• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Edin

Panerai
Sorry för spam men glömde ju, det här med eventuell invite. Nån som har/kan och vill få några extra poäng? känns som en Win-Win grej därav frågan. Är den olämplig får admin ta bort. Annars signar jag bara upp då jag mest tänker för nån som vill tjäna poäng. Mig kvittar det i ärlighetens namn. :)
 

joca

Patek
2-Faktor
Tyvärr en sanning med modifikation. Du får upp tillgängligheten för Uniteds bonusprogram på Star alliance flighter. För SAS Eurobonus är du inte garanterad samma tillgänglighet men ofta kan det stämma. Ett smidigt sätt att leta upp rutter och flightnummer. Dock är det bara "saver awards" man även kan använda 2-4-1 voucher med.
@ChazzReinhold tyvärr, om du ska boka flight med annat star alliance bolag än SAS måste du ringa internationella kundtjänsten i Tallin. Dock brukar det gå väldigt smidigt om du kollat upp rutter och flightnummer innan :).

Det är smidigt att ringa utan att ha kollat något också.
Jag ringde förut och sa "hej jag vill åka till XXX från XXX runt detta datum" så sa dom "ah, det finns en resa detta datum med hemresa 14 dagar senare med detta bolag, ska jag boka det?" så de är väldigt hjälpsamma i Tallin :)
 

kbw

Omega
2-Faktor
Lite OT men känns onödigt att starta en ny tråd. Var frågar jag efter uppgradering (att köpa om det behövs) när jag flyger, vid check-in eller vid gaten?
 

Veratio

Cartier
Jag är nog lite dum. Har kollat lite nu på boka resa med min 2-4-1 voucher via American Express. Har inte riktigt tillräckligt med poäng än, behöver 60 000 poäng för en tor till USA. Det jag är osäker på är vad det kostar att åka till USA med något annat bolag i Star Alliance. Jag kollar tabellen på: https://www.sas.se/eurobonus/poangtabeller/ . I den står det "Nord och centralamerika" - economy 25 000 poäng.

Betyder det att det kostar 50 000 poäng med ett Star Alliance-bolag tor till USA? Stämmer det?

Vi använder mycket poäng för att resa hem till mina föräldrar i Norrland, så tyvärr tycker jag inte att det är värt poängen med business, även om det vore väldigt kul att åka!
 

Bebitz

Cartier
Hej igen och tack för era invites till AMEX tidigare.

Ett tips för att få extra EB poäng. Om man blir medlem via en invite på www.billhop.se så får man betala räkningar för 5000 kr kostnadsfritt och samla EB poäng med
exempelvis ett AMEX eller MC. Den som bjuder in får betala räkningar för 10000 kr kostnadsfritt.

Om ni är intresserade av detta och inte redan känner någon som är medlem, så skickar jag gärna en invite i PM.
 

joca

Patek
2-Faktor
Hej igen och tack för era invites till AMEX tidigare.

Ett tips för att få extra EB poäng. Om man blir medlem via en invite på www.billhop.se så får man betala räkningar för 5000 kr kostnadsfritt och samla EB poäng med
exempelvis ett AMEX eller MC. Den som bjuder in får betala räkningar för 10000 kr kostnadsfritt.

Om ni är intresserade av detta och inte redan känner någon som är medlem, så skickar jag gärna en invite i PM.

Känns väl mer värt att få halva priset första året samt 12k poäng vid en spend på 15k inom 3 månader? :)
 

Bebitz

Cartier
Känns väl mer värt att få halva priset första året samt 12k poäng vid en spend på 15k inom 3 månader? :)

Detta har inget med att skaffa ett AMEX kort att göra. Utan det är en sida där du kan betala dina räkningar på nätet med ditt kreditkort. Vanligtvist tar de en avgift på 2,5% på beloppet men via en inbjudan så får man betala 5000 kr utan avgift. Den som bjuder in får betala 10000 kr utan avgift. Det blir "win win" för båda med andra ord om man vill jaga EB poäng.
 

joca

Patek
2-Faktor
Detta har inget med att skaffa ett AMEX kort att göra. Utan det är en sida där du kan betala dina räkningar på nätet med ditt kreditkort. Vanligtvist tar de en avgift på 2,5% på beloppet men via en inbjudan så får man betala 5000 kr utan avgift. Den som bjuder in får betala 10000 kr utan avgift. Det blir "win win" för båda med andra ord om man vill jaga EB poäng.
Ah. Läste slarvigt och tog för givet att det var i samband med skaffa det av Amex :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Nu har Preem Mastercard infört ett tak där bonusen per månad är maximerat till din kredit. Således är det inte möjligt att få bonus för mer än 60 000 kr per månad. Någon som känner till ett kreditkort med liknande villkor fast utan gräns för bonus?
 

alfons

Cartier
Nu har Preem Mastercard infört ett tak där bonusen per månad är maximerat till din kredit. Således är det inte möjligt att få bonus för mer än 60 000 kr per månad. Någon som känner till ett kreditkort med liknande villkor fast utan gräns för bonus?

Amex blue, om det är kick-back i form av cash du vill ha.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Invites bara strömmade in :) tack alla! Jag var helt inställd på gold, men nu började jag tveka. Jag kommer att ha det mestadels som extra kort/ större köp och känner inte att jag reser såpass mycket att jag är i behov av SAS. Vad ska man välja o_O?
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Ute efter mitt första kreditkort, har nyligen börjat jobba och tänkte det kunde vara bra att skaffa ett.
Tänkte köra ett ihop med sambon. Vad ska man ha?

Tänker att kortet ska användas till vanliga saker, mat, drivmedel, nöje osv. Ingen jättestor spend per månad. Säg 10000 kr.

Har kollat lite PÅ SAS eurobonus mastercard, nu även det nya mastercard premium samt eurobonus amex premium.

Flyger gör jag och sambon några gånger per år, dock inget i tjänsten.

Vad hade ni rekommenderat? Finns kanske något annat mer lämpligt kort än ovanstående?
 

BOTL

Panerai
Ute efter mitt första kreditkort, har nyligen börjat jobba och tänkte det kunde vara bra att skaffa ett.
Tänkte köra ett ihop med sambon. Vad ska man ha?

Tänker att kortet ska användas till vanliga saker, mat, drivmedel, nöje osv. Ingen jättestor spend per månad. Säg 10000 kr.

Har kollat lite PÅ SAS eurobonus mastercard, nu även det nya mastercard premium samt eurobonus amex premium.

Flyger gör jag och sambon några gånger per år, dock inget i tjänsten.

Vad hade ni rekommenderat? Finns kanske något annat mer lämpligt kort än ovanstående?

Sas Amex Premium, den där 2-4-1 är guldvärd när man reser.
 

don.h

Cartier
Finns det inget annat sätt att boka 2-4-1 resa än att ringa Tallinn? går jag in via mina eurobonus sida och väljer bonusresa får jag ingen poängrabatt vad jag kan se
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Finns det inget annat sätt att boka 2-4-1 resa än att ringa Tallinn? går jag in via mina eurobonus sida och väljer bonusresa får jag ingen poängrabatt vad jag kan se
Jag bokade min 2-4-1 direkt på SAS hemsida. Antar du måste ringa Tallin om du ska åka med andra bolag inom Star Alliance. OBS! Detta är en vild chansning.
 
Topp