• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Auktion: Klocka med tillbehör. Pengar till BCF / CF

nissehult

Patek
2-Faktor
I början av året så vann jag en välgörenhetsauktion till förmån för Cancerfonden. Objektet i fråga var en mysig Tärnan med härligt brun tavla. Klockan skänktes av @Onelund. Klockan servades, putsades upp och fixades till av @rogart-63 och @eriksson850 . Läs mer om detta på denna länk till ursprungsauktionen:
https://klocksnack.se/threads/auktion-till-förmån-för-cancerfonden.34906/

Nu har jag fått äran att bära denna klocka en tid och tänker att den skall få göra ännu mer nytta genom att dra in ännu mer pengar till välgörenhet. Cancer suger oavsett vem det drabbar, så jag auktionerar ut denna klockan igen till förmån för BCF eller Cancerfonden - vinnaren får bestämma själv.

Auktionen avslutas innan jag går och lägger mig på söndag, typ 22:00. Efter bevis på insättning så skickar jag klockan med Postens gröna.

Här kommer detaljer och foton (endel lånade från förra auktionen) :

Klocka: Tärnan
Storlek: 36x42mm utan krona
Urverk: FE 4601A
Servicehistorik: Servad i januari 2015, ny sekundvisare i övrigt orginal
Tillbehör:
  • Svart band med blå söm från Rios
  • Svart band med vit/grå söm, oanvänt
  • Stilig länk
  • Skönt flexband

DSCF2150-2 (2)_small.JPG

DSCF2380.JPG

DSCF2376.JPG

DSCF2378.JPG

DSCF2381.JPG

DSC02735.JPG

DSC02746.JPG
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Bra jobbat hittills kompisar! Ni har till söndag på er att se över finanserna. Passa på nu innan restskatten skall in. Bidraget kan vara avdragsgillt vid nästa års deklaration. Cancer kan bekämpas.

Klockan har manuellt uppdrag och givetvis quickset för datumet.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Oj, oj, oj, vilken nagelbitare det blev. Eftersom jag sa 22:00 så blir det 22:00-ish (ingen tradera-precision här). Nu är auktionen avslutad. Skall bara trycka F5 om kolla vem som vann...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Like a @Bozz ... Grattis till vinsten. Väl kämpat @Glusch - jag önskar jag hade ett tröstpris.

@Bozz
PMa adressuppgifter. När du har visat insättning till BCF eller Cancerfinden så skickar jag paketet på Posten. PMa gärna också gentlemannen @rogart-63 och dra nytta av hans erbjudande.

Jag vill tacka intressenterna för denna auktion. Detta är första klockan jag gör mig av med - det känns bra, det känns som att jag få ge två gånger. Jag hoppas klockan blir till stort nöje.
 

Glusch

Cartier
Jag som hoppades på att jag skulle hinna smita emellan, vilken besvikelse. Får väl hoppas på att betalningen aldrig dyker upp.
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Tärnan landade på Öland igår. Idag kom bandet från rogart-63. Roger har slöjdat väl och bandet sitter på plats. Tack till n155e och rogart-63. Klockan är magiskt snygg så den stannar kvar där den är.
 

Bilagor

  • _MG_6837.jpg
    _MG_6837.jpg
    152.4 KB · Visningar: 82

nissehult

Patek
2-Faktor
Tärnan landade på Öland igår. Idag kom bandet från rogart-63. Roger har slöjdat väl och bandet sitter på plats. Tack till n155e och rogart-63. Klockan är magiskt snygg så den stannar kvar där den är.
Kul. Och grattis igen. Bilderna vill inte fungera, något fel har blivit trasigt. Försök gärna igen.
 

Glusch

Cartier
Den som kan hitta mig en liknande (om inte samma) modell till försäljning skulle göra mig väldigt glad..

och ännu en gång, grattis Bozz
 

Donorvar

Omega
Bra initiativ! Funderar på att göra något liknande, men då jag ännu inte äger så mycket klockor kan de bli något annat som ryker. Hyll!!
 
Topp