• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AVSLUTAT. GRUPPKÖP: Sinn via Erikson Urhandel i Sundbyberg. Avslutas Söndag 17/5, kl 23:59

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Inspirationsbilder för den som funderar på att slå till på en dykare. Det är mycket surr om U50, men U1 är fortfarande U1 :)
Jag har ingen jättehandled, ca 17,5-18, men tycker att den satt ypperligt mycket tack vare sitt modesta L2L-mått.

IMG_20181110_143302-01.jpg
IMG_20190411_155106.jpg
 

David71

Rolex
2-Faktor
15 timmar kvar att beställa på. En klocka jag aldrig ägt men definitivt kommer vad det lider, är U2.
Svårt att få en hårdare och mer praktisk klocka med 200bar vattenresistens och en andra tidszon.

Screenshot_20200517_091447.jpg

img_7550.jpg
Kan rekommenderas. Bytlånade en U2 på länk av en jobbkollega några veckor, vilket var min första kontakt med märket Sinn för några år sedan. Har ca 17cm handled men den funkade ändå, då den har korta bandhorn, bärs inte större än många andra klockor kring 42mm som tex Pelagos. Dock tung, över 200 gram.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Ja ack, denna ångest! Jag har själv nog bestämt mig för att det inte blir nåt denna gång. Men det kommer bli nåt säkert i juni (när jag kan prova U50). Så jag missar ju lite rea och det är ju trist, men vill ändå vara säker på mitt köp.
Låter vettigt. Jag sitter i samma båt, har aldrig haft en Sinn runt handleden. Dock så har jag verkligen fått upp ögonen för märket. Ska bli kul att se handledsskott och kolla recensioner av U50 på tuben om någon månad :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Ytterligare ett par inspirationsbilder.
M.o.P.
556 Mother of Pearl. Faschinerande tavla, alla unika. Svart eller vit. De enda 556: orna med applicerade index.
20200514_125848.jpg
20200514_125927.jpg
Detta är den klocka hos Sinn som lockat mig senaste tiden, magiska urtavlor detta..
Hade ingen koll på det med applicerade index, men det såg för djävligt ut på den svarta, ser ju helt sneda ut...

Hur gör man när man köper en sådan här egentligen, antar att det finns tavlor som är "bättre" än andra, har sett vissa som MOP:n knappt syns och och vissa som det ser fantastiskt ut på.. känns aningen tradigt att köpa på distans och sen får en med dålig MOP om du nu förstår vad jag menar, finns det fler ex inne att välja på?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Detta är den klocka hos Sinn som lockat mig senaste tiden, magiska urtavlor detta..
Hade ingen koll på det med applicerade index, men det såg för djävligt ut på den svarta, ser ju helt sneda ut...

Hur gör man när man köper en sådan här egentligen, antar att det finns tavlor som är "bättre" än andra, har sett vissa som MOP:n knappt syns och och vissa som det ser fantastiskt ut på.. känns aningen tradigt att köpa på distans och sen får en med dålig MOP om du nu förstår vad jag menar, finns det fler ex inne att välja på?

Håller med om att det ser skumt ut på bilden vilket garanterat är belysningen som ställer till det. Om du tittar på bilden i annonsen som jag lånat från @Maro så ser man bättre hur index ser ut. Håller även med om att det är en klurig klocka att köpa på distans då de precis som du säger varierar en hel del. Du får köra face-time med butiken och hoppas att det går att se tillräckligt bra :) Btw, Maros tavla var ruskigt bra.

https://klocksnack.se/threads/sinn-556-i-s-mop.83937/

043772C6-DABE-49F7-8A84-AD0ABD8F2872.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Detta är den klocka hos Sinn som lockat mig senaste tiden, magiska urtavlor detta..
Hade ingen koll på det med applicerade index, men det såg för djävligt ut på den svarta, ser ju helt sneda ut...

