• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

meo_swe

Audemars
Blev inspirerad av @meo_swe och drog middag på BMB <3
IMG_8515.JPG
Så brutalt jävla bra burgare. Så brutalt jävla mätt efteråt.
Och kul att man fick komma in även när man ser ut som ett pucko med hjälm på sig:)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vad säger panelen om Levinskys? Jag beställde hem från dem via ubereat häromveckan för att prova om deras mat var bra efter förnyelsen av verksamheten.
 

Josef B

Bestraffaren
Vad säger panelen om Levinskys? Jag beställde hem från dem via ubereat häromveckan för att prova om deras mat var bra efter förnyelsen av verksamheten.
Åt där i förrgår. Den var ok. Burgarna var bättre innan renoveringen, måste jag säga.
De har nu nån slags ciabbatta bröd. Tråkig stekyta. Smaken var ok, pommesen godkänd.
Stället har blivit mer som ett burgarhak, lite tråkigt då övrig mat de hade höll väldigt bra kvalitet.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Första gången för mig på Phil's (Stureplan). Var en helt "okej" burgare (valde tryffelburgaren), dock långt ifrån Flippin's nivå. Pommessen var halvt kalla, coleslawen var otroligt "tråkig" och smaklös.

Miljön var något jag verkligen ej fattade tycke för, belysningen påminde mig om en offentlig toalett (jag vet, jag är otroligt pessimistisk i tonen).

IMG_5477.JPG
 

Hassler

Omega
Käkade på Prime Burger Holländargatan. Tog deras tryffelburgare med pommes frites .. Riktigt god faktiskt! Känns dock som stället ligger lite "off", även om det är nära till allt.
 

Gnomon

Cartier
Jobbar precis bredvid Prime. Äter aldrig där. Det är nog det sämsta av alla hamburgerhak i Stockholm.
När jag blir tvingad att gå till Prime brukar jag be dem att steka plätten så lite de törs samt att inte salta alls.
Den blir ätligare då, annars är det bränt, fattigt och för salt.

Bästa burgaren: Pubologi ( 270:) för typ 5-7 år sedan, kan delvis bero på att det var typ 5-7 år sedan, dvs innan jag ruttnade på hela fenomenet...:)
 

Guden

Cartier
Jobbar precis bredvid Prime. Äter aldrig där. Det är nog det sämsta av alla hamburgerhak i Stockholm.
När gick du dit första gången? Har du alltid tyckt så?
Jag var där första gången i princip vid öppningen av stället på birger jarlsgatan (nästan 4 år sedan). Då var det bästa burgaren i Stockholm, bättre än Flippin' (fanns inte så många andra hamburgarhak).
Senast jag var där, för ca ett år sen så hade kvalitén gått ner sig rejält. Fick fortfarande ner 600g+ och var relativt nöjd.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
När gick du dit första gången? Har du alltid tyckt så?
Jag var där första gången i princip vid öppningen av stället på birger jarlsgatan (nästan 4 år sedan). Då var det bästa burgaren i Stockholm, bättre än Flippin' (fanns inte så många andra hamburgarhak).
Senast jag var där, för ca ett år sen så hade kvalitén gått ner sig rejält. Fick fortfarande ner 600g+ och var relativt nöjd.

Första gången jag var på Prime var på Birger Jarlsgatan mitten på 2014. Fick två sönderstekta köttbitar som bara smaka salt. Efter det har jag käkat ett antal gånger på Birger jarlsgatan, Folkungagatan och Holländargatan. Inte varit bättre någon av gångerna. Dessutom har servicen varit under all kritik samtliga gånger.
 

Guden

Cartier
Första gången jag var på Prime var på Birger Jarlsgatan mitten på 2014. Fick två sönderstekta köttbitar som bara smaka salt. Efter det har jag käkat ett antal gånger på Birger jarlsgatan, Folkungagatan och Holländargatan. Inte varit bättre någon av gångerna. Dessutom har servicen varit under all kritik samtliga gånger.
Okej, då måste jag haft tur eller något. Skickade nämligen ett kompisgäng dit för något år sedan och de sa precis samma sak som dig. Kvalitén verkar variera kraftigt, mer åt det dåliga hållet. Kommer nog att undvika Prime så gott det går i framtiden.
 

Calfen

Panerai
Första gången jag var på Prime var på Birger Jarlsgatan mitten på 2014. Fick två sönderstekta köttbitar som bara smaka salt. Efter det har jag käkat ett antal gånger på Birger jarlsgatan, Folkungagatan och Holländargatan. Inte varit bättre någon av gångerna. Dessutom har servicen varit under all kritik samtliga gånger.

Har en ratio på 70/30. 70% av min burgare på Prime varit bra men så vet jag också att jag är en lucky-guy!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har en ratio på 70/30. 70% av min burgare på Prime varit bra men så vet jag också att jag är en lucky-guy!

Haha...underbart att gå omkring med vetskapen att man är en lucky-guy :)

Gällande Prime så tycker jag att de är klart godkända. Har dock bara prövat den på Folkungagatan men där har både service och burgare varit bra.
 

Henkesm

Omega
Nu ska ni få ett tips grabbar & detta är alltså Sthlms bästa burgare.
Huvudsta Grillen bredvid polisstationen.
Ta deras hemgjorda pepparsås till stripsen.
Svårslaget alltså (ingen finedining, utan the realdeal)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Om ni vågar ta er till norrort så kan jag VARMT rekommendera Burger bistro som finns i både Väsby och Märsta.
Har ätit på flertalet burgarställen och håller bistron högst! Hemmakär? möjligtvis!
https://www.instagram.com/burgerbistron/
Käkade en på Bistron i Väsby igår, det är absolut bra burgare! Däremot är de inte klass med BMB eller Flippin IMO, men de håller jämnt skägg med övriga i den prisklassen :)
 

Gnomon

Cartier
Apropå Burgare.

Jag kom på en enkel regel, visserligen innan Hamburgervågen sköljde över oss men:

"Finns det hamburgare på menyn så ta hamburgaren"

Finns Hamburgare på menyn så tyder det på att restaurangen vänder sig till en "grabbig publik", ambitionen i köket är mao inte skyhög, de kommer troligtvis att fukka upp tex en Röding så att man blir besviken. Hamburgaren är det säkra alternativet, svår att misslyckas totalt med, dessutom är den billigare och mer prisvärd.

OBS kostar Hamburgaren över 250:- så gäller inte regeln.

Om ordet "Hängmörad" finns i beskrivningen så betyder det inte att regeln inte gäller...
 
Topp