• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avlägg dina klocklöften här för 2022

Mitt löfte inför 2022 är att åtminstone en klocka kommer få stanna under hela året, från 1 jan till 31 dec. Har aldrig hämt förut så det blir tufft😬

Förra årets löfte klarade man med råge, hade ju två klockor som fanns kvar under hela året. Eller vänta… det är ju 5 låååånga dagar kvar😁
Du köpte ju säkert 3-4 "keepers" av mig? 😂

Ut: En alternativt två klockor av nuvarande bestånd.

In: vill hemskt gärna ha provat nya Exp 1 alternativt ngn Cartier tank i vettig storlek. Sen hoppas jag hitta ngn ruskigt prisvärd ”no-name”-liknade vintage kronograf alternativt kompressor.

Helhetsmål: Max 1 klocka till vid nästa årsskifte.
Händer i stort sett aldrig att jag klarar ett nyårslöfte relaterat till klockor, men detta ser onekligen lovande ut (konjunktursläget som gör sig påmind snarare än enastående karaktär skulle jag tyvärr gissa….).

Två klockor har försvunnit ut även om det inte var dem som avsågs just då…

In har en Exp1 kommit (och den är jag sjukt nöjd med).

Helhetsmålet också avklarat då jag de facto är minus 1 jämfört med samma tidpunkt förra året.

Ok, ska man kanske ta och avge ett löfte i år. Det var nog tur att man inte gjorde det förra året😄

Ängeln på ena axeln säger att jag är nöjd. Den hornbeprydda rackaren på andra sidan kommer nog dock att börja tjata ganska snart🙈

Ok, MAX två klockinköp under 2023 och MINST en försäljning. Mindre tid i köp & sälj och mer tid att njuta av dom klockor man har.
Det ska väl inte vara så svårt? Eller??🙈

Ok, ska man kanske ta och avge ett löfte i år. Det var nog tur att man inte gjorde det förra året😄

Ängeln på ena axeln säger att jag är nöjd. Den hornbeprydda rackaren på andra sidan kommer nog dock att börja tjata ganska snart🙈

Ok, MAX två klockinköp under 2023 och MINST en försäljning. Mindre tid i köp & sälj och mer tid att njuta av dom klockor man har.
Det ska väl inte vara så svårt? Eller??🙈
👋🏼 Jag köper din Sub!

Tänkte försöka ge mig in på en GS GMT efter att lite från Tudor (förhoppningsvis) kommit in. Ett annat mål är att få till en vettig klockförvaring för alla klockor men även något vettigt brevid sängen.

Edit: @Staafen vart ska jag ”posta” mina löften till? Är det du som samlar upp dem och sedan uppfyller? :woot:
1640505315905.jpeg

Edit 2: hörde @Limeee lovat att sälja av allt och bli OWG :hilarious:
Det här gick åt h-e. Mer Tudor och ingen GS GMT.

Tillbaka
Topp