• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Läst igenom tråden och funderar över att byta till ett Amex SAS istället för cashback kort.
Vad är er erfarenhet av hitta flygningar till exempel USA/Japan och Europa som inte är business under sommaren/julen för 3 personer?
Eller är det utanför semestertider/lov även för vanliga platser?
Var väldigt enkelt innan bytet till SkyTeam. Nu är det katastrof.

Läst igenom tråden och funderar över att byta till ett Amex SAS istället för cashback kort.
Vad är er erfarenhet av hitta flygningar till exempel USA/Japan och Europa som inte är business under sommaren/julen för 3 personer?
Eller är det utanför semestertider/lov även för vanliga platser?
Om du skickar datum, till/från flygplats så kan jag kika om jag hittar något. Min erfarenhet är att ekonomi går att hitta, svårt men inte omöjligt i business.

Tack för svar.
Vi är ofta ute 8-12 månader i förväg. På resor utanför EU, är även det sämre nu mot förr?
Ja, SkyTeam är inte bättre än Star Alliance på något plan i princip. Det vore väl resor till Västindien isf. En positiv sak är dock att ens EB-statusförmåner (Silver/Guld/Diamant) matchas mot SkyTeams Elite/Elite Plus. Dvs du får exempelvis extra bagage när du flyger KLM/AF. Tillgänglighetsmässigt är antalet award-platser under all kritik.

Även jag sitter på invites till Amex Elite och Platinum om någon vill ha.

Senast ändrad:
Reste till Seychellerna i Business med 2-4-1 förra året och till våren blir det Mauritius i Business. Nu har jag en 2-4-1 som förfaller nu vid årsskiftet och 2 st som förfaller 31/12 -26. Funderar på att låta den närmsta brinna inne eller finns nåt annat kul man kan boka. Har ca 200 000 poäng. Ilandsproblemen hopar sig

Reste till Seychellerna i Business med 2-4-1 förra året och till våren blir det Mauritius i Business. Nu har jag en 2-4-1 som förfaller nu vid årsskiftet och 2 st som förfaller 31/12 -26. Funderar på att låta den närmsta brinna inne eller finns nåt annat kul man kan boka. Har ca 200 000 poäng. Ilandsproblemen hopar sig
Vad tyckte du om Seychellerna? Fina stränder, bra mat, prisvärt?

New York brukar man kunna få ihop om man gärna åker business, annars hade jag kikat på Karibien!

Vad tyckte du om Seychellerna? Fina stränder, bra mat, prisvärt?

New York brukar man kunna få ihop om man gärna åker business, annars hade jag kikat på Karibien!
Ja Seychellerna var rätt najs, men långt ifrån alla stränder är fina. Gillade ön La Digue mest.

Har kikat en del på både NYC och Karibien. Har du nåt tips på vart i Karabien man ”ska” åka?

Fick den här precis. Säg tiil om ngn vill ha en invite o 2M poäng.
Screenshot_20251120_081750_Gmail.jpg

Har också en invite kvar om någon är sugen på Amex. Bara att hojta isåfall🙂

Det ger er:
  • 2.000.000 Amex-poäng vid Platinum Points Plus
  • 1.500.000 Amex-poäng vid Platinum
  • 60.000 EB-poäng vid SAS Amex Elite

Ja Seychellerna var rätt najs, men långt ifrån alla stränder är fina. Gillade ön La Digue mest.

Har kikat en del på både NYC och Karibien. Har du nåt tips på vart i Karabien man ”ska” åka?
Har varit på Aruba, Mexiko och Bahamas. Aruba är riktigt nice och finns en del tillgång dit med bla KLM.

Finns biljetter till SXM, PTP också men aldrig varit där..

Har likt alla andra också invites så bara att hojta. Bidrag till BCF som tack!

Tillbaka
Topp