• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Blev Barrels för första gången för mig på lunchen idag. En triple smash utan majo. För mycket jalapeños tycker jag, sådär så att det bara blir starkt. Dock mycket bra kött:eek:st:bröd-ratio. Bra, men inte bäst. 7 av 10 blir omdömet. Bäst hittills är fortfarande cheesus med extra kött på BMB.

IMG_5015.JPG
 
Senast ändrad:

Lolle

Panerai
För mig som inte är ifrån dessa trakter fick jag tips från kunden att testa hamburgaren på Teatern inne på Ringen Centrum.

Något som tyvärr var en besvikelse deluxe, hamburgaren helt ok men inte mer. Kokt potatis och någon skum Cola istället för en vettig Coca-Cola.

Får testa BMB och Barrels nästa gång och lita mer på er, mindre på kunder
IMG_6530.JPG
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
För mig som inte är ifrån dessa trakter fick jag tips från kunden att testa hamburgaren på Teatern inne på Ringen Centrum.

Något som tyvärr var en besvikelse deluxe, hamburgaren helt ok men inte mer. Kokt potatis och någon skum Cola istället för en vettig Coca-Cola.

Får testa BMB och Barrels nästa gång och lita mer på er, mindre på kunder
IMG_6530.JPG

Det där ser ut att vara alldeles för pretto för att vara bra. :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Blir besök i Stockholm även till veckan som kommer. Bor på Scandic Grand central. Blev vingårda denna veckan, helt ok för en icke burgar-nörd.

Var skall vi gå på tisdag kväll. Vill få burgare, gärna pommes, och en eller två öl. Gärna närmare än 15 min gångväg från grans central/Oscars.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Blir besök i Stockholm även till veckan som kommer. Bor på Scandic Grand central. Blev vingårda denna veckan, helt ok för en icke burgar-nörd.

Var skall vi gå på tisdag kväll. Vill få burgare, gärna pommes, och en eller två öl. Gärna närmare än 15 min gångväg från grans central/Oscars.

Prime Holländargatan?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Flippin såg gott ut det med. Kan man få plats där två pers vid 19 en tisdag, eller är det knökfullt?
Har för mig att flygbussen kör förbi ngt på flemminggatan. Kan det stämma?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Flippin såg gott ut det med. Kan man få plats där två pers vid 19 en tisdag, eller är det knökfullt?
Har för mig att flygbussen kör förbi ngt på flemminggatan. Kan det stämma?

Phil's ligger på Fleminggatan, osäker på vad hållplatsen heter dock men det är i korsningen Polhemsgatan. Flippin skulle jag absolut inte välja om ni kommer direkt från flyget med väskor och allt på grund av körisken.

Flygbussarna stannar även nära Rörstrandsgatan, (S:t Eriksplan), som är en riktigt mysig restauranggata men har tyvärr inte testat de burgarställena som ligger där.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Helt seriöst så måste Max överleva på förstagångskunder för ingen vettigt funtad människa skulle väl nånsin gå dit två gånger!

Köpte någon bacon/chees historia som inte gjorde någon lycklig
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Helt seriöst så måste Max överleva på förstagångskunder för ingen vettigt funtad människa skulle väl nånsin gå dit två gånger!

Köpte någon bacon/chees historia som inte gjorde någon lycklig

Håller med, och det är helt oförståeligt hur de lyckas vinna smaktesten bland snabburgarna varje år. Köttet är så svampigt att det lika gärna kunde vara soja.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Phil's ligger på Fleminggatan, osäker på vad hållplatsen heter dock men det är i korsningen Polhemsgatan. Flippin skulle jag absolut inte välja om ni kommer direkt från flyget med väskor och allt på grund av körisken.

Flygbussarna stannar även nära Rörstrandsgatan, (S:t Eriksplan), som är en riktigt mysig restauranggata men har tyvärr inte testat de burgarställena som ligger där.

Oljebaren på Torsgatan hade en bra (men dyr) burgare när jag jobbade i närheten för typ 5 år sedan. Men nu har jag läst lite blandade omdömen här i tråden? Personligen gillar jag dock "snabbmatsburgare" a la Flippin/Barrels/Frankys/Phils bättre.
 

meo_swe

Audemars
Helt seriöst så måste Max överleva på förstagångskunder för ingen vettigt funtad människa skulle väl nånsin gå dit två gånger!

Köpte någon bacon/chees historia som inte gjorde någon lycklig
Jag var på max inatt. knökfull. smakade fortfarande intre gott och fick vänta i ungefär en fucking jävla halvtimme på två cheeseburgare. jävla sopor.
 

Zingo

Rolex
Phil's ligger på Fleminggatan, osäker på vad hållplatsen heter dock men det är i korsningen Polhemsgatan. Flippin skulle jag absolut inte välja om ni kommer direkt från flyget med väskor och allt på grund av körisken.

Flygbussarna stannar även nära Rörstrandsgatan, (S:t Eriksplan), som är en riktigt mysig restauranggata men har tyvärr inte testat de burgarställena som ligger där.
Skulle inte gå till Burgers & Beer på Rörstrandsgatan, det är en nödlösning. Oljebaren har passerat sina glansdagar.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tog juh en bild när jag käkade en burgare på vigårda i tisdags. Som jag glömde lägga upp.
Tyckte den var ok, dvs ca 3,5-3,7 datejust av 5. Lite synd att det är så tråkiga pommes.
IMG_2122.JPG
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Skulle prova Barells för första gången idag efter all hype i tråden men hade lite bråttom tyvärr och naturligtvis var det lång väntetid på bord.

Blev en nödlösning.

Fasen ännu bättre idag än förra gången jag provade. Börjar luta mot att det är en av de bättre Burgarna någonsin.

IMG_0762.JPG
 
Topp