• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa klocksläppet 2018

Vid sidan av de uppmärksammade bb58 och nya stålpepsin så tyckte jag att det var en del snygga blå tavlor som kom ut från både Panerai och JLC men den här hamnar nog högst på min lista på släpp under 2018. Panerai 911
CCDFDCCA-BFE1-4E0F-81CE-8B7E07779A1C.jpeg
 
GMW-B5000D-1 ”Stålisen”, en square G-Shock i stål som verkligen blev en kommersiell succe.

Grymt släpp men den på många exemplar snea inforutan förstörde mycket av glädjen för mig. Kunde Casio gott fixat innan. Nu verkar iof de nyare versionerna bättre vad jag har sett :pompus:
 
Senast ändrad:
Att ingen nämnt denna än är ju märkligt.

Grym design, re-make på gammal klassisk modell utan (töntig) fakepatina, 80 timmar PR, kul låda, 20 atm, grym lume, baksidan(!), Inga ockerpriser beggad eller väntelistor eller limiterad till 14 exemplar.
IMG_20181223_102016675.jpg

IMG_20181117_134310391_PORTRAIT~2.jpg

IMG_20181101_101755543.jpg


Just det, kostar under sju lax hos din lokala AD och inte som insatsen till en medelstor villa i medelstor stad.
 
Att ingen nämnt denna än är ju märkligt.

Grym design, re-make på gammal klassisk modell utan (töntig) fakepatina, 80 timmar PR, kul låda, 20 atm, grym lume, baksidan(!), Inga ockerpriser beggad eller väntelistor eller limiterad till 14 exemplar.
IMG_20181223_102016675.jpg

IMG_20181117_134310391_PORTRAIT~2.jpg

IMG_20181101_101755543.jpg


Just det, kostar under sju lax hos din lokala AD och inte som insatsen till en medelstor villa i medelstor stad.
Dock tråkigt att de inte höll sig till orginalmåtten.
 
För oss som inte vet, vad är det som skiljer den nya från den "gamla" som gör klockan till den bästa i år?
Mkt som är nytt, gått från 41 till 42 mm, vågor tillbaks på tavlan, användning av ceramic på tavlan, nytt master chronometer verk, 8800, datum ändrat plats, från 3 till 6, helium escape valve lite ändrat, kanske glömt ngt, men helt enkelt bättre klocka, imho, ingen fel på de gamla heller :), sist men inte minst, fråga om tycke, smak, bang for the buck - och det väger tyngst för mig, till årets klocka
 
Senast ändrad:
För oss som inte vet, vad är det som skiljer den nya från den "gamla" som gör klockan till den bästa i år?
Förutom kosmetiska grejer (tavla, index, vridning, länk, kronskydd, flyttat datum etc) nytt verk, metas certifiering och lås med snabbjustering. Utöver detta en märkbart bättre finish. Klockan är fantastiskt välgjord. Dessa saker tillsammans med ett pris som för en gång skull känns rimligt för en schweitzisk lyxklocka gör att den är årets bästa :).

E5CCDF41-64B3-4746-BFED-30649E6FB160.png
 
Att ingen nämnt denna än är ju märkligt.

Grym design, re-make på gammal klassisk modell utan (töntig) fakepatina, 80 timmar PR, kul låda, 20 atm, grym lume, baksidan(!), Inga ockerpriser beggad eller väntelistor eller limiterad till 14 exemplar.
IMG_20181223_102016675.jpg

IMG_20181117_134310391_PORTRAIT~2.jpg

IMG_20181101_101755543.jpg


Just det, kostar under sju lax hos din lokala AD och inte som insatsen till en medelstor villa i medelstor stad.
Äntligen, ett tag var jag rädd för att det skulle bli jag som stack ut hakan.
Köpte en och är fortfarande extremt nöjd. Kan man få mer klocka för pengarna?
Du glömde swiss made och medföljande nato (förutom läderband) :)
 
  • Like
Reactions: NRE
Äntligen, ett tag var jag rädd för att det skulle bli jag som stack ut hakan.
Köpte en och är fortfarande extremt nöjd. Kan man få mer klocka för pengarna?
Du glömde swiss made och medföljande nato (förutom läderband) :)
Haha, jag bjuder på den ;)

Sant, swiss made är den men natot som hängde med tyckte jag var ganska tråkigt tyvärr, stelt och för kort. Jag kör min på mesh eller svart canvas.

Men som du skrev, svårt att hitta mer för pengarna. Är Seamastern verkligen 6,5 gånger bättre? (Innan jag blir nedskjuten av någon annan så VET jag att den jämförelsen inte fungerar;))
 
Förutom kosmetiska grejer (tavla, index, vridning, länk, kronskydd, flyttat datum etc) nytt verk, metas certifiering och lås med snabbjustering. Utöver detta en märkbart bättre finish. Klockan är fantastiskt välgjord. Dessa saker tillsammans med ett pris som för en gång skull känns rimligt för en schweitzisk lyxklocka gör att den är årets bästa :).

E5CCDF41-64B3-4746-BFED-30649E6FB160.png
Tack för infon. Jag undrar vilken klocktillverkare som blir först med att släppa en uppdaterad modell som faktiskt är mindre än föregångaren (Panerai räknas inte)
 
Tack för infon. Jag undrar vilken klocktillverkare som blir först med att släppa en uppdaterad modell som faktiskt är mindre än föregångaren (Panerai räknas inte)
Det är väl ganska många som börjar dra i storleksbromsen tycker jag. Därför mycket märkligt att Omega lämnar de i mitt tycke perfekta dimensioner den hade o går uppåt...2mm mer lug2lug sänker den helt för mig tyvärr.
 
Tillbaka
Topp