@jappdapi @IceCold Jag tror inte ni kommer landa "rätt" med er första Panerai.

Det är det typ ingen som gjort i den här tråden, Panerai är för mycket av ett träsk för det och typ massor med modeller är fantastiska.
Jag såg en 359 för många år sedan och blev helt kär. Jag gick så långt att jag byggde ihop en egen fejk-359 före för att testa (utan copyright:ade element, då frun är jurist

). Jag trodde jag var helt säker. Sen dök den upp helt plötsligt, och kostade massor (42K), så mycket hade jag aldrig köpt något för förut, förutom bostaden. Jag var helt lyckligt, men det dröjde inte länge förrän jag började prova andra pannor och fick andra kärlekar. Jag hade dock kvar den, även om den fick mindre och mindre handledstid, speciellt efter jag hittat min 416. Och så plötsligt kom 1359, slimmare boett, och jag bytte ut 359, och tänkte att oj oj oj, den här ska jag leva med länge. Alltså, exakt 20 pannor senare så har jag inte 359 kvar och min 416 sjunger nästan på sista versen, för det finns så mycket annat ...
Kort sagt, börja någonstans, övertänk inte, köp det som känns "wow" och ni har råd med. "Wow" kommer att ändras.