• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Byt adress till ett annat land och tryck på betala i menyn. Tada! Ett nytt alternativ har dykt upp - betala med kort :cool::cigar::blackalien:

Hmm, intressant! Får se om jag vågar testa. Antar att man då får komma ihåg att betala varje månad? För det går väl inte att lägga in i förväg på mastercardet? (Känner att det blev riktiga nybörjarfrågor nu :bag::D)

Coop MedMera Mer
Intjäning: 16,67p/100kr om du växlar in 60 000 coop-poäng i taget.
Sign-up Bonus: 0p
Kostnad: 295kr/år
Användning: Överallt där AmEx inte accepteras. Det här kortet har 0% valutapåslag och ingen uttagsavgift. Kanon för semestern alltså. Tänk på att ränta räknas från första dagen om du inte sätter in pengar i förhand.
Ansök på Coops hemsida: https://www.coop.se/betalkort-och-bank/vara-betal--och-kreditkort/medmera-mer/

Kör hårt. :)

IMG_2559.JPG
Trevlig sammanställning, tackar vi för. Håller på och fixa Coop-kortet. Tabbade mig lite i ansökan och snackade med kundservice. Visar sig att man måste vara medlem i Coops vanliga klubb för att få kreditkortet. Kostar tydligen 100:-

Samma sak för dig eller? Du kanske redan var medlem.

Trevlig sammanställning, tackar vi för. Håller på och fixa Coop-kortet. Tabbade mig lite i ansökan och snackade med kundservice. Visar sig att man måste vara medlem i Coops vanliga klubb för att få kreditkortet. Kostar tydligen 100:-

Samma sak för dig eller? Du kanske redan var medlem.
Stämmer, det betalade jag också. Tror man får tillbaka hundralappen om man avslutar sitt MedMera medlemskap.

Stämmer, det betalade jag också. Tror man får tillbaka hundralappen om man avslutar sitt MedMera medlemskap.
Ah, så man ansöker om det, pyntar, säger upp det medlemskapet men behåller ändå sitt MedMera Mer kort? Inte för att 100:- är en dealbreaker direkt.

Ah, så man ansöker om det, pyntar, säger upp det medlemskapet men behåller ändå sitt MedMera Mer kort? Inte för att 100:- är en dealbreaker direkt.
Nej du måste vara medlem hela tiden du har kortet. Men om du någon gång ångrar dig och säger upp kort och medlemskap så tror jag att du kan få tillbaka insatsen.

Nej du måste vara medlem hela tiden du har kortet. Men om du någon gång ångrar dig och säger upp kort och medlemskap så tror jag att du kan få tillbaka insatsen.
Jag tycker att coop har den bästa kundtidningen bland de stora matbutikerna. definitivt värt 100kr

Det fick bli ett SJ prio mastercard för min del. Jag flyger sällan och när det sker är det oftare norwegian än sas. Tåg däremot åker jag iaf en handfull gånger per år så det känns lite mer relevant. Är jag inte nöjd om ett år avslutar jag kortet och väljer ett annat.

Kör Coop Medmera Mer som gemensamt kort med sambon sedan någon månad. Funkar bra än så länge men får se efter ett år om det är värt årsavgiften. Finns ju kostnadsfria alternativ om inte bonusen smakar tillräckligt gott :) En nackdel är att de vägrar sluta skicka reklammail även om jag avanmält utskick flera gånger om. Stör mig på sådant något förj...

Vad gör man med 100 000 Coop-poäng?

Använder ej SAS eurobonus så det alternativet till mig själv går ju tyvärr bort. Säljer folk sina poäng? (Tänker allmänt. Vet att 100k inte är någon större mängd..)

Hur lång tid brukar det ta att få ett kort? Beställde det i tisdags för en vecka sedan. Idag kom brevet som gjorde det möjligt att välja kod. Ska kortet ta ytterligare en vecka eller!? Segt! o_O:meh:

Hur lång tid brukar det ta att få ett kort? Beställde det i tisdags för en vecka sedan. Idag kom brevet som gjorde det möjligt att välja kod. Ska kortet ta ytterligare en vecka eller!? Segt! o_O:meh:
Tror mitt sas mc tog kortast tid, ca 5 arbetsdagar. Coop mmm ca 7 arbetsdagar och sas amex 12.

Vad gör man med 100 000 Coop-poäng?

Använder ej SAS eurobonus så det alternativet till mig själv går ju tyvärr bort. Säljer folk sina poäng? (Tänker allmänt. Vet att 100k inte är någon större mängd..)
Klart man kan sälja poängen. Men räkna inte med något hutlöst betalt för de direkt. :)

Nu när ICA-banken börjar med växlingsavgift så sa jag upp det. Vet någon om det finns ett betalkort där de inte tar ut någon avgift för uttag och köp? Kreditkort funkar också om det går att sätta in pengar på det.

Vi kör Supreme Master Card med en poäng per krona, värde 1%, som sedan kan bytas mot något i "shopen" eller användas som hel- eller delbetalning vid köp av resor via AOB Travel. Vi fick 3k i "avdrag" på resan till NY och 4,5k på resan till Abu Dhabi, vilket då känns som gratispengar. Kostar oss 195:- per år för två kort.

