• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avlägg dina klocklöften här för 2022

Viskan

Panerai
2-Faktor
Tänkt köpa nåt sånt men kommer aldrig till skott för det är något som inte tilltalar mig. Vad är din anledning tror du?
Många av de nya Seikomodellerna är otroligt kompetenta klockor för pengen även om pengen är lite större nuförtiden. Finish och byggkvalitet håller väldigt hög klass. Urverken är däremot samma gamla yxbyggen som tidigare med lite högre gångreserv. En klocka är en tidhållare, då bör den också hålla tiden😉 Det är nog huvudanledningen men jag kan lägga till tråkiga boxar och tillbehör, kanske är löjligt att gnälla över men Schweizarna klarar det även i sina instegsmärken/modeller. Hela paketet är en del av upplevelsen med en klocka. Det går inte bara att höja priserna och sedan inte bry sig. Detta blev en rant😬
 

DakotaRed

Omega
Många av de nya Seikomodellerna är otroligt kompetenta klockor för pengen även om pengen är lite större nuförtiden. Finish och byggkvalitet håller väldigt hög klass. Urverken är däremot samma gamla yxbyggen som tidigare med lite högre gångreserv. En klocka är en tidhållare, då bör den också hålla tiden😉 Det är nog huvudanledningen men jag kan lägga till tråkiga boxar och tillbehör, kanske är löjligt att gnälla över men Schweizarna klarar det även i sina instegsmärken/modeller. Hela paketet är en del av upplevelsen med en klocka. Det går inte bara att höja priserna och sedan inte bry sig. Detta blev en rant😬
Dock en intressant sådan. Tack för utförligt svar. Är fortfarande ganska ny både här och i den ”riktiga” klockvärlden så intressant att höra ditt resonemang. Trevlig helg.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det närmar sig nyårsafton och för vissa kanske nya löften? Har ni några klockrelaterade nyårslöften för 2022 eller kanske något annat nyårslöfte?

Själv ska jag försöka ta det lite lugnt med inköp och njuta av det jag redan har. Det är lätt att man inte reflekterar över hur fina klockor man faktiskt har och bara söker nya kickar. Med det sagt kommer jag garanterat köpa nytt men inte i samma utsträckning. 😁

Jag ska även försöka titta lite mindre på köp/sälj för att minimera frestelsen och spontanköpen.

Jag vill även passa på att redan nu önska er ett gott nytt år! 🥳

Lite inspiration i form av tidigare års trådar:
Hmm, fick hem min fjärde för året idag. Men vi är ju ändå en bra bit in i januari. 😄

2022_0123_16403900-01.jpeg
2022_0116_14184400-01.jpeg
2022_0114_10104300-01.jpeg
2022_0109_14521100-01.jpeg


En har dock lämnat, min Tudor Chrono.

2022_0119_10102700-01.jpeg
 
Topp