• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Du skrev att du inte bryr dig om flygpoäng?

Annars är ju SAS Amex Premium en no-brainer enligt mig. Säg att du spenderar 20k i månaden så har du nära 50k poäng bara på spenderingen + inbjudan.
Man får väl ändra sig :)
Less på grejer nu. Har ju redan eurobonus poäng också dock väldigt lite. Verkar ju rimligt det ni säger.

Tycker dessutom at COOP har överlägset bäst kvalitet av alla matbutiker.

Haha gärna :)
Men lite som @vaniljglass skriver så jagar jag inte det heller.

Resan i first/business ger ju lounge etc etc så den ger ju i princip allt jag är ute efter. Internpoängen på SAS kommer man väl endast åt genom att flyga med Star Alliance, det har väl inget att göra med min spend på Amex. När jag bokar flyg för poäng vill jag inte känna mig bunden till Star Alliance, men jag kanske tänker fel?
Om du kör ett SAS Amex så får du ju Eurobonuspoäng och de poängen är ju per automatik knutna till Star Alliance.

Annat är det om du kör ett vanligt Amex. Antar jag.

Om du kör ett SAS Amex så får du ju Eurobonuspoäng och de poängen är ju per automatik knutna till Star Alliance.

Annat är det om du kör ett vanligt Amex. Antar jag.
Nja, jag har kanske helt fel? Men de två verkar inte korrelera.

Jag har 200 000+ eurobonuspoäng men är ändå Basic på SAS Interna poängsystem.

Edit: 160 000p efter senaste flygningen*

DE07A944-DE0D-461D-BF00-9DBB5BCEAEF6.jpeg

Japp, skillnad på status/bas-poäng och extrapoäng.

Det du spenderar på kortet ger ingen status. Men du kan konvertera extrapoäng till statuspoäng om du så skulle vilja, annars är det flyg & SAS Amex Elite samt SAS Mastercard Premium som ger statuspoäng.

Haha gärna :)
Men lite som @vaniljglass skriver så jagar jag inte det heller.

Resan i first/business ger ju lounge etc etc så den ger ju i princip allt jag är ute efter. Internpoängen på SAS kommer man väl endast åt genom att flyga med Star Alliance, det har väl inget att göra med min spend på Amex. När jag bokar flyg för pengar vill jag inte känna mig bunden till Star Alliance, men jag kanske tänker fel?

Du är ju inte bunden till *A om du bokar med pengar. Det kan dock vara en fördel med *A.

Då din kvalificeringsperiod sträcker sig från december så har du ju så långt riktigt bra med poäng som är intjänade på flyg.
Själv får jag inte många poäng på flygningarna så min status grundar sig på antal legs.
Ett SAS/AMEX-elitekort så har du guldstatus inom väldigt kort

När det gäller Coop skulle jag gärna handla där, men min närmaste är 15 minuters gångväg och till Stora Coop är det nog 15 minuters bilväg.

När man har en ICA Kvantum 300 meter hemifrån så är det svårt att motivera att handla någon annanstans. Gillar Coop!

När det gäller Coop skulle jag gärna handla där, men min närmaste är 15 minuters gångväg och till Stora Coop är det nog 15 minuters bilväg.

När man har en ICA Kvantum 300 meter hemifrån så är det svårt att motivera att handla någon annanstans. Gillar Coop!
De Coopbutiker jag besökt brukar inte vara någon höjdare, men för de poängen kanske man kan börja handla ibland. finns ju en anledning att de backar år efter år, men detta var kanske vändningen för min del. Vänta in en kampanj och sedan ansluta sig alltså.

Är det någon som handlat på c24 med amex? Verkar inte gå för mig. Har mailat c24 och fick endast detta till svar:
Thank you for your message.

Unfortunately, we are unable to accept your payment with this card for this transaction. You will need to use a different card or pay via bank transfer.

Är det någon som handlat på c24 med amex? Verkar inte gå för mig. Har mailat c24 och fick endast detta till svar:
Thank you for your message.

Unfortunately, we are unable to accept your payment with this card for this transaction. You will need to use a different card or pay via bank transfer.
Det är olika för olika handlare.

Ska bara få igång mitt eb. Jag tappar cooppoäng då de inte nyttjats.. kanon det här ju. Brukar erbjudande ligga kvar länge el nån dag?

Kör ni hotellbokningar också via eurobonus? Något där man bör läsa på om? När man ändå fräst iväg med flyget vore det nice om man kunde jobba bonus isf cash även där.

Tillbaka
Topp