• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa klocksläppet 2018

Tycker denna reissue blev väldigt lyckad
B0ACC094-11D9-4BDE-B86F-337CEF158A7F.png
Fin klocka men den släpptes på Basel 2017 ;)
 
Har du provat klockan? Min personliga mening är tvärtom klockan känns väldigt nätt och lätt med titanium på handleden. Väldigt fin klocka!
Nej men känns inte som jag behöver det för att förstå att den är fin men inte är för mig.
Jag har 17 cm handleder och två klockor med integrerad länk, en IWC på 34 mm och en Rolex på 36 mm. Dessa är jag nöjda med storleken på. Jag har provat IWCs 40 mm version av Ingyn med integrerad länk och den åt upp min handled.
41 mm och integrerad länk är mao inget för mig oavsett material. :)
 
Självklart PAM911, "The last one for Paneristi".
Sällan har en Paneraimodell inbegripit så många olika av Paneristi önskade beståndsdelar; Bettarini-case, sandwich, guldvisare, 8-dagarsverk utan motsvarande markering på tavlan..
Ett synnerligen värdigt avslut på eran Angelo Bonati..

904CE84D-28D7-4ED0-B0D0-609481C0EB0A.jpeg
 
Vill också slå ett slag för Zenith Defy.

Tycker inte alls den är för stor, trots att jag har ganska små handleder (knappa 17, men platta).

Jävligt lyckad i bägge utföranden, såväl blå som skeletterad och både på länk och med gummi.
 
Lägger nog min röst på SMP också eftersom hela klockan verkligen är riktig lyckad ned till minsta detalj. BB58 är också riktigt bra och hade nog knipit platsen om det inte vore för att länken är så ful och känns billig, inklu
67FD2743-BA37-45B2-84D0-62782F0B4334.jpeg
sive ett lås som känns närmast sunkigt.
 
Tillbaka
Topp