• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

M021

Rolex
2-Faktor
Någon med SAS amex eurobonus? Skulle vilja bli värvad, har lite brådis, ska på resande fot kommande två veckorna och skulle vilja få in ansökan idag. Så skicka namn på kortet, korttyp samt de 11 sista siffrorna i kortnumret. Xxxxxx-xxxxx

Pris? När ansökan och kortet är godkänt skulle en 100kr till BCF uppskattas vilket är ett bra pris för 18000poäng:)
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Någon med SAS amex eurobonus? Skulle vilja bli värvad, har lite brådis, ska på resande fot kommande två veckorna och skulle vilja få in ansökan idag. Så skicka namn på kortet, korttyp samt de 11 sista siffrorna i kortnumret. Xxxxxx-xxxxx

Pris? När ansökan och kortet är godkänt skulle en 100kr till BCF uppskattas vilket är ett bra pris för 18000poäng:)

Du har PM
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Någon med SAS amex eurobonus? Skulle vilja bli värvad, har lite brådis, ska på resande fot kommande två veckorna och skulle vilja få in ansökan idag. Så skicka namn på kortet, korttyp samt de 11 sista siffrorna i kortnumret. Xxxxxx-xxxxx

Pris? När ansökan och kortet är godkänt skulle en 100kr till BCF uppskattas vilket är ett bra pris för 18000poäng:)
Kan också hjälpa till om det behövs :)
 

RosaCasio

Cartier
Vill gärna bumpa denna, inte för att jag har någon egen ny information utan jag vill höra om det finns något nytt intressant på marknaden.
Sen Coop sänkte sina fördelar så är jag sugen på IkanoBank och deras restaurang och månadsrabatter. Någon som använder och kan utvärdera?
 

LS

Panerai
2-Faktor
Vill gärna bumpa denna, inte för att jag har någon egen ny information utan jag vill höra om det finns något nytt intressant på marknaden.
Sen Coop sänkte sina fördelar så är jag sugen på IkanoBank och deras restaurang och månadsrabatter. Någon som använder och kan utvärdera?
Jag kör vidare på SAS AmEx och SAS MC. Coop har sänkt förmånerna brutalt mycket och höjt avgiften så det är ganska ointressant i nuläget.
 

RosaCasio

Cartier
Antar att ni reser mycket eller vill resa mycket. Förrutom att samla eurobonus poäng, finns det några fördelar som ni kan snabbt räkna upp?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Vill gärna bumpa denna, inte för att jag har någon egen ny information utan jag vill höra om det finns något nytt intressant på marknaden.
Sen Coop sänkte sina fördelar så är jag sugen på IkanoBank och deras restaurang och månadsrabatter. Någon som använder och kan utvärdera?
Jag funderade på Ikano-kortet men valde Preem istället efter lite kalkylerande. Ikano står bakom Preem-kortet.
 

alfons

Cartier
Är det någon som har för intresse att bli värvad till Amex SAS Eurobonus så är det bara att PM:a. Ytterliggare 12 000 EBB poäng vid värvning (AMX premium).

Haj
 

BOTL

Panerai
Japp rekommenderar Amex och deras värvningspoäng, vill någon bli värvad skicka ett pm. Självklart kommer det lite cigarrer som tack.
 

tissoter

Audemars
Antar att ni reser mycket eller vill resa mycket. Förrutom att samla eurobonus poäng, finns det några fördelar som ni kan snabbt räkna upp?
Med Amex så är invites kul, köpa lite biljetter till en del konserter.
Annars är det väl mest för resande man har Amex med eurobonus. Poängen är ju inte värda så mycket om man ska handla annat för dem.
 

TLåbbman

Omega
Ni som reser mycket/bor mycket utomlands, har inte de flesta kort växlingsavgift? förutom medmera? så är det ju verkligen en förlust att samla eurobonuspoäng samtidigt som du betalar nån procent extra på varje köp.

jag kör medmera men tycker nog det känns vettigare att byta in poängen mot mat istället för eurobonus. med tanke på hur jävla mkt poäng som behövs för en bonusresa, så sparar du in mer pengar på mat, än vad den bonusresan hade kostat att köpa. iom att jag är mycket utomlands, får jag såpass mycket gratismat att det finansierar mina matköp varje gång jag är hemma i sverige. någon annan som tänker som jag?
 
