EmWe
Basic
Inte tillräckligt många.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte tillräckligt många.![]()
Kan du tänka dig mellanlandning(ar) kan det absolut gå att lösa. Har du inget så skapa ett konto på Awardfares och sök loss.
Så man måste regga sig på en annan sida? Jag hittar inget på SAS.se förutom USA.Jag sökte precis från x till y med EuroBonus. Finns massor av platser för +5 pax i business.
LotteriHur är det att boka via telefon idag? Hjälpsamma?
+1 på den. Gå via Awardfares. Ping @FrourezLotteri
Hur bra stämmer awardfares? Verkar ju finnas väldigt god tillgång på 1 mån sikt om man e.g söker från de stora skandinaviska flygplatserna+1 på den. Gå via Awardfares. Ping @Frourez
Har funkat varje gång för mig. Dessutom länkar de till resan på SAS sajt så man slipper ringa in. Har dock bara åkt med Star Alliance. Kan man tänka sig en mellanlandning och är lite flexibel finns det oftast resor att tillgå.Hur bra stämmer awardfares? Verkar ju finnas väldigt god tillgång på 1 mån sikt om man e.g söker från de stora skandinaviska flygplatserna
Jag kan fixa och skicka lite pengar till BCF, vilken vill du ha?Funderar lite på att skaffa SAS Amex Premium igen nu när det är kampanj. Någon som kan bjuda in?
PmFunderar lite på att skaffa SAS Amex Premium igen nu när det är kampanj. Någon som kan bjuda in?
Hur många poäng får du då, 30.000 poäng? Om inte annat så kanske det vore mer taktiskt att gå direkt på Elit och få 60.000 poäng och efter perioden byta ned till Premium. Kampanj på SAS sida som gäller till den 31 januari.Funderar lite på att skaffa SAS Amex Premium igen nu när det är kampanj. Någon som kan bjuda in?
EDIT: Fått inbjudan, tack alla!![]()
Amexblue | 25 000 Amex-poäng efter en spendering om 10 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem. |
Cashback | 420 kr efter ett år som kortmedlem. |
Green Card | 100 000 Amex-poäng efter en spendering om 20 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem. |
Gold Card | 200 000 Amex-poäng efter en spendering om 36 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem. |
Platinum | 500 000 Amex-poäng efter en spendering om 45 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem. |
SAS Amex Classic | 15 000 EuroBonus Extrapoäng efter en spendering om 20 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem |
SAS Amex Premium | 30 000 EuroBonus Extrapoäng efter en spendering om 36 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem. |
SAS Amex Elite | 45 000 EuroBonus Extrapoäng efter en spendering om 45 000 kronor under sina första 3 månader som kortmedlem. |
Om jag läste rätt är det 45k för elite och 30k för premium. Premium får räcka för nuHur många poäng får du då, 30.000 poäng? Om inte annat så kanske det vore mer taktiskt att gå direkt på Elit och få 60.000 poäng och efter perioden byta ned till Premium. Kampanj på SAS sida som gäller till den 31 januari.
Nä, 60.000 p. Se: https://www.americanexpress.com/se/kreditkort/sas-eurobonus-elite/?ieep=05MC5099&cpid=500004785Om jag läste rätt är det 45k för elite och 30k för premium. Premium får räcka för nu![]()
Se där! Dock har jag varit kund innan och erbjudandet verkar inte gälla mig då. Inte alltid de är så petiga men skippar att testaNä, 60.000 p. Se: https://www.americanexpress.com/se/kreditkort/sas-eurobonus-elite/?ieep=05MC5099&cpid=500004785
Då har du en plats till ex USA i bussiness klar, vid användande av 2f1.
Nä, 60.000 p. Se: https://www.americanexpress.com/se/kreditkort/sas-eurobonus-elite/?ieep=05MC5099&cpid=500004785
Då har du en plats till ex USA i bussiness klar, vid användande av 2f1.
2 för samma pris som 1. 2for1. 241. Bara poäng antar jag, inte att du kan välja resor ej tillgängliga för eurobonus utan casha för dom. SAS eurobonus.Tycker Amex är rätt otydliga med vad det innebär. 2f1 betyder att man fortfarande behöver betala för 1 biljett och sedan kan använda poängen för den andra? Eller kan man flyga 2 Pers på bara poäng?