Hur gör man när man köper en sådan här egentligen, antar att det finns tavlor som är "bättre" än andra, har sett vissa som MOP:n knappt syns och och vissa som det ser fantastiskt ut på.. känns aningen tradigt att köpa på distans och sen får en med dålig MOP om du nu förstår vad jag menar, finns det fler ex inne att välja på?
Jag tror som @Clark Kent att det är ljuset som spökar.
Vet ej hur många som fanns inne. De två jag fotograferade var de två i montern. Men @ERIKSON URHANDEL kan svara på det. Samt hur man väljer "sin" klocka, när de är så unika som dessa.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Den är riktigt vass också på F-länken som i Maros annons. Gör klockan snäppet elegantare vilket jag tycker passar tavlan.
Kan bara hålla med, kommer ihåg den annonsen för några år sedan och var sugen redan då när jag såg den.
Har fråga efter bilder på MOP-tavlor i sinntråden men utan lycka, verkar inte finnas många här på KS.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Kan bara hålla med, kommer ihåg den annonsen för några år sedan och var sugen redan då när jag såg den.
Har fråga efter bilder på MOP-tavlor i sinntråden men utan lycka, verkar inte finnas många här på KS.
Nej, det stämmer nog. Mest pianosvarta, eller matta. En och annan blå och nån brun. Men MOP är ovanliga. Har vi ens sett någon vit?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Tjena, hänger inte riktigt med. Men snea index har jag aldrig sett, om det var det ni menade. Varje MOP tavla är unik, men jag anser att Sinns MOP tavlor är väldigt lika oavsett färg.
Har jag inte svarat på frågan, gör ett inlägg med frågorna och tagga oss, så återkommer jag.
@ERIKSON URHANDEL Titta på bilden i detta inlägg -->
https://klocksnack.se/threads/sista...ndag-17-5-kl-23-59.132139/page-3#post-3343028

På den svarta tavlan ser det ut som att indexen är sneda, men det kanske är ljuset som luras?
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
@ERIKSON URHANDEL Titta på bilden i detta inlägg -->
https://klocksnack.se/threads/sista-dagen-idag-gruppkÖp-sinn-via-erikson-urhandel-i-sundbyberg-avslutas-söndag-17-5-kl-23-59.132139/page-3#post-3343028

På den svarta tavlan ser det ut som att indexen är sneda, men det kanske är ljuset som luras?
Håller med, men måste vara ljuset då jag aldrig sett detta och garanterat hade någon av alla som köpt MOP tavla, eller någon annan tavla hört av sig.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Order lagd! Inväntar bara svar från @ERIKSON URHANDEL så att jag kan göra rätt för mig inför beställning.

Instämmer med tidigare skribent, stort tack till @ironcastle och @ERIKSON URHANDEL för detta trevliga initiativ! Ser mycket fram emot att få komma in i värmen.
Tack, det gläder mig att ni uppskattat arbetet som lagts ned och den fina gesten av @ERIKSON URHANDEL! Jag hoppas att Erikson Urhandel kommer minnas denna vecka som en extra knuff i Sinn-försäljningen!
Det vore ju grymt häftigt om det skulle gå att upprepa detta någon mer gång!

Nu ser jag fram emot att se alla nya klockor i Sinn-tråden om någon eller några veckor! Blir skitskoj! Blir också spännande att se om vi får en skara U50: or i tråden nu. :)
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Tack, det gläder mig att ni uppskattat arbetet som lagts ned och den fina gesten av @ERIKSON URHANDEL! Jag hoppas att Erikson Urhandel kommer minnas denna vecka som en extra knuff i Sinn-försäljningen!
Det vore ju grymt häftigt om det skulle gå att upprepa detta någon mer gång!

Nu ser jag fram emot att se alla nya klockor i Sinn-tråden om någon eller några veckor! Blir skitskoj! Blir också spännande att se om vi får en skara U50: or i tråden nu. :)
Handpenning om 20% räcker vid beställning, slutbetalning när klockan skickas, så ni vet.
 
Topp