• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Och för er som vill uppgradera till det lite billigare kortet SAS Amex Premium så har ni hela 30.000 bonuspoäng som ni kan få genom referral länk av mig, släng iväg ett DM så har vi båda en gratis europa resa lagom till höste😉
Donerar också en peng till BCF❤️

IMG_0466.png
Ser du om det gäller endast inbjudan till helt nya kunder, eller även om man redan har ett annat Amex och uppgraderar?

Ska införskaffa mig ett SAS AMEX Premium, har tidigare haft gold som avslutades snart ett år sedan men inte riktigt. Vad gäller dessa länkar från medlemmar här osv, kan jag nyttja en sådan trots att jag haft ett gold? Tänker att det är ju väldigt olikt SAS-korten.

Ska införskaffa mig ett SAS AMEX Premium, har tidigare haft gold som avslutades snart ett år sedan men inte riktigt. Vad gäller dessa länkar från medlemmar här osv, kan jag nyttja en sådan trots att jag haft ett gold? Tänker att det är ju väldigt olikt SAS-korten.

På tal om SAS eurobonus. Är inte det här ett väldigt bra erbjudande? 90k bonuspoäng om man tecknar ett Elitekort just nu.

Kan inte urskilja om det även gäller tidigare medlemmar (med andra kort som vill uppgradera). Om så är fallet är det ju givet.

Också nyfiken, känns så jäkla jobbigt att jaga användning för sina poäng. Jag är öppen för många destinationer, helst hade man velat söka på ett datum och hitta alla tänkbara resmålen för de datumen, istället för att behöva välja en fast destination och se om det finns poängresor då.

Du söker tillgänglighet där och sen bokar via sas.
Exakt samma som tidigare fast med Star Alliance, via typ United eller Air Canada.
Fast så funkar det inte. Jag testade idag att ringa till telefonbokningen för en klm resa o då sa han att bonusresorna är öronmärkta o faller inte under samma som tillgängligheten på flyget

Förstår inte helt, är du ute efter att föra över valuta så är väl ett valutakonto hos banken det absolut enklaste och bästa? Jag arbetar i ett annat land (och får därmed betalt i annan valuta) och kör det upplägget. Eller vad är det jag missar?
Tror nog han menar att det ska bli så billigt som möjligt att ta ut utländsk valuta i uttagsautomater när man är utomlands

Så få avgifter som möjligt

Vill ha ett kreditkort med så mycket cashback som möjligt och så billigt som möjligt, gärna 0kr årsavgift och ska funka med Apple Pay.

Har everydaycard nu som ger 1% och lite mer på vissa köp vilket är bra dock går det inte att få till Apple Pay och vore skönt att slippa fysiska kort.

Vad väljer man?

Vill ha ett kreditkort med så mycket cashback som möjligt och så billigt som möjligt, gärna 0kr årsavgift och ska funka med Apple Pay.

Har everydaycard nu som ger 1% och lite mer på vissa köp vilket är bra dock går det inte att få till Apple Pay och vore skönt att slippa fysiska kort.

Vad väljer man?
Amex blå är 1.25% och funkar till Apple pay. Dock 35 pix i månaden.

Tillbaka
Topp