Två för en innebär halva poängpriset. Res en person för halva priset för vad det kostar i poäng för en person eller res två personer för halva priset av vad det kostar i poäng för två personer. Bokning med SAS eller annat bolag inom Star alliance. Gäller i go, plus, business eller first beroende på vad som finns tillgängligt (fysiskt i planet samt lediga biljetter för bokning med poäng, vilket inte är alla platser på planet). Tillkommer skatter och avgifter som betalas med pengar.Tycker Amex är rätt otydliga med vad det innebär. 2f1 betyder att man fortfarande behöver betala för 1 biljett och sedan kan använda poängen för den andra? Eller kan man flyga 2 Pers på bara poäng?
Lite för bred fråga. Vad är du ute efter: flygbonus, cashback, andra bonussystem, etc?Några tips på vad som är bra kreditkort gällande förmåner etc för mastercard/visa nuförtiden?
Hm bra fråga, cashback då antar jag? Har ett Sas Amex för poäng men upplever att det mest legat i lådan eftersom så få ställen tar Amex så har mest blivit att vi använt vårt SHB mc-kreditkort och där tror jag inte man har några direkta "perks"...Lite för bred fråga. Vad är du ute efter: flygbonus, cashback, andra bonussystem, etc?
Jag använder själv Amex EB och på de få ställen de inte tar det kompletterar jag det med SAS MC. Åker på minst en gratisresa i business varje år. Tar mycket hellre det än ex cashback.Hm bra fråga, cashback då antar jag? Har ett Sas Amex för poäng men upplever att det mest legat i lådan eftersom så få ställen tar Amex så har mest blivit att vi använt vårt SHB mc-kreditkort och där tror jag inte man har några direkta "perks"...
Var upplever du att man inte tar Amex? Jag har kört rätt hårt på Amex i tre år och skulle nog säga att 75-80% tar Amex. Dvs de ställen där man har stora utlägg. Inte lokala korvkiosken. Willys, ICA Maxi, IKEA, Elgiganten, Amazon, PayPal, alla hotell, alla bensinstationer, SJ, osv.Hm bra fråga, cashback då antar jag? Har ett Sas Amex för poäng men upplever att det mest legat i lådan eftersom så få ställen tar Amex så har mest blivit att vi använt vårt SHB mc-kreditkort och där tror jag inte man har några direkta "perks"...
Amex känns som det har bra täckning överlag i Sverige. Av bensinmackarna så tror jag det inte funkar på Tanka och Din-X. Var i Portugal (Porto) i Augusti och där var Amex oanvändbart.Var upplever du att man inte tar Amex? Jag har kört rätt hårt på Amex i tre år och skulle nog säga att 75-80% tar Amex. Dvs de ställen där man har stora utlägg. Inte lokala korvkiosken. Willys, ICA Maxi, IKEA, Elgiganten, Amazon, PayPal, alla hotell, alla bensinstationer, SJ, osv.
kom inte ihåg exakt men vill minnas det var några butiker på stan där det inte funkade så tappade lite sugen på amex efter det men om de var undantag så kanske man ska ge det ett nytt försök. Funkar sas amex med apple pay?Var upplever du att man inte tar Amex? Jag har kört rätt hårt på Amex i tre år och skulle nog säga att 75-80% tar Amex. Dvs de ställen där man har stora utlägg. Inte lokala korvkiosken. Willys, ICA Maxi, IKEA, Elgiganten, Amazon, PayPal, alla hotell, alla bensinstationer, SJ, osv.
Fungerar med Apple Pay - yes!kom inte ihåg exakt men vill minnas det var några butiker på stan där det inte funkade så tappade lite sugen på amex efter det men om de var undantag så kanske man ska ge det ett nytt försök. Funkar sas amex med apple pay?
Inte hos COOP tyvärr. Inte för mig iafFungerar med Apple Pay - yes!![]()
Amex funkar hos COOP men inte med blipp, man måste sätta kortet i maskinen. Skumt men så är det hos alla Coop jag testat.Inte hos COOP tyvärr. Inte för mig iaf![]()
Exakt, jag kanske uttryckte mig fel men för mig funkar inte Amex med Apple Wallet kontaktlös. Synd då jag ibland lämnar plånboken hemma. Särskilt nu med freja e ID.Amex funkar hos COOP men inte med blipp, man måste sätta kortet i maskinen. Skumt men så är det hos alla Coop jag testat.
Samma med ICA's nya terminaler, funkar ibland.Amex funkar hos COOP men inte med blipp, man måste sätta kortet i maskinen. Skumt men så är det hos alla Coop jag testat.