Men finner det väldigt osannolikt Nymans avfärdar alla mina förslag med hänvisning till Digitalt
Med all respekt tror jag inte riktigt att du förstår min poäng. Jag ifrågasätter inte nödvändigtvis att klockan blivit servad. Det jag har problem med är bristen på dokumentation eller bevis för att AP faktiskt tog hand om den själva, och inte bara en urmakare hos Nymans. Jag tycker också det är lite märkligt att de inte tillhandahåller någon dokumentation utöver kortbetalningskvittot (se bild) som jag fick.Detta? Du tror att du fått en service och betalat för något du antar ha fått men inte kan styrka på vad som har gjorts.
Har ingen AP och inte ägt en heller således saknar jag dig erfarenhet men allt låter konstigt i mitt tycke.
Jag har ingen aning om de har en sån portal, men jag kontaktade deras kundservice igår. Förhoppningsvis kan de bekräfta det som Nymans sa till mig.Ingen egen koll på AP men de kanske har det online, dvs logga in på någon portal och sen skriva in serienummer? Vissa märken kör ju så på iaf nyare klockor, typ e-plånboksstuk
Tyvärr skulle det också vara min misstanke här.Låter mer som den servats av V-ås och inte AP.
Har fått underlag från AP på varje service jag skickat dit.
AP har en hemsida där du kan göra en profil.Jag har ingen aning om de har en sån portal, men jag kontaktade deras kundservice igår. Förhoppningsvis kan de bekräfta det som Nymans sa till mig.
Med all respekt tror jag inte riktigt att du förstår min poäng. Jag ifrågasätter inte nödvändigtvis att klockan blivit servad. Det jag har problem med är bristen på dokumentation eller bevis för att AP faktiskt tog hand om den själva, och inte bara en urmakare hos Nymans. Jag tycker också det är lite märkligt att de inte tillhandahåller någon dokumentation utöver kortbetalningskvittot (se bild) som jag fick.![]()
Tack för tispet! Jag ska kolla. Precis, kvittot jag fick hänvisar inte till något specifikt serienummer.AP har en hemsida där du kan göra en profil.
Registera de klockor du äger med serie#.
Där är det väl möjligt fabriks (in house) service registreras så sådan historik kan följas via just serie#.
Kvittot du fick var ju synnerligen intetsägande. Inte ens serie# är med. Enbart modell.
IntressantEnligt kvitto är service outsourcad hade stått annat nr om den gjordes i V-ås.
IntressantJag ska kolla med AP nu och se om jag kan få ett svar via deras digitala portal.
Ring/besök Nymans och be om att få se det digitala beviset. Dom kan ju bara ta en print på skärmen där man ser ditt serienummer och ta bort om det är något annat känsligt. Helt rimligt att få ett bevis på att just din klocka servatsIntressantJag ska kolla med AP nu och se om jag kan få ett svar via deras digitala portal.
WoW, ser helt magisk utMin vapendragare senaste månaden
![]()
![]()
Bättre köpa automat, de är inte så mycket tjockare ändå iaf inte 36mm varianternaTestade 33mm kvarts hos LW i veckan. Satt väldigt trevligt även om kanske i minsta laget för 18cm handled. Tydligen tar AP ca 70k+ dock om den skulle paja då de ”måste” tillverka nya delar så det avskräckte en del.![]()
![]()
![]()
Min AP har varit inne på garanti två ggr via Nymans. Ena gången så gick den inte och andra gången så funkade ej datumhjulet.Hej!
jag hämtade precis ut min 15300ST (se bild tagen för några veckor sedan) från Nymans Ur efter en vanlig AP-service. Det här var den andra Royal Oak jag lämnat in till dem för service under de senaste 4–5 åren. Personalen där säger att de skickar klockorna till AP i Schweiz för service. Första gången (för cirka 4 år sedan) fick jag tillbaka klockan i en AP-servicepåse tillsammans med ett trycktest, vilket redan då kändes lite tunt från AP. Den här gången levererades den helt utan något – inga servicedokument, ingen bekräftelse på att den faktiskt servats av AP. Jag fick bara ett kvitto på kortbetalningen från Nymans Ur, utan serienummer eller något bevis på att klockan verkligen har servats.
Har ni haft samma erfarenhet med Nymans? Har ni servat en AP där och märkt att ni inte fick några av de vanliga servicedokumenten? Trycktest, servicepåse osv?
![]()
Stor skillnad tycker jag.Bättre köpa automat, de är inte så mycket tjockare ändå iaf inte 36mm varianterna
Varit sjukt sugen på en 56175 i stål eller tvåton, men där släcktes det intresset helt. 70k, sanslöst. Vilka referenser ska man kika på i 33-37mm med automatiskt urverk? Känns för risky med kvarts efter att ha läst om den summan...Testade 33mm kvarts hos LW i veckan. Satt väldigt trevligt även om kanske i minsta laget för 18cm handled. Tydligen tar AP ca 70k+ dock om den skulle paja då de ”måste” tillverka nya delar så det avskräckte en del.![]()
![]()
![]()
Säker på att det gäller den lilla tunna? Låter annars typ som när de byter batteri- till automat-verk på tjocka storebror.Testade 33mm kvarts hos LW i veckan. Satt väldigt trevligt även om kanske i minsta laget för 18cm handled. Tydligen tar AP ca 70k+ dock om den skulle paja då de ”måste” tillverka nya delar så det avskräckte en del.![]()
![]()
![]()
Det var vad säljaren sa när jag tittade på klockan. Utesluter dock inte som du säger att det kan ha varit en modell större med kvarts han syftade på i exemplet. Frågade inte så mycket mer om det.Säker på att det gäller den lilla tunna? Låter annars typ som när de byter batteri- till automat-verk på tjocka storebror.
Google säger att 56023 är 7mm tjock och 14790 7.5mm, upplever att 33mm varianten känns lite för knubbig med automatverket mot quartz men 36mm mycket mindre skillnadStor skillnad tycker jag.
Låter väl rätt, runt 5,5 mm tjocka är de fina 33 mm RO. Sitter väldigt fint på oss med lite tunnare handleder iaf.Google säger att 56023 är 7mm tjock och 14790 7.5mm, upplever att 33mm varianten känns lite för knubbig med automatverket mot quartz men 36mm mycket mindre skillnad
Edit: google säger 56175 bara är 5,8mm medans 15000 som är 33mm och automat är 8,6mm kan det verkligen stämma?
Jag har inte så bra koll på dessa referenser, finns det andra 33mm varianter som har annan tjocklek?
Men låter det rimligt att 36mm bara skiljer 0,5mm medan 33mm skiljer hela 3mm i tjocklek?Låter väl rätt, runt 5,5 mm tjocka är de fina 33 mm RO. Sitter väldigt fint på oss med lite tunnare handleder iaf.
Ja, i 36 mm är det väl samma boett? De byter ut batteriverken mot mekaniska vid service? Den fina 33 mm är ju byggda för batteriverket. Min Gucci 25h är tunnare för jämförelse.Men låter det rimligt att 36mm bara skiljer 0,5mm medan 33mm skiljer hela 3mm i tjocklek?
Såg detta på en 56175 på C24 gällande pris för verkbyteDet var vad säljaren sa när jag tittade på klockan. Utesluter dock inte som du säger att det kan ha varit en modell större med kvarts han syftade på i exemplet. Frågade inte så mycket mer om det.