• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AVSLUTAT. GRUPPKÖP: Sinn via Erikson Urhandel i Sundbyberg. Avslutas Söndag 17/5, kl 23:59

Kvällens inspirationsbild :)
20180518_173044.jpg

:sinn: 104 på finelink

Bonusbilder från dagens besök hos Erikson.
20200514_130017.jpg
20200514_130023.jpg

206 Arktis II, 43mm diametralt, 17mm hög.

Kuriosa.
Det finns minst en Sinn på Svalbard. Rätt fränt. Såld av Erikson Urhandel. Var det månne en Arktis kanske?

Den ser väldigt lila ut. Är den det i verkligheten också? Har den åldrats väldigt snabbt snabbt och blivit som många Rolex 16613? :)

Den ser väldigt lila ut. Är den det i verkligheten också? Har den åldrats väldigt snabbt snabbt och blivit som många Rolex 16613? :)
Jag skulle nog säga att återgivningen inte är så tokig. Urtavlan är enligt mina ögon inte BLÅ, om man säger så, utan mer blå-lila. Så den är nog lite blåare än vad bilden visar, men nog finns det toner av lila den, det vill jag allt påstå. Rätt flärdfull, om man kan säga så om en klocka som är specad -20 - +80°C, tål dykdjup, har saltampullen, och har kronograf.
Passande namn har den också. Jäkligt tuff, helt enkelt.

Den skulle nog sitta som limmad på din handled; lite större och färger som syns. ;)

Tråkigt nog har jag bundit upp den lilla klockbudgeten jag har i ett Seiko gruppköp. Är ruggigt sugen på en vit 104a! Får bli nästa gång Sinn gör ett släpp och förhoppningsvis blir det ännu ett gruppköp

Jag skulle nog säga att återgivningen inte är så tokig. Urtavlan är enligt mina ögon inte BLÅ, om man säger så, utan mer blå-lila. Så den är nog lite blåare än vad bilden visar, men nog finns det toner av lila den, det vill jag allt påstå. Rätt flärdfull, om man kan säga så om en klocka som är specad -20 - +80°C, tål dykdjup, har saltampullen, och har kronograf.
Passande namn har den också. Jäkligt tuff, helt enkelt.

Den skulle nog sitta som limmad på din handled; lite större och färger som syns. ;)
Det skulle den kanske göra haha. Men nya 158:an eller U50 SDR lockar mer. Tyvärr är klockbudgeten fylld till bredden för tillfället:-(

Tillbaka
Topp