Senast ändrad:

RobVintage

Panerai
Ni som reser mycket/bor mycket utomlands, har inte de flesta kort växlingsavgift? förutom medmera? så är det ju verkligen en förlust att samla eurobonuspoäng samtidigt som du betalar nån procent extra på varje köp.

jag kör medmera men tycker nog det känns vettigare att byta in poängen mot mat istället för eurobonus. med tanke på hur jävla mkt poäng som behövs för en bonusresa, så sparar du in mer pengar på mat, än vad den bonusresan hade kostat att köpa. iom att jag är mycket utomlands, får jag såpass mycket gratismat att det finansierar mina matköp varje gång jag är hemma i sverige. någon annan som tänker som jag?
Fast handla på Coop går fetbort!
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Ni som reser mycket/bor mycket utomlands, har inte de flesta kort växlingsavgift? förutom medmera? så är det ju verkligen en förlust att samla eurobonuspoäng samtidigt som du betalar nån procent extra på varje köp.

jag kör medmera men tycker nog det känns vettigare att byta in poängen mot mat istället för eurobonus. med tanke på hur jävla mkt poäng som behövs för en bonusresa, så sparar du in mer pengar på mat, än vad den bonusresan hade kostat att köpa. iom att jag är mycket utomlands, får jag såpass mycket gratismat att det finansierar mina matköp varje gång jag är hemma i sverige. någon annan som tänker som jag?
Amex har 2% påslag, men man får 20 poäng per 100:- med Amex Elite så utväxlingen är bra. Kommer man över 150k spend/år får man dessutom en voucher på 2-4-1 på bonusresa. För 100k Eurobonus kan man flyga till många trevliga ställen i business vilket är betydligt roligare än några kassar mat imo. Det hela bygger delvis på att man reser en del i tjänsten och även på så sätt tjänar poäng.
 

TLåbbman

Omega
Amex har 2% påslag, men man får 20 poäng per 100:- med Amex Elite så utväxlingen är bra. Kommer man över 150k spend/år får man dessutom en voucher på 2-4-1 på bonusresa. För 100k Eurobonus kan man flyga till många trevliga ställen i business vilket är betydligt roligare än några kassar mat imo. Det hela bygger delvis på att man reser en del i tjänsten och även på så sätt tjänar poäng.

ok, nu tror jag fått beräkningarna rätt.

säg att du vill flyga någonstans för 100k poäng.
20p per 100kr gör att du måste handla för 500kkr om du istället brännt 500kkr på ditt coopkort hade du fått en 0,5 poäng poäng per krona. 250k poäng på coop (man får 1 poäng per krona på coop och cooprelaterade butiker). för 10k poäng för du 100kr mat. (dvs för 250k poäng får du 2500 kr mat. så med andra ord, om ditt flyg för 100k poäng kostar mindre än 2500kr om du hade betalat med pengar, tjänar du på att köpa mat istället och köpa din flygresa kontant för pengarna du sparat in på maten.


på coop får du bara 0,5% av det du köpt omvandlat i mat. dvs 2500kr från 500 000kr.
att du får ett långflyg i businessklass för 500k måste vara oerhört många procent cash back då värdet måste vara långt mer än 2500kr för ett sådant flyg, typ 20 000kr?

dock bör man ta hänsyn till att du typ betalar 6000kr per år för kortet (eller liknande?) så det bygger på att du bränner 500k minst vart tredje år för att tjäna på det. oklart om jag är en såpass storfräsare så jag gör det, men du gör det säkert så verkar vara en bättre deal än jag trodde om siffrorna stämmer
 

Rajding

Omega
Är det Mastercard eller COOP som sätter valutakursen vid köp? Tycker kursen COOP använder är hög jämfört med om jag Googlar exempelvis "GBP SEK".
 

Marquise

Omega
Jag kör amex green, funderade på SAS tills jag kom underfull med att jag verken flyger eller har planer på att flyga med dem. Om någon vill ha en amex green värvar jag gärna dock :)
 
Topp