Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt att den letat sig ur burken, väldigt trist. Den såg ...välanvänd ut när jag fick den också, men jag skulle gärna se bilder på länken för att se hur mycket som eventuellt är transportskada .Hämtade ut klockan idag. Första intryck är att den ser ut att vara några år gammal redan! Möjligen kan det bero på att klockan hade rymt från burken när jag hämtade ut den så länken är rätt så sleten. Jag tycker vingarna under "12" ser cool ut eftersom det är applicerat.
Slänger in några bilder och återkommer om någon dag.
Edit.50mm mellan bandhorn upp-ner.
21mm för band.
Jag förstår, något har säkert tillkommit i transporten, men skulle säga att helhetsintrycket var i samma härad när jag fick den. Vad säger t.ex. @eccj som hade den innan mig? Från sista fotot innan jag skickade:Det jag skrev var nog en reaktion på att det rasslade så enormt när jag fick paketet i handen. Tänk tom burk med klockan farande utanför. Det är inte så farligt när jag nu synar den. Svårt att få bilder på länken, men det var inte så illa som mitt inlägg kunde uppfattas.
Det syntes lite små märken på de blankpolerade delarna på länken, men inget större. Vet inte om det kan jämföras, men här är en inzoomad bild på skicket på de blankpolerade delarna när jag hade den!Jag förstår, något har säkert tillkommit i transporten, men skulle säga att helhetsintrycket var i samma härad när jag fick den. Vad säger t.ex. @eccj som hade den innan mig? Från sista fotot innan jag skickade:
Så blir det när 80% är nya medlemmar. Kockan ser värre ut än den jag har haft i flera år på mitt jobb (hantverks jobb) och den får smällar varje dag.Detta var helt seriöst den absolut lamaste passarounden i historien Hoppas den som vinner klockan blir OWG och har den som evig keeper
Instämmer helt och hållet avseende intrycket om tavlan. Från början rörigt men efter en stund så upplever man det inte alls på samma sätt.Nu har jag haft den några dagar och lämnar ett första omdöme.
Spontant kände jag att den var rörig i tavlan med alldeles för mycket streck och symboler.
Kändes dessutom att den skavde på armen och kronan stack i handryggen så det var med blandade känslor jag började bära den.
Men, efter en trevande inledning så började vi komma överens. den skaver inte lika mycket länge och jag jag störs inte lika mycket av tavlan nu som då.
Om jag skulle dyka med den så tycker jag att bezel är på tok alldeles för tunn att få ett bra grepp på och vrida den. Det är ju en naturlig fördel i vattnet så den inte oavsiktligt ändrar sig vid kontakt med våtdräkten eller hajar men för att ställa den så är den tunn.
Dykförlängning på länken är ett plus.
Det jag inte tycker är 100 på klockan är:
- Kronskydden gillar jag inte och länken skulle enligt mitt tycke kunna vara mindre bred vid låset.
- Tunn Bezel
- Stor höjdskillnad mellan länk och endlink.
Här kommer ett gäng bilder:
Stämning
En naturlig kompis
WS
Bra ETA urverk
vs SKX
Det där med mellanrummet håller jag verkligen med om. Med några pointers skulle klockan kunna bli riktigt bra. Tyvärr gör väl det samtidigt att helheten blir mer generiskt.Uppdatering näst sista dagen.
Klockan och jag kommer bättre överens för varje dag. Hade nog själv tittat på andra alternativ för pengarna men överraskad ändå. Inser att jag inte fick med bild på mellanrummet som enligt mig är en miss i designen.
Jag kan undersöka saken. Jag är näst på tur och tänkte köra länken tre-fyra timmar i ultraljudstvätten så då kan jag kasta på ett nato under tiden.Hur funkar den på Nato?
Gör gärna det! Jag har faktiskt aldrig sett varken en Conquest eller HydroConquest på NATO så det ska bli kul o se.Jag kan undersöka saken. Jag är näst på tur och tänkte köra länken tre-fyra timmar i ultraljudstvätten så då kan jag kasta på ett nato under tiden.
Ska bli! Visst är det 22mm på den?Gör gärna det! Jag har faktiskt aldrig sett varken en Conquest eller HydroConquest på NATO så det ska bli kul o se.
Tror det är 21Ska bli! Visst är det 22mm på den?
Det märks.Tror det är 21
Nog fan är det 21mm. Som tur är har jag ett 21-nato.Tror det är 21