• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa klocksläppet 2018

Denna var inte tokig
5120BFD9-8F2D-4D88-96A3-C2EF8A9C47DC.jpeg
 
BB58 var bästa släppet men för att ändå få lite nytt i tråden så slänger jag in Zenith Defy. Gillar 70-tals vibbarna med den integrerade länken, och en blå tavla är helt rätt för modellen. Men som så mycket annat nytt så lider den av storlekshetsen. 41 mm är på tok för stort med integrerad länk. Hade den legat på 36-37 mm så hade den fått min röst som bästa släpp.
18EA3E42-FAAD-492D-80A6-22BE9D9E3643.jpeg
 
BB58 var bästa släppet men för att ändå få lite nytt i tråden så slänger jag in Zenith Defy. Gillar 70-tals vibbarna med den integrerade länken, och en blå tavla är helt rätt för modellen. Men som så mycket annat nytt så lider den av storlekshetsen. 41 mm är på tok för stort med integrerad länk. Hade den legat på 36-37 mm så hade den fått min röst som bästa släpp.
18EA3E42-FAAD-492D-80A6-22BE9D9E3643.jpeg
Ja den är rikigt vass, som så många andra modeller borde det vara lag på att släppa en mindre 36-38mm modell också om man bestämt ska ha storlekarna på 40mm+ :D
 
Ja Tudor har verkligen lyckats bra här.
Har sneglat åt den några gånger men vet inte hur 39 mm skulle gå ihop med mina handleder på 18 cm, hur bärs den?
Äger ännu ingen själv, men känns iaf inte liten på handleden. Skulle jämföra med en 5 siffrig sportrolex på handleden (typ 16570 eller 14060). Så den böra passa dem flesta
 
Ja den är jävligt schysst, men visst är det störigt att allt under 40 blir damklocka, den är ju (på pappret, har ej sett live) perfelt i storlek.

Fast som årets klocksläpp håller jag nya PP nautilus, 5740.
Jag testade den live, och var i mina ögon perfekt storlek på mina 17cm handleder.
Både på länk, gummi och läder :)
 
BB58 var bästa släppet men för att ändå få lite nytt i tråden så slänger jag in Zenith Defy. Gillar 70-tals vibbarna med den integrerade länken, och en blå tavla är helt rätt för modellen. Men som så mycket annat nytt så lider den av storlekshetsen. 41 mm är på tok för stort med integrerad länk. Hade den legat på 36-37 mm så hade den fått min röst som bästa släpp.
18EA3E42-FAAD-492D-80A6-22BE9D9E3643.jpeg
Den här får min röst också :)
 
Black Bay GMT känns som årets klocka imo. En (Tudors första) inhouse GMT, med snygg och tidlös rolex-look för ca 35 tusen på länk känns oslagbart i år, och då har jag tagit med i beräkningen att BB58 har en bättre storlek och case :)
Tudor_Black_Bay_GMT-15.jpg

6qtzZT
 
Nånstans rationellt är det väl naturligtvis BB58 eller kanske nya Pepsin på jubilee men den som jag återkommer till är den limiterade Reverson med Ferdinand Hodler målning i emalj. Vitguld, fantastiska guilloche-tavlor i både blått och grönt och med det otroliga emaljarbetet.
COVER-JaegerLeCoultre-Reverso-Holder-EiT.jpg
Blev helt till mig när jag såg dessa, började dra igång lite detektivarbete - visade sig att den kostade typ 800k... antiklimax hehe
 
De mysigaste klockorna 2018 tycker jag var från Sinn (just dessa ger mig lite Tintin-vibbar).

Lånad bild förstås...
sinn-at-baselworld.png
 
Senast ändrad:
BB58 var bästa släppet men för att ändå få lite nytt i tråden så slänger jag in Zenith Defy. Gillar 70-tals vibbarna med den integrerade länken, och en blå tavla är helt rätt för modellen. Men som så mycket annat nytt så lider den av storlekshetsen. 41 mm är på tok för stort med integrerad länk. Hade den legat på 36-37 mm så hade den fått min röst som bästa släpp.
18EA3E42-FAAD-492D-80A6-22BE9D9E3643.jpeg
Har du provat klockan? Min personliga mening är tvärtom klockan känns väldigt nätt och lätt med titanium på handleden. Väldigt fin klocka!
 
Tillbaka
Topp