• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

galácticon

Patek
2-Faktor
Tell me more om de här tips & trixen, behöver fylla på poöngkontot :)
Det absolut enklaste sättet (om ni inte har point-sharing så ordna det på sas.se):
1) Bjud in din respektive till ett Premium-kort - genererar 12k poäng till dig.
2) Spendera 15k på det nya kortet - genererar 12k till din respektive.
3) Din respektive bjuder in dig till ett Elite-kort - genererar 18k till hen.
4) Spendera 15k på det kortet - genererar 18k till dig.
5) Säg upp båda korten och återgå till det normala - alltså ett kort med (vad jag förmodar) ett extrakort. Poängen behåller ni. Helt plötsligt har ni genererat 60k poäng.

Sen finns det massor av andra knep: Handla på Coop (gärna med Amex) och byt in dina Coop-poäng mot EB-poäng, Skaffa elavtal med Fortum och få 10k poäng direkt och 250 poäng i månaden, gå via onlineshopping.flysas.se och generera extrapoäng vid onlineköp, etc.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det absolut enklaste sättet (om ni inte har point-sharing så ordna det på sas.se):
1) Bjud in din respektive till ett Premium-kort - genererar 12k poäng till dig.
2) Spendera 15k på det nya kortet - genererar 12k till din respektive.
3) Din respektive bjuder in dig till ett Elite-kort - genererar 18k till hen.
4) Spendera 15k på det kortet - genererar 18k till dig.
5) Säg upp båda korten och återgå till det normala - alltså ett kort med (vad jag förmodar) ett extrakort. Poängen behåller ni. Helt plötsligt har ni genererat 60k poäng.

Sen finns det massor av andra knep: Handla på Coop (gärna med Amex) och byt in dina Coop-poäng mot EB-poäng, Skaffa elavtal med Fortum och få 10k poäng direkt och 250 poäng i månaden, gå via onlineshopping.flysas.se och generera extrapoäng vid onlineköp, etc.
Tycker det är så sjukt att folk sitter och håller på sådär med korten.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det får du såklart tycka. Själv tycker jag att det är ganska lite jobb för att en gång om året tillsammans med frun flyga business t/r USA eller Asien och bara betala flygskatten.

Jag tycker det är att missbruka syftet och sannolikt, om för många håller på så kommer vi andra få sämre förmåner. (Eftersom ovan givna insatser genererar minimalt med intäkter till AmEx). Jag har precis bokat en Business t&r till Cancun med min fru på poäng jag tjänat sen årsskiftet. Så det går utmärkt utan att trixa.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag tycker det är att missbruka syftet och sannolikt, om för många håller på så kommer vi andra få sämre förmåner. (Eftersom ovan givna insatser genererar minimalt med intäkter till AmEx). Jag har precis bokat en Business t&r till Cancun med min fru på poäng jag tjänat sen årsskiftet. Så det går utmärkt utan att trixa.
Kan absolut hålla med dig och det skulle förvåna om ovan går att göra mer än en gång. Dock är det så att en av mina vänner verifierat med Amex att det är "tillåtet" att göra, vilket det var enligt deras KS. Tror inte att du behöver oroa dig över att förmånerna kommer att bli sämre, då detta är dåligt för deras totala affär. Det de sannolikt gör är att det täpper till den "lucka" som finns idag. Ha en skön resa!
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
A3CBDC43-5719-4893-9E62-1A2E63A046F9.png
D79016F1-00A7-4220-8272-7B1AC876B55E.png
E607D9E2-2CFE-42E2-98D6-55066B35553C.png
EBECC1EA-C602-45E4-8C94-72D2EB1D96B2.png
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Vad vill du åstadkomma? Cashback? Billiga kontantuttag? Bra växlingskurs? Tramsiga concierge-tjänster som får dig att känna dig speciell?
Bank Norwegians är rätt prisvärt har jag för mig.
Någon form av belöning.
I dagsläget har jag supremecard. Kan användas i deras poängshop.
Jag vill endast ha pengar eller saker. Inte intresserad av resor eller liknande.
Tar aldrig ut pengar eller använder avbetalning. Betalar räkningarna direkt osv.
 

Bonumm

Panerai
Någon som vet om Nymans ur accepterar Amex? Blir förhoppningsvis ett rejält köp där snart och funderar på att skaffa Amex Elite. Blir ju en hel del poäng för 377k. Får man ingen rabatt i butik så måste ju detta vara ett sätt att få lite tillbaks på ett sådant köp.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Någon som vet om Nymans ur accepterar Amex? Blir förhoppningsvis ett rejält köp där snart och funderar på att skaffa Amex Elite. Blir ju en hel del poäng för 377k. Får man ingen rabatt i butik så måste ju detta vara ett sätt att få lite tillbaks på ett sådant köp.
Har svårt att se att dom inte skulle göra det, däremot är det ju lite kutym att inte tjafsa om rabatt och samtidigt vilja betala med ett sånt kort. :)

Glöm inte att se till att bli inbjuden till kortet så du får points för det med.
 

Bonumm

Panerai
Har svårt att se att dom inte skulle göra det, däremot är det ju lite kutym att inte tjafsa om rabatt och samtidigt vilja betala med ett sånt kort. :)
Jo, det är jag införstådd med. Tror inte jag får någon rabatt på klockan i butik ändå eftersom den säljs över list hos gråhandlare. Sämsta alternativet är väl att pröjsa med ett vanligt betalkort, måste ju vara bättre att skaffa ett kort där man får något tillbaks på ett köp utav det slaget.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Jo, det är jag införstådd med. Tror inte jag får någon rabatt på klockan i butik ändå eftersom den säljs över list hos gråhandlare. Sämsta alternativet är väl att pröjsa med ett vanligt betalkort, måste ju vara bättre att skaffa ett kort där man får något tillbaks på ett köp utav det slaget.

Ja, att betala med något som ger noll i retur är dumt. Glöm bara inte att få en invite och sedan bjuda in sambo/fru/mor/far till Amex. Givet vis tar du hand om det kortet också och kör med pointsharing och hejsan hoppsan så har du en resa i First för två personer eller två resor ensam.

En massa trix finns att ta till
 

atco

Omega
Någon form av belöning.
I dagsläget har jag supremecard. Kan användas i deras poängshop.
Jag vill endast ha pengar eller saker. Inte intresserad av resor eller liknande.
Tar aldrig ut pengar eller använder avbetalning. Betalar räkningarna direkt osv.
Komplett Bank Mastercard kanske?
2% återbäring på internetköp och 1% på allt annat.
 
Topp