• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Köp några flygresor. Longhaul i C med SAS, så skapar det både spend och poäng....
Hur många poäng behöver du? Familjekonto?
I en perfekt värld hade jag haft poäng för att få ihop till tre långa BC eller FC-flygning per år som jag kan para ihop med 2-4-1.
För att få några tusen poäng då och då har jag signat upp mig på t.ex. Bookbeat, DN och DI, när SAS kört kampanj och sedan avbrutit prenumerationen
Tack, bra tips!
Gör hotellbokningar genom eurobonus och tar allt på företaget på SAS Amex alt SAS MC.
Tack, försöker sedan länge maxa omkostnader relaterat i jobbet som "utlägg". Tyvärr är företaget är publikt listat och det är en extra big no-no vid en eventuellt revision att ta rena företagskostnader på mina personliga kort.
Kolla vilka bolag som är anslutna, och som kan ge EB-poäng. Hos Fortum får du ex 10 000 poäng (+ typ 200 poäng per månad) om du tecknar dig för två år med dem.
Intressant, varit kund hos fortum sedan urminnes tider. Ska se om jag kan få till något där. Såg även att jag kunde få en del poäng genom att byta bredbandsleverantör.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
I en perfekt värld hade jag haft poäng för att få ihop till tre långa BC eller FC-flygning per år som jag kan para ihop med 2-4-1.

Tack, bra tips!

Tack, försöker sedan länge maxa omkostnader relaterat i jobbet som "utlägg". Tyvärr är företaget är publikt listat och det är en extra big no-no vid en eventuellt revision att ta rena företagskostnader på mina personliga kort.

Intressant, varit kund hos fortum sedan urminnes tider. Ska se om jag kan få till något där. Såg även att jag kunde få en del poäng genom att byta bredbandsleverantör.
https://elavtal.fortum.se/eurobonus...KiFn1WEGBPPJtvhoCBEIQAvD_BwE&origin=fossilfri
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
I en perfekt värld hade jag haft poäng för att få ihop till tre långa BC eller FC-flygning per år som jag kan para ihop med 2-4-1.

Tack, bra tips!

Tack, försöker sedan länge maxa omkostnader relaterat i jobbet som "utlägg". Tyvärr är företaget är publikt listat och det är en extra big no-no vid en eventuellt revision att ta rena företagskostnader på mina personliga kort.

Intressant, varit kund hos fortum sedan urminnes tider. Ska se om jag kan få till något där. Såg även att jag kunde få en del poäng genom att byta bredbandsleverantör.

Ja, poängen och 2-4-1 går sällan ihop. Att skrapa ihop poäng varje år till flygningar i F kan vara knepigt. Att få 2-4-1 voucher är det enklaste, men att få nog poäng är grymt svårt om man inte flyger mycket longhaul i C.
Med AMEX så får man ca 30.000p när man uppnår vouchern, sedan ska man "hitta" åtminstone 150.000p i tillägg.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja, poängen och 2-4-1 går sällan ihop. Att skrapa ihop poäng varje år till flygningar i F kan vara knepigt. Att få 2-4-1 voucher är det enklaste, men att få nog poäng är grymt svårt om man inte flyger mycket longhaul i C.
Med AMEX så får man ca 30.000p när man uppnår vouchern, sedan ska man "hitta" åtminstone 150.000p i tillägg.
Exakt så. Det har historiskt sett funnits några väldigt förmånliga eurobonusgenererande erbjudanden där jag har hört folk generera miljontals poäng, dock känner jag inte till något sådan nu.
Känns lustigt att tipsa om bedrägeri?
Är det inte du som drar förhastade slutsatser? Det är inte bedrägeri att göra utlägg och betala hotellvistelser i tjänsten på sitt privata kort.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Exakt så. Det har historiskt sett funnits några väldigt förmånliga eurobonusgenererande erbjudanden där jag har hört folk generera miljontals poäng, dock känner jag inte till något sådan nu.

