• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Mer specifikt, vad är det för bolag och plan?

Bolaget blev SAS och Air Canada både rutterna.

Ursprungligen:

SAS-LDN: Airbus320neo
LDN-YYZ: Boeing dreamliner
Toronto - Cancun - Boeing dreamliner

Nu blev det:

SAS-AMS: Airbus 320neo
AMS-YYZ: Boeing 767-300ER
Toronto-Cancun: 767-300ER

Såg en film från Air Canadas business för 767-300ER - den såg helt ok ut.
Till saken hör att min flygrädsla blivit värre och värre genom åren och fick för mig att 763 var en "farligare" kärra. (Äldre). Men jag kanske bara får släppa det.

fick du ordning på det? En variant är väl att betala med amex via paypal annars om det accepterar det som betalningssätt?
Då är vi på samma spår.
Fick nyss ett samtal från c24. Detta händer tydligen 1 på 10,000 enligt dom. Verkade inte finnas någon lösning på problemet heller då dom inte vet vad som orsakar det. Just my luck :)

fick du ordning på det? En variant är väl att betala med amex via paypal annars om det accepterar det som betalningssätt?
Näe funkar fortfarande inte. Testade senast igår. Min vän testade även med sitt kort och det gick inte. Jaha, hur går det till då? Fan... jag köpte en klocka därifrån igår :/

Inte alla som accepterar paypal pga att säljaren får betala en avgift men om de gör det så är det bara att öppna ett konto där och regga amex som betalsätt. Sen är det bra att shoppa loss!

Har precis får mitt amex premium. Testat det i fyra butiker, tre som inte tar det. Trodde det var ett gammalt problem som var löst? Kanske lokalt i Skåne bara;). Har ni samma problem?
Hoppas på bättre framgång annars får det bli ett Mastercard istället.

Har precis får mitt amex premium. Testat det i fyra butiker, tre som inte tar det. Trodde det var ett gammalt problem som var löst? Kanske lokalt i Skåne bara;). Har ni samma problem?

Har nästan aldrig problem, bor i Malmö. Småställen där man handlar för en 100ing kanske, men inte annars. Fortsätt testa och skaffa ett MC som komplement.

Bor i gbg och skulle säga att det är 80/20 att de funkar ca. Man lär sig efter ett tag att känna lite vart det går och inte går. Men som som sagt ovan, MC som komplement är ju gratis och funkar verkligen överallt

Puh, precis plöjt i princip varenda sida i den här tråden. Verkar som att det är ett SAS Amex Premium som jag och tjejen skall ha. Vi vill komma åt EB-poäng och ha möjlighet till 2-4-1. :) Vi borde kunna komma upp i 150k spend årligen, men får väl trixa med poängen för att kunna boka någon roligare resa

Det mest fördelaktiga ur poängsynpunkt borde väl vara att jag skaffar ett kort (aka blir inbjuden), och sedan bjuder in henne till ett kort under någon kampanj? Och att vi slår ihop våra poängkonton?

För att klargöra: man kan ha ett tvillingkort va? För att enklare trigga 2-4-1 osv.

Puh, precis plöjt i princip varenda sida i den här tråden. Verkar som att det är ett SAS Amex Premium som jag och tjejen skall ha. Vi vill komma åt EB-poäng och ha möjlighet till 2-4-1. :) Vi borde kunna komma upp i 150k spend årligen, men får väl trixa med poängen för att kunna boka någon roligare resa

Det mest fördelaktiga ur poängsynpunkt borde väl vara att jag skaffar ett kort (aka blir inbjuden), och sedan bjuder in henne till ett kort under någon kampanj? Och att vi slår ihop våra poängkonton?

För att klargöra: man kan ha ett tvillingkort va? För att enklare trigga 2-4-1 osv.
Det låter rimligt. Men om du skall bjuda in henne får hon ett eget kort och en egen pott för att komma upp till 150k. Dock kan ni ha en point pool hos SAS för att spara EBpoäng tillsammans.

Så ett extrakort som ingår i Premium låter bra om du har svårt att komma upp i 150k. Räkna även på hur mycket poäng ni kommer dra ihop och vad målet är.

Det låter rimligt. Men om du skall bjuda in henne får hon ett eget kort och en egen pott för att komma upp till 150k. Dock kan ni ha en point pool hos SAS för att spara EBpoäng tillsammans.

Så ett extrakort som ingår i Premium låter bra om du har svårt att komma upp i 150k. Räkna även på hur mycket poäng ni kommer dra ihop och vad målet är.

Okok, då är jag med på noterna. Möjligt att vi får hamstra poäng i år för att kunna blåsa iväg på något roligare när vi samlat ihop lite mer.

Yes!

Helt riktigt med invite. Tjejen kan du bjuda in till Elite eller Premium. Mer poäng på elite, men då ska man även se till att fixa spenden.
Sedan ska hon självklart ha ett tvillingkort så att all eran spend (förutom invitespenden) går på ett kort, annars kan det bli tungt med voucher.
Du behöver ju inte sikta på en voucher innan ni har tillräckligt med poäng, vilket kanske är nästa år och då passar ni på att trigga den.

Vad innebär att ”triggar” bonusen? Jag har fått två st 2-4-1 voucher men inte bokat något. Triggar man när man bokar?
Jag tror hen syftar på att uppnå bonusgrundande nivå. Amex premium = kr150,000.

trigga bonusen snabbt år två innebär att man under en period har två aktiva 2-4-1 att boka med (särskilt viktigt om man har premiumkortet och har 4pers att boka för).

För alla med Mastercard Premium. Missa inte.

upload_2020-1-30_16-4-34.png

Om någon vill ha 18.000 poäng så kör jag på en elite invite för 800spänn ( får 2 Ikea presentkort för 1000:- o lite annat skit om ja uppgraderar själv genom amex så därför inga gratis poäng, sry :))

Edit: Tack för alla invites. Allt är redan klart så ni behöver inte skicka fler :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp