Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör ett högst amatörmässigt litet test..Nu skall jag röra om lite i grytan....
Hur bra är lumen på en skala 1-10 ? Få se lite känslor nu : )
Själv sätter jag en stark tvåa. Att Longine inte fått r*ven ur att göra bättre lume är lite skämskudde. Men nu är ni ett gäng som klämt och känt på den. Vad har ni för åsikt om Hydroconquests största svaghet.
Nu skall jag röra om lite i grytan....
Hur bra är lumen på en skala 1-10 ? Få se lite känslor nu : )
Själv sätter jag en stark tvåa. Att Longine inte fått r*ven ur att göra bättre lume är lite skämskudde. Men nu är ni ett gäng som klämt och känt på den. Vad har ni för åsikt om Hydroconquests största svaghet.
Klockan ligger nu hos posten och väntar på att skickas vidare till näste man.
Tack @TobiasD för initiativ och rodd av denna passaround!
Bra och gedigen första besiktning. Kul med jämförelse även om smaken är som baken. Vissa saker är ju mer subjektiva än andra ändå.Nu har jag hämtat ut Lång-kinesen.
Men va? Vilken shock detta var!!
Aha! Där låg den ju!
Testar direkt på handleden. Sitter bra och ser helt ok ut vid en första anblick.
Sida vid sida med min Sinn U1 som bör ligga i liknande prisklass.
Blankare och lite ”pråligare” än U1:an.
Jämförelsebild. Tror de är ungefär lika stora lug till lug, ca 50 mm. På en dykare så vill jag ha lugholes.
Vikten då?
Lite lättare än min U1 men skön känsla i klockan måste jag säga.
Nu kommer vi till själva urtavlan. Här händer det grejer! Alldeles för mycket om du frågar mig.
Det är prickar, batonger, streck, olika varianter av teckensnitt och en logga som Goebbles eller Himmler konstruerat.
Nä, jag gillar inte utseendet helt enkelt.
Vridringen saknar all form av känsla och skulle inte fungera att använda under vatten till det den ska vara till för.
Kronan är skumt konstruerad och är lite besvärlig i sitt handhavande. Jag säger inget om kronskydden, ni ser ju själva liksom.
Länken har PCL, polerade centrumlänkar och är väl ok. Rätt lagom i sin tjocklek och blank och fin.
Jag som är van med Sinn är inte bortskämd med jättekvalitet på spännet. Även här är det lite si och så.
Vid en första anblick kändes den ok. Ingenting jag skulle köpa för egna pengar dock. Kanske ska man inte jämföra så vitt skilda klockor som på bilderna ovan. Men de har ett liknande pris så vill man lägga pengarna på en Sinn eller Longines? Valet är lätt för mig. Jag skulle köpa en till U1:a alla dagar i veckan framför en Longines.
Bra analys därNu har jag hämtat ut Lång-kinesen.
Men va? Vilken shock detta var!!
Aha! Där låg den ju!
Testar direkt på handleden. Sitter bra och ser helt ok ut vid en första anblick.
Sida vid sida med min Sinn U1 som bör ligga i liknande prisklass.
Blankare och lite ”pråligare” än U1:an.
Jämförelsebild. Tror de är ungefär lika stora lug till lug, ca 50 mm. På en dykare så vill jag ha lugholes.
Vikten då?
Lite lättare än min U1 men skön känsla i klockan måste jag säga.
Nu kommer vi till själva urtavlan. Här händer det grejer! Alldeles för mycket om du frågar mig.
Det är prickar, batonger, streck, olika varianter av teckensnitt och en logga som Goebbles eller Himmler konstruerat.
Nä, jag gillar inte utseendet helt enkelt.
Vridringen saknar all form av känsla och skulle inte fungera att använda under vatten till det den ska vara till för.
Kronan är skumt konstruerad och är lite besvärlig i sitt handhavande. Jag säger inget om kronskydden, ni ser ju själva liksom.
Länken har PCL, polerade centrumlänkar och är väl ok. Rätt lagom i sin tjocklek och blank och fin.
Jag som är van med Sinn är inte bortskämd med jättekvalitet på spännet. Även här är det lite si och så.
Vid en första anblick kändes den ok. Ingenting jag skulle köpa för egna pengar dock. Kanske ska man inte jämföra så vitt skilda klockor som på bilderna ovan. Men de har ett liknande pris så vill man lägga pengarna på en Sinn eller Longines? Valet är lätt för mig. Jag skulle köpa en till U1:a alla dagar i veckan framför en Longines.
Hmm... Jag vet inte vad insatsen var i denna passaround, (360kr?) men det låter som de flesta är lite besvikna på klockan. Det är alltid kul att läsa deltagarnas olika intryck även om man inte deltar i passarounden själv, men förutom @Toftich, och @Moorflax som precis börjat, så var det lite klent med reflektioner och intryck tycker jag. Nu sätter jag hoppet till er som är kvar på listan att underhålla oss utomstående...
Nej, kronskydden återkommer som kommentar, vilket jag kan tycka är lite märkligt Förutom att kronskydden har detta utseende på alla Conquest dykare och haft så ganska länge, så är i alla fall jag ganska övertygad om att det är en medveten design. Om man vrider på klockan så att kronan är nedåt så tycker i alla fall jag att det är loggan kronan efterliknar (stiliserad), timglaset med vingar. Sen om man tycker det är snyggt eller inte må vara en annan sak. Personligen köpte jag Conquest classic just för att slippa kronskyddJag har dock svårt för kronan och kronskydden, vilket jag inte verkar vara ensam om
Håller med till 100%Hade varit nice att se en uppdatering på Hydron. Kanske göra en dykarvariant på V.H.P.
Ja, lite mer liv vill vi ha i tråden! Ni som har klockan får ta och dela med er lite!Är detta den dödaste passarounden genom tiderna?
Troligen, hade tänkt att återigen påpeka att det skulle vara roligt art veta tankar och se klockans äventyrÄr detta den dödaste passarounden genom tiderna?
Är inte det hela idén med en passaround? Annars kan man väl hålla klocklotterier i det tysta liksom?Ja, lite mer liv vill vi ha i tråden! Ni som har klockan får ta och dela med er lite!
Jo precis!Är inte det hela idén med en passaround? Annars kan man väl hålla klocklotterier i det tysta liksom?
Klockan är hos @Stil nu!Hur långt har den kommit?