• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

P-vakten

Patek
2-Faktor
Kommer inte riktigt ihåg... Men tror jag var inloggad på SAS.se -> Sök resa -> Visa priser i eurobonus -> välj resa. När detta var gjort dök det upp en ruta högst upp på sidan som undrade om jag ville använda min voucher.

Testa!
 
J

Jackson

Guest
Jag har bara Coop med mera mer kortet... Det dunkar bra, man får massor med bonusar genom partnerprogram osv....
Man kan dessutom byta ut poäng mot Eurobonus med SAS om man vill.... Jag har inte direkt haft någon användning utav poängen förutom att handla på Coop men annars finns det massor med saker man kan göra.
 
Senast redigerad av en moderator:

Niclas

Omega
Förmodligen en dum fråga men...
-Varför behöver man en inbjudan för Amex Premium då första året ändå är kostnadsfri ?
Ska på kryssning ifrån Miami i höst och har hört att jänkarna är bråkiga mot skandinaviska kort. Därav Amex-intresse.
 

bluetrain

Cartier
Finns det någon aktuell konsensus kring SAS Mastercard, t ex SAS EuroBonus World Mastercard är det något att ha? Flyger privat 3-4 gånger per år, nån enstaka med jobb och sambon har ny tjänst och kommer ha kanske 5-10 flygningar per år.
 

alfons

Cartier
Finns det någon aktuell konsensus kring SAS Mastercard, t ex SAS EuroBonus World Mastercard är det något att ha? Flyger privat 3-4 gånger per år, nån enstaka med jobb och sambon har ny tjänst och kommer ha kanske 5-10 flygningar per år.
Du tjänar EBB på köp och med Premium-kortet tillkommer en del förmåner.. Det är ett billigt kort att samla EBB men jag skulle rekommendera amex + MCC :)
 

bluetrain

Cartier
Du tjänar EBB på köp och med Premium-kortet tillkommer en del förmåner.. Det är ett billigt kort att samla EBB men jag skulle rekommendera amex + MCC :)
Du har möjligtvis inte någon länk? Har själv "fördomen" att amex funkar jättebra i USA (bättre än mc/visa) men att det inte alltid accepteras i butiker Sverige/Europa men det är kanske felaktigt?
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Förmodligen en dum fråga men...
-Varför behöver man en inbjudan för Amex Premium då första året ändå är kostnadsfri ?
Ska på kryssning ifrån Miami i höst och har hört att jänkarna är bråkiga mot skandinaviska kort. Därav Amex-intresse.
Visa / Amex / Mastercard funkar lika bra i USA. Även om man har skandinaviska kortutgivare. Har aldrig haft problem med nåt av dem och jag är rätt ofta i USA.
 

Johanw

Cartier
Bara jag som missat att Preem MC sänker bonus till 0,5% from 1:e Jan 2018? Lönt jag skaffade det och förstörde min 1% på Cirkle Ks MC genom att tanka på Preem (CK ger 1% om man tankar 1000l på ett år)
 

Ebbot

Cartier
Bara jag som missat att Preem MC sänker bonus till 0,5% from 1:e Jan 2018? Lönt jag skaffade det och förstörde min 1% på Cirkle Ks MC genom att tanka på Preem (CK ger 1% om man tankar 1000l på ett år)


Jag såg det på nätet men har inte fått nån info hemskickad vad jag sett.
Kanske byta till Shell?
 

Niclas

Omega
Tack @Johanw att Du uppmärksammade mig på att Preem sänker bonusen till hälften nästa år. Ringde således Shell mastercard och frågade om dem hade avsikt att sänka sin procents återbäring och fick svaret ja.
Inte så konstigt då det är Ikanobank bakom båda.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Bara jag som missat att Preem MC sänker bonus till 0,5% from 1:e Jan 2018? Lönt jag skaffade det och förstörde min 1% på Cirkle Ks MC genom att tanka på Preem (CK ger 1% om man tankar 1000l på ett år)
Hur funkar 1% på Circle K? Blir bonusen retroaktiv eller får man 0,3% hela tiden upp tills det att man tankat 1000 liter varje år och 1% först efter det tillfället?
 

Limpas

Cartier
Suck. Jag som äntligen landat i Preem MC med 1% bonus, 40 öre rabatt per liter bensin och ingen årsavgift. Frågan är om det fortfarande inte är det bästa. Circle K kräver att man tankar 1000 L. Hade re:member tidigare som jag var nöjd med, men det är det ju årsavgift på..

Vad finns det mer om man är ute efter bonus i rena pengar?
 

alfons

Cartier
Suck. Jag som äntligen landat i Preem MC med 1% bonus, 40 öre rabatt per liter bensin och ingen årsavgift. Frågan är om det fortfarande inte är det bästa. Circle K kräver att man tankar 1000 L. Hade re:member tidigare som jag var nöjd med, men det är det ju årsavgift på..

Vad finns det mer om man är ute efter bonus i rena pengar?
Amex nya Blue ger 1,25 % i kick back..
 

alfons

Cartier
Hmm ok, men vågar man verkligen Amex. Vet inte riktigt. Årsavgift?

Du kan ju alltid prova. Jag använder Amex och tycker det funkar mer eller mindre överallt. Mest små kiosker etc som inte tar det (bor i Malmö).

Blir du inbjuden till Blue Cashback bjuder Amex på första årsavgiften (420kr) samt att du får 420kr cashback direkt! Söker du utan inbjudan kostar det 35kr/mån (420kr per år)..
 

Limpas

Cartier
Du kan ju alltid prova. Jag använder Amex och tycker det funkar mer eller mindre överallt. Mest små kiosker etc som inte tar det (bor i Malmö).

Blir du inbjuden till Blue Cashback bjuder Amex på första årsavgiften (420kr) samt att du får 420kr cashback direkt! Söker du utan inbjudan kostar det 35kr/mån (420kr per år)..
Tack för tipset! Tål att funderas på om det nu ska bli ett nytt kort igen. Sambon börjar tröttna så smått på nya kort och koder hela tiden :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag borde vara uppe i min 2-4-1 snart på typ 5 månader (var nån rätt svettig semester i sommar som gjorde susen). När får jag den? Och hur får jag den?
 

alfons

Cartier
Jag borde vara uppe i min 2-4-1 snart på typ 5 månader (var nån rätt svettig semester i sommar som gjorde susen). När får jag den? Och hur får jag den?

Du kan se det via ditt konto och hur mycket du har spenderat. Amex hemsida - logga in - saldo Eurobonus - kundvagnen på membership rewards sidan och sen har du det längst upp till höger.

Vouchern (brevet som bekräftar) kommer per post.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Du kan se det via ditt konto och hur mycket du har spenderat. Amex hemsida - logga in - saldo Eurobonus - kundvagnen på membership rewards sidan och sen har du det längst upp till höger.

Vouchern (brevet som bekräftar) kommer per post.

TACK!
Blir en sån till vinterns resa!

Fråga: När jag väl har den, och vill boka en resa med SAS, hur gör jag då?
 

alfons

Cartier
TACK!
Blir en sån till vinterns resa!

Fråga: När jag väl har den, och vill boka en resa med SAS, hur gör jag då?

Du bör få upp den när du loggar in på din SAS-sida och ska boka med poäng. Om inte så får du ringa till SAS Tallin, 018-480 91 67, det krävs också om du ska boka med annat bolag än SAS. Det har varit lång kö på senaste, så räkna med en eller två timmar.
 
Topp