Någon som har förslag på bästa kortet kredit eller konto för att handla utomlands och i Sverige? Är utomlands väldigt ofta och kör idag Sas travelpass när jag är utomlands och vanligt mastercard när jag är hemma. Har även ett sas mastercard men det är rätt höga avgifter på det.

Kör Handelsbankens Platinum från MasterCard. Har vart nöjd hittills och utnyttjat försäkringarna som fungerade prickfritt. Sen förhandlade jag ner årsavgiften avsevärt vilket många inte tror man kan.

När jag körde amex ringde jag varje år och sade upp kortet. De har en hel avdelning som är till för att försöka omvända sådana användare och varje år kryddade de med en hel del extra godis. Ibland eliminerad årsavgift, ibland presentkort på ett par tusen, ibland lite annat. Dock tyckte jag att det blev något sämre per gång. Kanske tröttnade de på oss till slut.

När jag körde amex ringde jag varje år och sade upp kortet. De har en hel avdelning som är till för att försöka omvända sådana användare och varje år kryddade de med en hel del extra godis. Ibland eliminerad årsavgift, ibland presentkort på ett par tusen, ibland lite annat. Dock tyckte jag att det blev något sämre per gång. Kanske tröttnade de på oss till slut.

Amex är ju så extremt överprisat så det lär behöva en avdelning som övertalar folk som säger upp sitt kort. Kör själv Bankorwegian, mest för att det är de enda kortet som ger 1% bonus och är helt kostnadsfritt, nu när OKQ8 inte gör det längre.

Kör Handelsbankens Platinum från MasterCard. Har vart nöjd hittills och utnyttjat försäkringarna som fungerade prickfritt. Sen förhandlade jag ner årsavgiften avsevärt vilket många inte tror man kan.

Är det ens en årsavgift på det kortet? Hade det förut och vill inte minnas någon speciell avgift (mer än ett VISA kort typ).

Två olika kort.

Platinum låg på 1800kr innan men verkar ha gått upp till 2400kr.

Det här var alltså 6+ år sen. Man fick en tidning med lite erbjudanden minns jag. Och en "concierge" (citationstecknen är där av ett skäl). I övrigt var det som vilket kreditkort som helst förutom att typ vem som helst med en halvduglig lön kunde få det och sitt namn till trots så var gränsen för kredit relativt låg (Den varierade minns jag men typ 50?)

Det här var alltså 6+ år sen. Man fick en tidning med lite erbjudanden minns jag. Och en "concierge" (citationstecknen är där av ett skäl). I övrigt var det som vilket kreditkort som helst förutom att typ vem som helst med en halvduglig lön kunde få det och sitt namn till trots så var gränsen för kredit relativt låg (Den varierade minns jag men typ 50?)

Har haft mitt i två år, jag ville ha lite i kredit och det är 100k enligt min bankman. Bra försäkringar och PP utan någon egenavgift.

När kommer Rolex kreditkortet? Kan ha 2-4-1 voucher som sas amex elite. Så om man spenderar 150k/år så får man 50% på nästa klockköp :D

PP?
Har vi nåt bonussystem?
Priority Pass.

Man får fonder, ingen koll på hur mycket. Jag snackade till mig kortet gratis första året till mig och frugan och i år totalt 1900 för 2 kort. Tycker det är mycket värt att slippa betala för lounge och jag hyr bil minst en vecka per år, kortet räcker självrisk för 15k och spar i hela kortet när den reducerade självrisken för 250-300 on dagen försvinner.

Consieege service sköts av Falk och de få gånger jag nyttjat så är de otrevliga, okunniga och rent ut sagt skit! Det är absolut sämsta med kortet

Utöver Priority Pass som är smidigt vid resor har det väldigt bra reseförsäkringar, har redan utnyttjat deras vanliga försäkringsskydd när ett oseriöst möbelföretag inte levererade beställd vara. Angående vilken lön man behöver för att få det vet jag inte men jag har 125 000kr i kredit så 50tkr stämmer definitivt inte...

Priority Pass.

Man får fonder, ingen koll på hur mycket. Jag snackade till mig kortet gratis första året till mig och frugan och i år totalt 1900 för 2 kort. Tycker det är mycket värt att slippa betala för lounge och jag hyr bil minst en vecka per år, kortet räcker självrisk för 15k och spar i hela kortet när den reducerade självrisken för 250-300 on dagen försvinner.

Consieege service sköts av Falk och de få gånger jag nyttjat så är de otrevliga, okunniga och rent ut sagt skit! Det är absolut sämsta med kortet

Priority Pass är riktigt skönt, dock inte värt 2400 om året för mig, försökte pruta på årsavgiften men var ett tydligt "kan inte göra något". Sköter min ekonomi via andra banker och har inga lån så är väl en värdelös kund. Concierge servicen förstår jag mig inte på, vet ingen oavsett SHB eller Amex som lyckats boka något man inte själv kan fixa. Helt värdelöst.

Tillbaka
Topp