• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa klocksläppet 2018

nissehult

Patek
2-Faktor
Så här i nyårstider är det populärt med listor över det gångna året. Om du bara får välja en klocka, vilken är då den bästa klockan som släpptes i år? Rolex revolutionerande nya modeller, Omegas limiterade månklockor eller kanske något mer inspirerande?

Själv så väljer jag Baume & Mercier Clifton Baumatic. 40x10 mm, 120 timmars gångreserv med COSC-certifiering och kostar 3000 USD. Det är en bedrift.

Baume-Mercier-Clifton-Baumatic-watch-13.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tudor BB58 får min röst också. Känns som Tudor äntligen lyckats med sin Black Bay. Storleken på 39mm diameter och 11mm höjd gör att den inte känns klossig och topptung längre. Caset är också slimmat med fina fasningar på bandhornen. Vintagekänsla i modern tappning till rimligt pris. Det enda jag stör mig lite på är länkens fakenitar men allt annat överväger till det positiva. Varit OWG med den över en vecka nu och det har aldrig förr hänt mig med en modern klocka :)
20181229_110100.jpg
 
Tudor BB58 får min röst också. Känns som Tudor äntligen lyckats med sin Black Bay. Storleken på 39mm diameter och 11mm höjd gör att den inte känns klossig och topptung längre. Caset är också slimmat med fina fasningar på bandhornen. Vintagekänsla i modern tappning till rimligt pris. Det enda jag stör mig lite på är länkens fakenitar men allt annat överväger till det positiva. Varit OWG med den över en vecka nu och det har aldrig förr hänt mig med en modern klocka :)
20181229_110100.jpg
Håller helt med dig om nitarna. Riktigt stolpskott på ett i övrigt klockrent släpp.
 

Hawk100

Rolex
Tudor BB58 får min röst också. Känns som Tudor äntligen lyckats med sin Black Bay. Storleken på 39mm diameter och 11mm höjd gör att den inte känns klossig och topptung längre. Caset är också slimmat med fina fasningar på bandhornen. Vintagekänsla i modern tappning till rimligt pris. Det enda jag stör mig lite på är länkens fakenitar men allt annat överväger till det positiva. Varit OWG med den över en vecka nu och det har aldrig förr hänt mig med en modern klocka :)
20181229_110100.jpg
När kommer den med röd bezel??? :D
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Nånstans rationellt är det väl naturligtvis BB58 eller kanske nya Pepsin på jubilee men den som jag återkommer till är den limiterade Reverson med Ferdinand Hodler målning i emalj. Vitguld, fantastiska guilloche-tavlor i både blått och grönt och med det otroliga emaljarbetet.
COVER-JaegerLeCoultre-Reverso-Holder-EiT.jpg
 
Topp