• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Någon som har en bra idé på lösning för gemensamma kostnader? Hade gärna haft ett kort med sambon för att hantera gemensamma kostnader men utan att tappa bonus via Eurobonus och utan att det ska gå direkt mot mitt privata kreditkort (som t.ex. om jag gav ut ett extrakort).
Om sambon inte samlar poäng så kan väl hon skaffa ett eurobonus kort och ställa ut ett extrakort till dig? Så tar ni bara gemensamma kostnader på det kortet.
Sen slår ni ihop eurobonus poängen via sas funktionen så kan dessa användas när du bokar resor.

Om sambon inte samlar poäng så kan väl hon skaffa ett eurobonus kort och ställa ut ett extrakort till dig? Så tar ni bara gemensamma kostnader på det kortet.
Sen slår ni ihop eurobonus poängen via sas funktionen så kan dessa användas när du bokar resor.
Jobbiga med det är att man måste räkna alla privata inköp separat för att hålla koll på vilka som är gemensamma och privata i slutet av månaden.

SAS Premium funkar bra för mig och min sambo, vi skaffade det då månadskostnaden är rätt billigt samt att få 2 för 1-resan i hela världen en gång per år. 700 kr p/p för att åka plus till New York är inte alltför tokigt. 😀

SAS Premium funkar bra för mig och min sambo, vi skaffade det då månadskostnaden är rätt billigt samt att få 2 för 1-resan i hela världen en gång per år. 700 kr p/p för att åka plus till New York är inte alltför tokigt. 😀

Amex Premium, tänker du på.
2-4-1 till hel världen är bortplockat på premium.

Edit:
Själv råkar jag ha glömt bort att boka biljett med mina vouchers
IMG_3260.png

SAS Amex Premium ja precis. 2-4-1 i hela världen står det på mitt iaf?

My bad. Du har rätt.
Award i business var det som försvann.
Tidigare växlade jag mellan premium och elite för att få vouchers. Efter att man tog bort business på vouchers från Premium, så ser jag ingen idé att växla korten för att maximera vouchers.
Däremot så kan jag byta ner mig för att spara pengar eller satsa på att en uppgraderingakampanj kommer.

Ny med kreditkort och läst igenom lite inlägg men verkar vara en djungel. Slänger upp ett inlägg och ifall någo har tid så svara gärna. Vilken är det bästa kreditkortet ifall du inte spendeerar aå vidarens mycket och alltid kan betala av det du spenderar.

Mitt Amex elite i aluminium har redan släppt lamineringen av platsen. Någon annans också eller har jag ett måndagsexemplar?

Kampanj på 1,500,000 Amex poäng (värde 4200 SEK eller mer vid smart nyttjande) vid inbjudan nu. Gäller för Platinum, men går att välja andra kort också (2M för Platinum Points Plus eller 60k Eurobonus för SAS Amex Elite).

Skaffade själv för någon månad sedan och hunnit med en ToR med lounger och Amex dining, helt klart trevligt👍 Det kostnadsfria extrakortet gör det ännu bättre.

Skicka PM vid intresse så hjälper jag😊

Senast ändrad:
Kampanj på 1,500,000 Amex poäng (värde 4200 SEK eller mer vid smart nyttjande) vid inbjudan nu. Gäller för Platinum, men går att välja andra kort också (2M för Platinum Points Plus eller 60k Eurobonus för SAS Amex Elite).

Skaffade själv för någon månad sedan och hunnit med en ToR med lounger och Amex dining, helt klart trevligt👍 Det kostnadsfria extrakortet gör det ännu bättre.

Hur många poäng för Gold Rewards? Om det går att välja?

Har 2st 2för1 amex EuroBonus premium. Siktar in mig på kap verde med familjen.

..men, nu får man inte använda 2 halvapriset-vouchers i samma bokning? Tur vi kunde dra över Atlanten alla 4 i business innan de bantade ner möjligheterna. Aja, man kan inte få allt. 😢

Har 2st 2för1 amex EuroBonus premium. Siktar in mig på kap verde med familjen.

..men, nu får man inte använda 2 halvapriset-vouchers i samma bokning? Tur vi kunde dra över Atlanten alla 4 i business innan de bantade ner möjligheterna. Aja, man kan inte få allt. 😢
Nopp. Jag försökte nyligen men fick reda på (av Kundservice) att man då fick boka två separata resor. Sex biljetter fanns tillgänga, jag bokade två. Direkt efter tänkte jag boka två till, då fanns noll tillgängliga. Snopet? Ja. Fult? Det kan man också tycka.

Nopp. Jag försökte nyligen men fick reda på (av Kundservice) att man då fick boka två separata resor. Sex biljetter fanns tillgänga, jag bokade två. Direkt efter tänkte jag boka två till, då fanns noll tillgängliga. Snopet? Ja. Fult? Det kan man också tycka.
Kör man amex premium bör man med andra ord sikta in sig på att resor med poäng sker för två personer.

Fan va segt…

Åka med frun el med ett barn i taget.

Jag har en voucher intjänad innan 1 april 2025 som jag tror jag kan använda till business iaf. Efter 1 april 2025 går de inte att använda till business el first.

Dvs, boka resa med bc med frugan innan januari… segt att hon ogillar att flyga.

Idag har jag 5st 2-4-1. 1 är nog en Premium, men jag tror den går ut nästa år….nej, 3st går tydligen ut 2025 och 2st 2026.
Tidigare växlade jag mellan Premium och Elite för att få 3 vouchers, men nu blir det bara 2 per år.
Då frun din ogillar att flyga så är det ju enklare. Åk ensam 😀

Idag har jag 5st 2-4-1. 1 är nog en Premium, men jag tror den går ut nästa år….nej, 3st går tydligen ut 2025 och 2st 2026.
Tidigare växlade jag mellan Premium och Elite för att få 3 vouchers, men nu blir det bara 2 per år.
Då frun din ogillar att flyga så är det ju enklare. Åk ensam 😀
Yay! Min fru hade också svårt att vi föräldrar skulle åka utan barn på semester…

First class till Tokyo solo. Vilken jävla höjdare! 👌

1 inbjudan kvar💪

Läst igenom tråden och funderar över att byta till ett Amex SAS istället för cashback kort.
Vad är er erfarenhet av hitta flygningar till exempel USA/Japan och Europa som inte är business under sommaren/julen för 3 personer?
Eller är det utanför semestertider/lov även för vanliga platser?

Tillbaka
Topp