• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

En fråga gällande boka bonusresor SAS. När man kollar efter de under "Hitta SAS bonusresor" och väljer business eller plus, så är det ofta resorna är sålda och inte finns längre. Det står att uppgifterna uppdateras varje morgon. Men det kan väl komma bonusresor även under andra tider på dygnet? Jag tänker, kollar jag några utvalda datum i vanliga SAS-kalendern under dagen/kvällen så kan det väl ha poppat in ytterligare resor där?

Kollade coops hemsida nu. Förstår jag det rätt att det bara är 20% om man växlar in 180 000 cooppoäng? Brukar det någon gång vara kampanj om man växlar in mindre poäng? Jag har nämligen bara 50k cooppoäng

På samtliga växlings block i stegen.

Kollade coops hemsida nu. Förstår jag det rätt att det bara är 20% om man växlar in 180 000 cooppoäng? Brukar det någon gång vara kampanj om man växlar in mindre poäng? Jag har nämligen bara 50k cooppoäng

Kampanjen skulle väl sluta igår.
Gjorde den det så kanske det är kampanj på 180.000 Coop-poäng.

Det har varit ganska tätt med kampanjer, så det kommer nog en ny om någon månad.

Kampanjen tog slut igår enl. hemsidan och det gällde alla poängbelopp och inte endast 180 000. Man var bara tvungen att trycka på en länk.

Jag sparar dock mina COOP-poäng tills det är dags att resa pga giltighetstiden. När de väl konverterats till EBB är de ju giltiga i 5 år såvida du inte har Diamondstatus.

För övrigt är COOP en grym intjäningskälla. För 5p COOP-poäng per krona så ger det en del. Ett hushåll med matkonto på 8-10k blir det ju 50 000 COOP-poäng i månaden.

Det brukar inte dyka upp någon erbjudande o signa mc eurobonus till 0kr/år el extra points? El är det bara o tugga i sig en 400ing från start/år.

Edit: hittade iaf 200kr första året när jag orkade klicka lite.

Kampanjen tog slut igår enl. hemsidan och det gällde alla poängbelopp och inte endast 180 000. Man var bara tvungen att trycka på en länk.

Jag sparar dock mina COOP-poäng tills det är dags att resa pga giltighetstiden. När de väl konverterats till EBB är de ju giltiga i 5 år såvida du inte har Diamondstatus.

För övrigt är COOP en grym intjäningskälla. För 5p COOP-poäng per krona så ger det en del. Ett hushåll med matkonto på 8-10k blir det ju 50 000 COOP-poäng i månaden.

Ok, tack för info. Jag får hålla utkik framöver om det dyker upp någon inväxlings kampanj igen :)

Kanske ska prova coop kortet.
Vad kan man växla mot?

Räcker det att dra medlemskortet för att få poängen på COOP?
Och sen betala med sitt Amex?
Tänker för att få dubbelt :)
Varje gång du drar medlemskortet syns också hur många COOP-poäng du har ackumulerat.

Så du får alltså både COOP-poäng som växlas till EBB _plus_ vanliga poäng när du handlar med Amex dvs 100kr/15p om du har premium.

Vilket kort ska man ha så. SAS mastercard eller amex kortet?
Konsensus (som jag delvis håller med om) är att köra Amex som huvudkort och ett MC endast som backup.
Själv kör jag endast Amex, småinköp på ställen som inte tar Amex ger inte så mkt. Jag orkar inte krångla för mkt med detta så därav att jag kör resterande på vanligt bankkort. Men är du superpetig med att varje krona ska ge EBB fixar du gvs. ett MC som komplement.

Haha gärna :)
Men lite som @vaniljglass skriver så jagar jag inte det heller.

Resan i first/business ger ju lounge etc etc så den ger ju i princip allt jag är ute efter. Internpoängen på SAS kommer man väl endast åt genom att flyga med Star Alliance, det har väl inget att göra med min spend på Amex. När jag bokar flyg för pengar vill jag inte känna mig bunden till Star Alliance, men jag kanske tänker fel?

Tillbaka
Topp