• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AVSLUTAT. GRUPPKÖP: Sinn via Erikson Urhandel i Sundbyberg. Avslutas Söndag 17/5, kl 23:59

Tråkigt nog har jag bundit upp den lilla klockbudgeten jag har i ett Seiko gruppköp. Är ruggigt sugen på en vit 104a! Får bli nästa gång Sinn gör ett släpp och förhoppningsvis blir det ännu ett gruppköp

Vit 104 är kalasbra. Och Ezm3 är ett klipp med gällande upplägg! Ganska perfekt duo faktiskt :)

IMG_20180225_144716.jpg

Ah, då är jag med.
Hur kändes länkarna. Nån som var bättre eller är det estetiken som skiljer primärt?
Får man finelänken att sitta bra är den mycket skönare än H-länken enligt mig. Jag köpte även till en extra halvlänk så jag hade totalt 3st sådana för att få perfekt passform. Halvlänk kostar 300kr.

Angående 104 överlag är den väldigt trevlig. Jag har klämt på en svart som jag tyckte var skittråkigt så vit är att föredra där tycker jag :p

Tycker även att finelänken möter boetten snyggare än H-länk på 104. Ska man säga någonting negativt så blev det lite blingigt kanske men inte i klass med fullpolerade Brattar.

Får man finelänken att sitta bra är den mycket skönare än H-länken enligt mig. Jag köpte även till en extra halvlänk så jag hade totalt 3st sådana för att få perfekt passform. Halvlänk kostar 300kr.

Angående 104 överlag är den väldigt trevlig. Jag har klämt på en svart som jag tyckte var skittråkigt så vit är att föredra där tycker jag :p

Tycker även att finelänken möter boetten snyggare än H-länk på 104. Ska man säga någonting negativt så blev det lite blingigt kanske men inte i klass med fullpolerade Brattar.
Just ändlänkarna på H-länken, är kanske inget man tänker på hela tiden, men det är lite synd. Gäller både 103 och 104, de borde följa bandhornen bättre.

Sa är ju trevligare men kostar ju en slant extra också.
Ja det är ju det som är dilemmat haha, jag vill ha borstad metall ist för blästrad, men bryr mig inte om safirglas på fram/baksida, men det är mestadels safiren som man betalar extra för. Jag betalat dock hellre extra för en klocka som jag verkligen vill ha än nöjer mig med nästan det jag vill ha.

Ja det är ju det som är dilemmat haha, jag vill ha borstad metall ist för blästrad, men bryr mig inte om safirglas på fram/baksida, men det är mestadels safiren som man betalar extra för. Jag betalat dock hellre extra för en klocka som jag verkligen vill ha än nöjer mig med nästan det jag vill ha.

Tror fortfarande att länken till 103 kan bli en cool kombo och substitut när du får polerade mittlänkar till en satinerad länk. Gäller bara att den passar, men om den gör det skulle jag köpa 356 Plexi på läder med en extra H- eller finelink från 103.

Jag tror inte jag kommer kunna bestämma mig innan söndag :nailbiting:. En klocka kommer det bli inom kort,och med 99.5% sannolikhet en Sinn inhandlad hos EriksonUr... men kan ej stressa fram beslutet! Mycket sugen på U50 men vill heller inte köpa innan jag ens provat den osv :banghead:

Jag tror inte jag kommer kunna bestämma mig innan söndag :nailbiting:. En klocka kommer det bli inom kort,och med 99.5% sannolikhet en Sinn inhandlad hos EriksonUr... men kan ej stressa fram beslutet! Mycket sugen på U50 men vill heller inte köpa innan jag ens provat den osv :banghead:

Köper du inte i butik har du ju ångerrätt. Köp!

Vill slå ett slag för Ezm3 som hamnar riktigt bra prismässigt. Och när man dessutom kan köpa till Sinn´s gummiband för 450sek och kompletterar med det natoband från Strapped och @Rawa i färgen Röd Höst så har man skaffat sig allt man behöver inför sommaren.

De två första bilderna är på min gamla och de två avslutande fantastiska bilderna är lånade från @botvidsson

1897029-abcdd872fec4f54ba5458b582b682885.jpg
IMG_20181001_143111.jpg
IMG_4877.jpg
IMG_4878.jpg

Vill slå ett slag för Ezm3 som hamnar riktigt bra prismässigt. Och när man dessutom kan köpa till Sinn´s gummiband för 450sek och kompletterar med det natoband från Strapped och @Rawa i färgen Röd Höst så har man skaffat sig allt man behöver inför sommaren.

De två första bilderna är på min gamla och de två avslutande fantastiska bilderna är lånade från @botvidsson

1897029-abcdd872fec4f54ba5458b582b682885.jpg
IMG_20181001_143111.jpg
IMG_4877.jpg
IMG_4878.jpg
Jag hade EZM3 som enda klocka, åtminstone enda klocka som användes, under ganska många år. Ser man de fantastiska bilderna är det lätt att förstå hur tillräcklig den är.

Även från Erikson?

Nu killgissar jag, men killgissningar brukar ju å anda sidan stämma :D Om de inte har det inne som du vill ha så hämtar de hem rätt klocka. Har faktiskt aldrig lagt märke till vilken variant som Erikson brukar ha inne, men om du beställer från Sinn levereras klockan med tysk dagskiva om du inte klickar i rutan för engelsk.

EDIT: Remofflan hade svaret att Erikson beställer med engelsk dagskiva :)

Nu killgissar jag, men killgissningar brukar ju å anda sidan stämma :D Om de inte har det innan som du vill ha så hämtar de hem rätt klocka. Har faktiskt aldrig lagt märke till vilken variant som Erikson brukar ha inne, men om du beställer från Sinn levereras klockan med tysk dagskiva om du inte klickar i rutan för engelsk.

EDIT: Remofflan hade svaret att Erikson beställer med engelsk dagskiva :)
Jag frågade dem tidigare och de tar alltid hem med engelsk på de modeller där endast ett språk är möjligt.

Tillbaka
Topp