• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avlägg dina klocklöften här för 2022

En rosa och en gul Oyster Perpetual 36mm. Det sa jag i och för sig förra året också 😁
Screenshot_20220126-204830~2.png

Bekännelse: Köpte 8 nya klockor 2021. Sålde eller bytesaffär med 5st. Totalt +3 på helåret. Helt acceptabelt och kul med så pass bra rotation. Hittills under 2022 så är resultat +3 ytterligare, samt 3st till på väntelista hos AD.
En bit ifrån vad jag lovade mig själv: Max 1 rolig klocka och 1-2 gral köp + rotera ut ytterligare ett gäng klockor (0% lycka hittills)

Köpstopp resten av året eller tills framtida försäljningar ger mer utrymme i klockboxen. Om inte fler graler dyker upp eller det släpps några vassa nyheter som ”måste” köpas. Suck…

Två till dressare.
VC, AP, PP, Roger Dubuis, Cartier alternativt Piaget kommer vara föremål för att ta någon av platserna.

"Själv ska jag försöka ta det lite lugnt med inköp och njuta av det jag redan har. Det är lätt att man inte reflekterar över hur fina klockor man faktiskt har och bara söker nya kickar. Med det sagt kommer jag garanterat köpa nytt men inte i samma utsträckning.

Jag ska även försöka titta lite mindre på köp/sälj för att minimera frestelsen och spontanköpen."

Det gick ju jättebra detta! 😂

"Själv ska jag försöka ta det lite lugnt med inköp och njuta av det jag redan har. Det är lätt att man inte reflekterar över hur fina klockor man faktiskt har och bara söker nya kickar. Med det sagt kommer jag garanterat köpa nytt men inte i samma utsträckning.

Jag ska även försöka titta lite mindre på köp/sälj för att minimera frestelsen och spontanköpen."

Ja eller hur😍

Du får en ny chans här ;)

Mitt löfte inför 2022 är att åtminstone en klocka kommer få stanna under hela året, från 1 jan till 31 dec. Har aldrig hämt förut så det blir tufft😬

Förra årets löfte klarade man med råge, hade ju två klockor som fanns kvar under hela året. Eller vänta… det är ju 5 låååånga dagar kvar😁

Tillbaka
Topp