Är det inte du som drar förhastade slutsatser? Det är inte bedrägeri att göra utlägg och betala hotellvistelser i tjänsten på sitt privata kort.

Jag har fått en hel del poäng då SAS körde med att man fick en massa extra poäng om man klarade av att flyga ett visst antal ToR resor inom en viss tid.
Som mest plockade jag nog in 60.000p på en sådan och det var några sådana "lekar" under det året.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor

För att få en 2-4-1 så ska man ha en spend på 150.000kr....vilket genererar ett visst antal poäng lite beroende på vilket kort man har och vad man har köpt (varifrån).
Säg 20p per 100kr. Detta resulterar i 30.000p när man har shoppat för 150.000kr.
30.000p räcker inte långt och du bör skrapa ihop en hel del mer poäng. Du kan ju för så vitt sprätta 150.000kr till och få 2st 2-4-1 (Elit), men du har fortfarande bara 60.000p och kan knappast utnyttja dina vouchers maximalt.

Så, därför bör man resa, handla på SAS shoppingportal, Invites och en massa elavtal......o.s.v.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
För att få en 2-4-1 så ska man ha en spend på 150.000kr....vilket genererar ett visst antal poäng lite beroende på vilket kort man har och vad man har köpt (varifrån).
Säg 20p per 100kr. Detta resulterar i 30.000p när man har shoppat för 150.000kr.
30.000p räcker inte långt och du bör skrapa ihop en hel del mer poäng. Du kan ju för så vitt sprätta 150.000kr till och få 2st 2-4-1 (Elit), men du har fortfarande bara 60.000p och kan knappast utnyttja dina vouchers maximalt.

Så, därför bör man resa, handla på SAS shoppingportal, Invites och en massa elavtal......o.s.v.
Enkelt sätt är väl att bjuda in frugan osv under kampanjer
 

tossefar

Cartier
Exakt så. Det har historiskt sett funnits några väldigt förmånliga eurobonusgenererande erbjudanden där jag har hört folk generera miljontals poäng, dock känner jag inte till något sådan nu.

Är det inte du som drar förhastade slutsatser? Det är inte bedrägeri att göra utlägg och betala hotellvistelser i tjänsten på sitt privata kort.
Nja det finns förstås varianter på allt, men poäng som intjänats i tjänsten får inte användas privat utan att förmånsbeskattas. Svårt för skatteverket att följa upp men likväl olagligt.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
För att få en 2-4-1 så ska man ha en spend på 150.000kr....vilket genererar ett visst antal poäng lite beroende på vilket kort man har och vad man har köpt (varifrån).
Säg 20p per 100kr. Detta resulterar i 30.000p när man har shoppat för 150.000kr.
30.000p räcker inte långt och du bör skrapa ihop en hel del mer poäng. Du kan ju för så vitt sprätta 150.000kr till och få 2st 2-4-1 (Elit), men du har fortfarande bara 60.000p och kan knappast utnyttja dina vouchers maximalt.

Så, därför bör man resa, handla på SAS shoppingportal, Invites och en massa elavtal......o.s.v.
Då förstår jag vad du menade, var inte helt säker på vilken schablon du använde. De som "bara" bränner 150k per år har nog inte kortet som ger 20/100 och det var därför jag inte förstod. Bonusresor får man nog svårt att få ihop om man inte uteslutande kör AMEX/SAS MC.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Min sambo har extrakort på mitt Amex. Måste vi säga upp det först, innan hon kan bli inbjuden? Bränt alla mina poäng på resor nu!
Nej, det behöver ni inte. Bjud in henne till ett Premium och använd det tills ni når 15k spend. Sen bjuder hon in dig till ett Elite, som ni använder tills ni når 15k spend på det. Sen kan ni säga upp båda och återgå till det normala, fast 60k poäng rikare.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
16502DB7-2182-4DC9-BE94-EADD52341716.png
Kanske dags att okynnesmåla sitt hus. Invändigt och utvändigt. Tjockt med färg
 
Topp